Toon posts:

Asus P4G8X max pc

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kan dit bord echt maar tot pc 2100 ?

weet dat ik bij zulke vragen eerst ff goed moet zoeken maar kon er zo snel niets over vinden.

ga zometeen namelijk een pc kopen maar dat word een amd en daar heb ik me dus behoorlijk in verdiept. nu moet ik dus alleen ook nog een p4 bordje meenemen en weet daar niet zoveel over, zag dit bordje en dat leek me wel een van de betere. toen zag ik dus max. pc 2100 geheugen terwijl mijn epox tot pc 3200 gaat.
is dat soms dan heel wat anders ofzo bij een p4 ?

dit word net als die amd een pc om mee te gamen, komt een 2400 p4 in dus dit leek mij een heel goed bordje.

behalve dus die geheugen is voor mij onduidelijk. zou iemand me daar iets over kunnen uitleggen ?

nogmaals, weet dat ik eerst goed moet zoeken hierzo maar kom net 15 minuten geleden erachter dat er dus nog een mobo bij moet en heb niet zoveel tijd om echt goed te gaan zoeken.
ga namelijk om 1 uur weg spullen kopen :9~ maar wil wel zeker zijn dat ik het goede koop. zit ook op msn: everquest666@hotmail.com

alvast heel erg bedankt.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18
P4G8X is gebaseerd op de E7205 chipset en kan zodoende dual channel DDR aan. 2x PC2100 zou theoretisch PC4200 opleveren, dus dat is best lekker snel... :P

Het klopt idd wel dat er max. PC2100 op kan/hoeft, je kan er uiteraard wel PC2700(of nog meer) op zetten maar dat zal weinig nut hebben of je moet zware OC plannen hebben....

[ Voor 3% gewijzigd door stylezzz op 01-03-2003 11:32 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de FAQ staat dat geheugen backwards compatible is. Al haal je PC9999 DDR -bij wiize van-, dan nog kun je hem gewoon op PC2100 laten draaien. Als je van plan bent om te overclocken, dan kun je beter een tandje sneller nemen. In dit geval dus PC2700 of zelfs PC3200. Zo neem je weg dat het geheugen de bottleneck vormt en hou je lekker headroom.

Maar dit is allemaal wel basiskennis en ook in de FAQ terug te vinden, dicht dus.

Dit topic is gesloten.