Toon posts:

Hoe overclocken een GF2?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn GF overclocken heeft er iemand tips?

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:28

greatgonzo

schit-te-rend!

:Z :Z :Z

search

Verwijderd

Topicstarter
Yo ik ben n00b.

• greatgonzo
  • Laatst online: 15:28

greatgonzo

schit-te-rend!

dus gebruik de search, ik krijg nu zo'n 11621 resultaten

• Icey
  • Laatst online: 17-02 11:54
gefeliciteerd,

De search werkt ook voor noobs, er zijn een aantal programmatjes voor waarmee je makkelijk kunt overklokken, die zijn te vinden in de faq. Daar staat ook meer informatie over hoe en wat.

Maar als je het nooit eerder heb gedaan zal ik het niet doen als ik jou was.

edit: faq -> Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02)

en de faq voor videokaarten -> FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

Hoe ver kan ik mijn videokaart overklokken?

Dat blijft toch echt een kwestie van uitproberen, telkens een stapje hoger, een tijdje 3d Mark testen om te kijken of alles stabiel loopt. Ga je paarse en groene vlekken zien zit het geheugen van je videokaart aardig aan zijn max. en is het slim een stapje lager te gaan. Om te zien of je core aan zijn max zit is wat lastiger, dat is een kwestie van uitproberen, ga met kleine stapjes omhoog, als je systeem crasht tijdens het 3d Marken is het verstandig een stapje terug te doen. Je core overklokken heeft trouwens met nVidia kaarten tot en met de GF2 erg weinig nut, maar daar kom je wel achter tijdens het benchen . Bij de GeForce 3 en GeForce 4 is de geheugenbandbreedte eindelijk in overeenstemming met wat de core kan hebben.
Het is net als met cpu's, je kan geluk hebben en ver kunnen overklokken of het tegenovergestelde.

Hoe klok ik mijn videokaart over?

De meeste videokaarten kun je overklokken met PowerStrip, sommige mensen vinden dit niet fijn werken of willen gewoon een ander tooltje In de onderstaande tabel staan de overkloktools van de 4 bekendste videokaarten.

nVidia TNT x / GeForce x -> NVMax, RivaTuner
Ati -> Radeon RadeonTweaker
3dFx -> 3dFx Overclocker
ST/Imagination ->Kyro I/II Kyro Hard Overclocker, Kyro2 Tweaker

Voor nVidia kaarten kan je ook nog altijd de coolbits.reg tweak uitvoeren. Die zorgt ervoor dat je met de standaard drivers ook kan overclocken, zonder tooltje. Die regfix kan je hier vinden. Daarnaast is het raadzaam om ook even in de meuktracker van tweakers te kijken ( http://www.tweakers.net/meuktracker ), daar staan ook altijd een hoop handige tooltjes. Met de GoT-search kun je ook veel tools vinden: zoeken naar 'overclock tool', en anders zijn er nog de alternatieve search en google.

[ Voor 79% gewijzigd door Icey op 01-03-2003 11:35 ]

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 15:13

Whuzz

Dodgeball!

Idd, in de search, maar ook met google had je makkelijk gevonden wat je zoekt.
Maar ik wil wel even een hint geven: Coolbits

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

hoezo moeilijk doen!! gewoon met detonator kun je core/mem oc`en. simpeler kan het niet!

1. Core/mem verhogen
2. reboot (ff temp vga-kaart meten)
3. 3dmarken (werkt vaak niet na overclock)
4. Pcmarken (werkt soms niet na overclock)

• Icey
  • Laatst online: 17-02 11:54
Toevoeging, greatgonzo -> die reacties van jou worden niet echt vriendelijk bevonden hiero, probeer hem op ze minst te helpen...

Verwijderd

Gewoon ff Rivatuner downloaden en klaar ben je ;) Dan kan je vanalles instellen.

Verwijderd

Searchvraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.