Toon posts:

DOS 6.22 installeren vanaf CD-ROM?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om DOS 6.22 vanaf een CD te installeren? Dus ZONDER diskette-drive?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 17:15

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt het proberen door alle installatie bestanden in de root van de cd te gooien? En dan bootable maken :?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49

Dennahz

Life feels like hell should.

Je kan met Nero een bootable cd maken van een diskette. Doe dit met de eerste installatie diskette van DOS en gooi de rest van de diskette gewoon los in de root map erbij.

Over wat voor comp gaat dit eigenlijk? Die ouwe bakjes willen vaak niet van cd booten..

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
BrEeZeR schreef op 01 March 2003 @ 12:32:
Je kan met Nero een bootable cd maken van een diskette. Doe dit met de eerste installatie diskette van DOS en gooi de rest van de diskette gewoon los in de root map erbij.

Over wat voor comp gaat dit eigenlijk? Die ouwe bakjes willen vaak niet van cd booten..
Dus ZONDER diskette-drive?
:+

• Dennahz

Dennahz

Zucht.. ik kan er van uit gaan dat de pc waar hij dos op wil installeren niet dezelfde is waar hij een bootable cd op wil maken.. :z

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
BrEeZeR schreef op 01 maart 2003 @ 12:34:
Zucht.. ik kan er van uit gaan dat de pc waar hij dos op wil installeren niet dezelfde is waar hij een bootable cd op wil maken.. :z
Nee, je kan er van uit gaan dat de PC waar DOS 6.22 op moet komen, GEEN floppy-drive heeft ;)

• Calamarain
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 09:28
Dit gaat over een nieuwe pc zonder diskdrive, die een virtuele pc draait waarop dos 6.22 geïnstalleerd moet worden.

• Dennahz

Dennahz

Nee, je kan er van uit gaan dat de PC waar DOS 6.22 op moet komen, GEEN floppy-drive heeft
Daarom zeg ik.. laat ook maar.. :Z
Dit gaat over een nieuwe pc zonder diskdrive, die een virtuele pc draait waarop dos 6.22 geïnstalleerd moet worden.
Dan lijkt het me moeilijk gaan.. ik zou dan even bij een vriend / kennis / buurman of whatever mijn methode proberen.

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
BrEeZeR schreef op 01 maart 2003 @ 12:38:
[...]

Daarom zeg ik.. laat ook maar.. :Z

[...]

Dan lijkt het me moeilijk gaan.. ik zou dan even bij een vriend / kennis / buurman of whatever mijn methode proberen.
Dus jij zegt dat het niet mogelijk is om DOS 6.22 zonder diskettes te installeren?

ps. Het gaat hier om Calamarain z'n PC.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 12:48 ]

Verwijderd

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Toch sluit ik deze draad. De startpost voldoet op geen enkele manier aan de NOS policy. Wanneer je een topic opent verwachten we in ieder geval dat je zelf enig research hebt gedaan en dat dat ook blijkt uit je startpost. En dat mis ik hier. Dus: ga eerst zelf eens op zoek op bijvoorbeeld http://www.bootdisk.com/ .
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.