Piratenzender stoort op versterker :(

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Topicstarter
Ik woon in een klein dorp ergens in Drenthe, en als ik uit mijn raam kijk zie ik twee straten verderop een 20 meter hoge antenne, en die wordt elke zaterdag tussen 12:00 en 22:00 gebruikt voor een (uiteraard illegale) piratenzender. Nu wil het toeval dat mijn versterker (Sansui AU-X301i van 460 watt) dit signaal opvangt, en ik in die periode met een harde brom met op de achtergrond heel zacht piratenmuziek :r (niet afhankelijk van de volume-instelling op mijn versterker).

Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

...And the world goes on racing, like the world always will...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:58

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Bel de piratenzender eens op en zeg dat je last hebt van storing. Bel niet de politie ofzo maar ga eens met hun (de piraten dus ;)) praten.

[ Voor 8% gewijzigd door PD2JK op 01-03-2003 11:44 . Reden: zie 3e reply ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

edm

Uhm praten met de persoon in kwestie of praten met mensen in blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 22:58

PD2JK

ouwe meuk is leuk

persoon in kwestie uiteraard :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Topicstarter
Ik zeg dus : "Ik woon in een klein dorp in Drenthe" en met dat soort volk wil je geen ruzie krijgen. De bovengenoemde oplossingen zijn niet echt goed voor mijn fysieke gezondheid, omdat ik zo ongeveer de enige in het dorp ben die walgt van piratenmuziek, en ik heb geen zin om dan maar ergens anders te gaan wonen.

En de politie luistert er evengoed naar, dus die zullen ook niets meer doen dan 'een notitie maken'

[ Voor 10% gewijzigd door Parlor_Inventor op 01-03-2003 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49360

wat een slechte versterker heb jij dan
een goede versterker is daarvoor ontstoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Topicstarter
Op zich is het een gigantisch goede versterker en dito speakers. Ik heb ooit eerder gehoord van dit probleem maar ben de oplossing vergeten. Misschien dat er hier iemand is die het wel weet? (iets van een terminator op een bepaalde aansluiting zetten ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05-2018

insanity-

Elite

Maw praten heeft geen zin, naar de politie heeft geen zin. Andere versterker kopen? :(

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45395

misschien als je er een stuk staalplaat eromheen zet en dat aard dat het dan het "ruis" wegfiltert... maar dan heb je ook weer het nadeel dat je de radiosignalen minder goed ontvangt... maar als je haast geen radio luistert is het misschien het proberen waard.

*just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Topicstarter
radio is geen probleem, dat doe ik via de kabel. Ik zal eens een stuk aluminiumfolie opsnorren. Misschien dat dat helpt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Topicstarter
Geen aluminiumfolie gevonden, dus een paar oude bakblikken van mijn moeder gejat, achter mijn versterker gezet, en de storing is nu zo goed als verdwenen. Tnx voor de tips iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79885

Het probleem is dat de aansluitkabels het signaal van de zender oppikken.
Ik weet niet op welke frequentie de ilegale zender zit dit met betrekking tot de oplossing. Het meeste signaal komt meestal de versteker binnen op de luidsprekerkabels en dat is bij jou vrijwel zeker ook het geval omdat het geluid
niet afhankelijk is van de stand van de volume regelaar.
Meestal is het probleem over als er bij de aansluitingen van de luidsprekers ferrietkralen worden aangebracht. Er zijn types die je om de kabel kan klikken en er zijn types waarbij je de luidsprekerkabels er een paar keer doorheen moet halen. Deze onderdelen kan je meestal kopen bij de electronica speciaalzaak of bij winkels die 27Mc of zendammateur spullen verkoopt.
Als het erg hardnekkig is en het ferriet niet voldoende werkt moeten er aanpassingen worden gedaan in je versterker maar dit moet wel gedaan worden door een professional!!!
Eigenlijk moet de oorzaak worden opgeheven natuurlijk maar ondertussen zit je wel met het probleem. :-)

Als je nog vragen hebt mail maar naar: blackdog@dds.nl

Met vriendelijke groet,
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Dit soort ongein is dus de reden dat die zenders bijvoorbeeld niet mogen. Eerst proberen met ze te praten voor je er iets tegen doet is een perfecte manier om een blauw oog op te lopen: als ze eerst een chagarijnig ventje aan de deur hebben die ze weg lachen en een week later staat de divisie telecom voor de deur, dan weten ze t wel. Ik zou zeggen: gewoon direct contact op nemen met de divisie telecom, dan blijf je mooi anoniem. En dan ineens... is het voorbij :) Dat je speciaal spul moet gaan kopen om je bekabeling af te schermen is natuurlijk belachelijk: omdat meneer lekker radiomannetje wil spelen zal jij extra kosten moeten maken? Forget it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:41
Kippengaast rondom je versterker bevestigen wil ook wel helpen om het stoorsignaal tegen te houden. Een metalen kooiconstructie houd namelijk elektrische velden tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74986

Asclepius schreef op 01 March 2003 @ 13:04:
Kippengaast rondom je versterker bevestigen wil ook wel helpen om het stoorsignaal tegen te houden. Een metalen kooiconstructie houd namelijk elektrische velden tegen.
Ik zou bij het standpunt van M-M blijven, Waarom zou je je zelf onnodige kosten maken 8)7 En anders zou ik gewoon de politie inschakelen want het mag gewoon niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79885

Ik zou niet gaan knoeien met gaas of metalen platen.
Hier een goedkope oplossing: neem iets van kunststof of een rol van WC papier,
rol nu een deel van je luidsprekerkabel op deze rol zeg 5 a 10 windingen en zet de windingen vast met wat tape. Wat je nu gedaan hebt is een smoorspoel gemaakt die het signaal van de zender afremd. doe dit voor beide en/of alle luidspreker aansluitingen.
succes.
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:16
bel ze op en zeg ze dat ze storen.

Er zijn alvaker topics over geweest,, eigenlijk kwam er altijd uit dat je gewoon ff tegen die lui moet melden dat je last van ze hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.