of google?
ja, ik heb 3 uur lopen googlen, en de search van got geprobeerd, maar nix zinnigs kunnen vinden (zoek zeker weer es fout dan
Ik ben iig wel geïnteresseerd, tot een paar maanden geleden was ik zelf bezitter van een VL6, en de plank zit nu in m'n tweede PC, perfect om mee te prutsen (een vmod dus
maar hoe heb je die mod dan gemaakt, of heb je niet echt een mod gemaakt????Jupiler schreef op 01 March 2003 @ 20:07:
Ik denk dat je niet veel verder zult komen met een voltmod, van 66 naar 105 MHz is namelijk al 63% OC..
Ik ben iig wel geïnteresseerd, tot een paar maanden geleden was ik zelf bezitter van een VL6, en de plank zit nu in m'n tweede PC, perfect om mee te prutsen (een vmod dus).
Ik heb al een paar keer op overclockers.com gekeken, en als et goed is, moet hij nog een stukje verder kunnen.
Eigenlijik vind ik et redelijk een bagger plnkie, er zit nmlk maar agp2x op, scheelt heel wat
[ Voor 9% gewijzigd door B_FORCE op 02-03-2003 14:54 ]
Heb in m'n PC destijds een VL6 gehad met ATA66 en AGP 2x, en een Chaintech 6AJM4/100 met AGP 4x en ATA100. En er was echt helemaal _geen_ verschi lin performance.
En ik bedoelde dat ik ook wel geinteresseerd ben in een vmod, maar ik heb dus nog niks gedaan.
mm, ok, naja, maakt ook niet zoveel uit idd, ik heb ergens een andere link gekregen voor een bepaald pdf file, vna intle, maar die site is dood, ergens anders nog???Jupiler schreef op 02 maart 2003 @ 15:07:
Nou, da's dus onzin..
Heb in m'n PC destijds een VL6 gehad met ATA66 en AGP 2x, en een Chaintech 6AJM4/100 met AGP 4x en ATA100. En er was echt helemaal _geen_ verschi lin performance.
En ik bedoelde dat ik ook wel geinteresseerd ben in een vmod, maar ik heb dus nog niks gedaan.
Verwijderd
Termi schreef op 02 March 2003 @ 15:32:
Je moet weten of de voltage regulator, de zelfde is als die van de bp6 en misschien kt7
. Dan zou je gewoon die artikelen lezen, en toepassen
Idd, dus even op het bord zoeken naar een chip ergens bij de socket en bij wat mosfets en caps. Code opschijven en hier posten
Edit:
Als je 2 chips vind of zelfs 3 en je weet niet welke je moet hebben post ze dan allemaal. Het zal een beetje een grote zijn iig.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 15:41 ]
ok thanx, ik zal vanavond ff kijken, heb nu geen tijd,....Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 15:40:
[...]
Idd, dus even op het bord zoeken naar een chip ergens bij de socket en bij wat mosfets en caps. Code opschijven en hier posten
Edit:
Als je 2 chips vind of zelfs 3 en je weet niet welke je moet hebben post ze dan allemaal. Het zal een beetje een grote zijn iig.
Er waren 5 echte voltage-regulators (waarvan 3 identieke) en 2 chipjes in de buurt van het socket.
Tussen de ATX-stekker en het socket:
BYV116B
25
PHm 0027 B7
(nr1)
En ernaast:
F 0024 (die eerste F is een logo)
FQB
60N03L
(nr2)
Nog wat naar rechts, tussen socket en DIMM een chipje:
W144H
B302 1024 FD
(nr3)
Rechts naast het socket nog een kleiner voltage regulatortje:
3055
0F
(nr4)
En onder het socket, tussen een reeks condensatoren en de AGP-bus nog twee voltage regulators, beiden met dit opschrift:
F 0024 (die F dus wederom een logo)
FQB
60N03L
(nr2)
En rechts van die twee voltage regulatortjes nog een chipje:
UNISEN (logo)
US3004CW
0034
(nr5)
En hier een pic ter verduidelijking:
3 en 5 zijn echte chippen... 3 heeft zo'n 40 pinnen, 5 heeft er ongeveer 20.
Nu uitzoeken welke pinnen verbonden moeten worden..
Verwijderd
en ehmm. jupiler, begin jij of ik
[ Voor 12% gewijzigd door B_FORCE op 02-03-2003 22:54 ]
Begin jij maar.. Ik heb een oude kutsoldeerbout, pistool met erg dikke punt, absoluut niet geschikt voor dit werk. En ook even geen geld voor een nieuwe bout
mmm, maar wat is dan wat jullie zeiden??, naja, ik ehb eigenlijk ook maar een hele simpele soldeer bout...Jupiler schreef op 02 maart 2003 @ 23:01:
Hmm, geen vmod op het mobo dus..
Begin jij maar.. Ik heb een oude kutsoldeerbout, pistool met erg dikke punt, absoluut niet geschikt voor dit werk. En ook even geen geld voor een nieuwe bout
kan iemand zowie zo als de methode hier op tweakers ook goed is, ff mooi een tekeninketje maken, wat ik moet aansluiten, kan t verhaal niet helemaal meer volgen
[ Voor 36% gewijzigd door B_FORCE op 02-03-2003 23:14 ]
Mosfet = klein chipje met 3 brede pootjes.
(sorry voor deze steeds korte reply's maar ik lees et hele verhaal nu, loop steeds tegen vragen aan)
tvw
maar wat dus et probleem is, is dat ik nu maar maximaal 1.9 kan instellen in mijn bios, ik wil dus op de 1.95 of op de 2 volt gaan zittenShotGun schreef op 03 March 2003 @ 01:06:
Die mod van OCers.com verlegt alleen het standaard voltage van de celly he. Als je voltages in kunr stellen op je mobo ongeacht de Vcore heb je er niet zoveel aan he.
hoe bedoel je dat, dat ik in mijn bios stapjs kan nemen van +0,4ShotGun schreef op 03 March 2003 @ 01:16:
Dus je kunt hem maximaal +0,4V instellen, als ik dat goed begrijp?
tvw
Bij mij kan ik nl maar tot 1,8V met jumpers (standaart voltage van mijn celly=1,5V), dus is zo'n overklokkers.com methode bij mij zinloos. Daarom ga ik ook lopen solderen in mijn mobo. Ik hoop maar dat alles goedgaat.
tvw
mm, suck sex, enuhm, wil je ff reporten if alles is goed gegaan???ShotGun schreef op 03 March 2003 @ 01:31:
Ow dat wou ik nu dus net aan jou vragen.
Bij mij kan ik nl maar tot 1,8V met jumpers (standaart voltage van mijn celly=1,5V), dus is zo'n overklokkers.com methode bij mij zinloos. Daarom ga ik ook lopen solderen in mijn mobo. Ik hoop maar dat alles goedgaat.
Enne succes terug he
tvw
Lijkt me niet echt een succes voor soldeer n00bs. (nofi)
Just my 2 cents
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Maar je kan van die Bison elektro gebruiken, ja.
nu snap ik ook wrom mij vrige niet werkte, wel stom ,ze zeggen dat et wel geleidJupiler schreef op 03 March 2003 @ 13:36:
Nee, Arctic Adhesive geleidt niet, zou anders leuke vuurwerkeffecten gegeven hebben met je elektronica denk ik
Maar je kan van die Bison elektro gebruiken, ja.