[W2k-Server] Netwerkmogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Wij hebben in ons netwerk (voor zo'n 4 pc's) een server ingericht met Windows 2000 Server, dit om bepaalde dingen gewoon centraal te houden, en omdat het gewoon veel voordelen heeft.

Nou heb ik zitten te brainstormen waarvoor we die server allemaal kunnen inzetten, maar ik heb nog niet zoveel. Netwerkmogelijkheden wel te verstaan. Dit heb ik allemaal al bedacht:

Is er al:
  • eMule op 1 centrale plek
  • Norton AntiVirus Server
Dit komt nog:
  • FTP Server
  • HTTP Webserver met ISS en ASP
  • Mailserver met exchange
Nou wil ik mijn server dus voor nog meer netwerktoepassingen inzetten, met als doel de taken sneller te laten verrichten en de werkstations te ontlasten. Iedereen kan trouwens met VNC inloggen op de server om bijv. met eMule wat te downloaden, om het daarna van de FTP te halen.

Internet wordt al gedeelt door een speciaal hiervoor aangeschafte router, waar we bij nader inzien misschien toch de server beter voor hebben kunnen gebruiken. Maarjah, de router die staat er al :).

Weet iemand nog andere nuttige toepassingen, met bovengenoemde als doel?

BTW in de search kon ik hier zo geen topics over vinden, en ik zat nogal te twijfelen om het te posten in WOS, maar NT past hier toch beter bij denk ik.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:43
waarom met vnc downloaden en dat via ftp binnen halen? is schijven sharen niet veel makkelijker?

[ Voor 77% gewijzigd door Brent op 01-03-2003 13:12 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Lekker omslachtig dat eMule gedeelte...
FileServer voor 't netwerk, dus alle MP3 en films via het netwerk afspelen, meot je wel 100MBit hebben en een goed aantal GB's om alles te storen

Verwijderd

Een VPN server voor al uw vrienden?

• Milenco
r00tie schreef op 01 March 2003 @ 13:12:
Lekker omslachtig dat eMule gedeelte...
FileServer voor 't netwerk, dus alle MP3 en films via het netwerk afspelen, meot je wel 100MBit hebben en een goed aantal GB's om alles te storen
Fileserver is idd een goed idee, we moeten binnenkort toch nog een nieuwe HDD kopen in de server. 100mbit ligt hier gewoon idd :)
Breepee schreef op 01 March 2003 @ 13:12:
[...]

waarom met vnc downloaden en dat via ftp binnen halen? is schijven sharen niet veel makkelijker?
Over het eMule gebeuren: De schijven zijn idd ook geshared, maar voor mij is het evenveel werk via ftp in te loggen als naar de share-schijf toe te gaan.

De users moeten idd inloggen met VNC, maar dit zou eventueel ook via Windows Terminal Service kunnen gebeuren. Het is gewoon makkelijk (naar mijn idee) om eMule op 1 centrale plek te houden, omdat deze alle gebruikers moet indexen, en dat kan je beter 1 keer doen, dan op 3-4 plekken.

• Milenco
Niemand verder?
*schopt zonder schaamte*
Pagina: 1