Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Cd brand wel goed maar gaat toch wat mis!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik een cd brand dan gaat het helemaal goed (soms een blauw scherm of restarter).
als ik dan die game wil installeren dan geeft ie bv een fout : fault in language.cab
en gaat het installeren duzz niet verder.
ik word er gek van want dit is al mijn 3e brander die ik heb en geeneen werkt
ik heb gehoord als ik DMA uit zet dan moet het opgelost zijn maare ik kan DMA niet vinden onder Config-scherm en dan hardware :( of rechtermuisknop op deze computer en dan hardware en dan mijn brander opzoeken en dan eigenschappen, ik kan nergens DMA vinden (om het uit te zetten) :r
en als ik installeer (van een game) met die brander dan start de computer ook ineens opnieuw op.
ik heb eerst een Aopen 24 x brander gehad die deed het prima maar begon oplaatst ook vreemd te doen duzz heb ik een lite on geruild (garantie) en toen die getest die deed hetzelfde duz toen een aopen 52 X brander opgehaald die deed ook hetzelfde. duzz is het nou puur toeval dat die branders stuk zijn of is er iets mis met mijn compu ( ik heb windows Xp al opnieuw geinstalleerd )
mijn gewone cd speler installeerd wel goed zonder opnieuw opstarten enzo

Systeem **

Amd duron 800 mhz
512 mb Sdram
geforce 2 mx 400
Chaintech 7aja2/100 moederbord met Via Apollo Kt133A chipset.
Aopen Brander 52x24x52x
Aopen cd-romspeler 48x
Windows XP PRO

ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben oplaatst radeloos _/-\o_

Verwijderd

Misschien practisch als je ook vertelt wat voor brandprogramma je gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik nero de nieuwste

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:46

St@m

@ Your Service

Heb je de brander en de HD met dezelfde kabel aangesloten?
DMA kun je aanzetten bij de eigenschappen van je IDE controllers

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

DMA uitzetten is geen remedie, dan moet de brander steeds terugvallen op de Burnproof waardoor het bakken van een CD 2x zo lang duurt.
Je zou eens kunnen kijken of je IDE-kabel niet te lang is waardoor er datacorruptie kan ontstaan

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb harde schijf en brander opdezelfde ide kabel geloof ik

Verwijderd

Topicstarter
maare mijn brander heeft het eerst goed gedaan die oude 24 x die deed het goed niet compu opnieuw opstarten etc maar nu met die nieuwe 52X brander doet ie het wel :S opnieuw opstarten enzo ( oude brander had oplaatst wel een nadeel branden ging wel goed maar installeren ook maar in de game wou ie dan bv niet laden ) deze nieuwe brander doet het wel vreemder in de installatie geeft ie al een error of onder branden valt computer opeens uit of voor installatie valt computer uit of na installatie valt computer uit.

Verwijderd

misschien een probleempje met de voeding? kan het opnieuw opstarten tijdens branden verklaren

Verwijderd

Topicstarter
staat in bios:

ide primare master - harde schijf
ide primairie slave - gewoone cd rom speler

ide sec master - aopen brander
'' '' '' - zit niks op aangesloten

primarie - slave/master UDMA -PIO
secondarie - slave/master UDMA -PIO
kan het ook aan een van deze instellingen liggen ?

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het geen probleem is met de voeding anders had de andere cdrom speler ook wel met installeren opnieuw opgestart ( of oude brander die ik eerst had)

Verwijderd

klinkt als een voeding probleem .. dat zou het rebooten kunnen verklaren ...

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 16:56
dat van dat language.cab hoeft niet altijd aan je cd te liggen.Ik had pas ook wat gebrand. Op school(ja op school) geintalleerd. werkte vlekkeloos behalve dat de videokaart te traag was(niet anders verwacht van een sis onboard ding). Bij een vriend van mij gaf hij dezelfde melding. Met precies dezelfde cd's vaag probleem.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
kevinp schreef op 01 maart 2003 @ 12:44:
dat van dat language.cab hoeft niet altijd aan je cd te liggen.Ik had pas ook wat gebrand. Op school(ja op school) geintalleerd. werkte vlekkeloos behalve dat de videokaart te traag was(niet anders verwacht van een sis onboard ding). Bij een vriend van mij gaf hij dezelfde melding. Met precies dezelfde cd's vaag probleem.
ja maar :O ik heb meerdere cd's gebrand die het ook niet bij anderen doen duzz het ligt uhm wel aan de brander :z O-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 12:35:
klinkt als een voeding probleem .. dat zou het rebooten kunnen verklaren ...
wat kan ik daaraan doen ??? nieuwe voeding kopen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
St@m schreef op 01 maart 2003 @ 12:07:
Heb je de brander en de HD met dezelfde kabel aangesloten?
DMA kun je aanzetten bij de eigenschappen van je IDE controllers
is dat dan belangrijk ik heb cd rom en harddrive op zelfde IDe aangesloten en de brander als secondaire master als ik ze omdraai zegt ie bij het opstarten

primair device needs 80 pins constructor cable '' ik heb alle kabels er goed in :S "( :r :'(

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Zou eerst deze "jongens" van adaptec eens installen
Heb al een hoop brander problemen opgelost nadat deze aspi's waren geinstalled.

http://www.adaptec.com/wo....70&filekey=aspi_v471.exe

/fix typo/

[ Voor 9% gewijzigd door RedVox op 01-03-2003 13:17 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:46

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 13:14:
[...]

is dat dan belangrijk ik heb cd rom en harddrive op zelfde IDe aangesloten en de brander als secondaire master als ik ze omdraai zegt ie bij het opstarten

primair device needs 80 pins constructor cable '' ik heb alle kabels er goed in :S "( :r :'(
Het is beter als je de brander en de HD allebei op een andere kabel aansluit.
Die melding die je krijgt bij het opstarten betekent dat je een oudere kabel gebruikt met als ik het goed heb 40 pins.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 13:14:
[...]

Je hebt maar 1 80pins ide kabel erin... ff een halen bij de lokale pc-boer :)
(kijk maar eens naar het verschil in de kabels)

/edit : Ik ben weer eens te traag 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door RedVox op 01-03-2003 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
St@m schreef op 01 March 2003 @ 13:32:
[...]

Het is beter als je de brander en de HD allebei op een andere kabel aansluit.
Die melding die je krijgt bij het opstarten betekent dat je een oudere kabel gebruikt met als ik het goed heb 40 pins.
ik heb de brander en de harde schijf allebei op een aparte ide kabel :D

Verwijderd

Topicstarter
RedVox schreef op 01 maart 2003 @ 13:32:
[...]

Je hebt maar 1 80pins ide kabel erin... ff een halen bij de lokale pc-boer :)
(kijk maar eens naar het verschil in de kabels)

/edit : Ik ben weer eens te traag 8)7
dat is alleen zo als ik de cd rom speler en de brander omdraai he :P en als ik de master en de slave es omdraai brander is nu master en cd rom speler is slave.

het kopieren van cd's gaat alleen fout ik maak altijd eerst een image en dan brand ik ik maak de image met de brander en dan doe ik er een lege cd in en laat ik uhm braden <- wat is daar mis mee ( kan het uhm daar ook aan liggen)?? _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 13:56:
[...]

dat is alleen zo als ik de cd rom speler en de brander omdraai he :P en als ik de master en de slave es omdraai brander is nu master en cd rom speler is slave.

het kopieren van cd's gaat alleen fout ik maak altijd eerst een image en dan brand ik ik maak de image met de brander en dan doe ik er een lege cd in en laat ik uhm braden <- wat is daar mis mee ( kan het uhm daar ook aan liggen)?? _/-\o_
ik maak de image met de brander ^^

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Heb je die adaptec file nog gehaald ?? en dan ff de aspi check doen... kijken of alles goed erop staat........ zo niet.. ff installen

manier van je branden lijkt me ok.. al doe je meer als noodzakelijk,,,
(als het goed loopt moet ook gewoon direct, on the fly, kunnen kopieren)

Verwijderd

hewo we hebben ook een edit knop :Z

Verwijderd

Topicstarter
war kan ik die vinden ''edit knop'' ??

Verwijderd

Topicstarter
alleen over kopieren van een andere cd geeft problemen van harde schijf bv een .bin file ivm isobuster en dan kopieren naar harde schijf doet ie wel vlekkeloos alleen overkopieren geft prob's

Verwijderd

Topicstarter
kopieren naar harde schijf en dan op cd branden moet er nog tussen ^^

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

edit -> het icoontje met het briefje en een oogje erin

Niet dus.. die met het potloodje... zo werkt het dus 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door RedVox op 01-03-2003 14:12 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 14:06:
war kan ik die vinden ''edit knop'' ??
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Verder noem je in totaal een hele rits problemen; is het niet gewoon zo dat je een beveiligde cd probeerd te kopieren wat gewoon niet werkt :?

[ Voor 29% gewijzigd door Spider.007 op 01-03-2003 14:20 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Nu zijn er 6+1 (mijn post) verspilt aan het edit knopje 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 14:18 ]

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 14:18:
Nu zijn er 6+1 (mijn post) verspilt aan het edit knopje 8)7
Soms is ons leven wel heel zwaar :P

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 01 March 2003 @ 14:16:
[...]

[afbeelding]

Verder noem je in totaal een hele rits problemen; is het niet gewoon zo dat je een beveiligde cd probeerd te kopieren wat gewoon niet werkt :?
nee, het werkt wel bij anderen niet bij mij rara :(

hehe waar heb ik het nou net over ik gebruik dat cdrom station helemaal niet

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 11:41 ]

Verwijderd

ligt het dan niet aan je cd-rom station :?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een ATA 66 kabel er in gedaan
ik zal nu ff proberen als dat goed is :S
Pagina: 1