Hey, Ik heb eergister me pc opnieuw geinstalleerd (Win2k pro) en toen ik klaar was kwam ik er achter dat ik vergeten was ACPI uit te zetten in de bios. Ik best wel geirriteerd, want kon dus alles opnieuw gaan installeren.
Gister dus ACPI uitgezet in de bios, Win2k cd erin, booten etc... Windows gaat dan de HD formatteren, maar stopt als het formatteren bij 100% is
het systeem doet dan gewoon niks meer.
Dit was een paar keer zo, dus toen heb ik ACPI maar weer aangezet en formatteren ging ineens wel goed. Ik terug naar de bios met een geformatteerde HD, ACPI weer aan, maar als het systeem dan gaat booten reboot de PC net voordat je in dat witte scherm kom met Windows 2000 professional en dat ie dan gaat laden om vervolgens in windows te komen.
Zonder ACPI kan het systeem wel gewoon geinstalleerd worden, maar ik hou er niet van dat alles (USB, Videokaart, Geluidskaart, Netwerkkaart, SCSI kaart, Videobewerkingskaart, etc) op IRQ 11 zit. Echt stabiel draait het er niet van
Wat kan het probleem met ACPI zijn?
(kon niks vinden met de search en in de FAQ stond ook niks wat me verder helpt)
Kaarten in mainbord ziet er zo uit:
APG- Videokaart
PCI- leeg
PCI2-TV kaart
PCI3- Geluidskaart
PCI4-SCSI kaart
PCI5 leeg
PCI6- Videobewerkingskaart
(netwerkkaart onboard)
Systeem verder is een:
EPoX 8K5A3+
XP 1800+
512MB PC2700 Samsung
ATI Radeon 8500 Pro
WinTV
Soundblaster Audigy
Adaptec 19160
Pinnacle Studio DVplus
Seagate X15-36LP SCSI HD 18GB
IDE schijven heb ik er ff niet aan hangen.
Gister dus ACPI uitgezet in de bios, Win2k cd erin, booten etc... Windows gaat dan de HD formatteren, maar stopt als het formatteren bij 100% is
Dit was een paar keer zo, dus toen heb ik ACPI maar weer aangezet en formatteren ging ineens wel goed. Ik terug naar de bios met een geformatteerde HD, ACPI weer aan, maar als het systeem dan gaat booten reboot de PC net voordat je in dat witte scherm kom met Windows 2000 professional en dat ie dan gaat laden om vervolgens in windows te komen.
Zonder ACPI kan het systeem wel gewoon geinstalleerd worden, maar ik hou er niet van dat alles (USB, Videokaart, Geluidskaart, Netwerkkaart, SCSI kaart, Videobewerkingskaart, etc) op IRQ 11 zit. Echt stabiel draait het er niet van
Wat kan het probleem met ACPI zijn?
(kon niks vinden met de search en in de FAQ stond ook niks wat me verder helpt)
Kaarten in mainbord ziet er zo uit:
APG- Videokaart
PCI- leeg
PCI2-TV kaart
PCI3- Geluidskaart
PCI4-SCSI kaart
PCI5 leeg
PCI6- Videobewerkingskaart
(netwerkkaart onboard)
Systeem verder is een:
EPoX 8K5A3+
XP 1800+
512MB PC2700 Samsung
ATI Radeon 8500 Pro
WinTV
Soundblaster Audigy
Adaptec 19160
Pinnacle Studio DVplus
Seagate X15-36LP SCSI HD 18GB
IDE schijven heb ik er ff niet aan hangen.