Toon posts:

PCI of onboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een onboard sb 128 en een sb pci 128 4.1
Nu ik mijn computer geformateerd heb, geeft hij in apparaten beheer voor beide dezelfde naam in
PCI multimedia audio device
Ik wil de drivers voor de pci versie installen

in win2k kon je de locatie zien, zo zat de onboard op locatie 0 en de pci op locatie 5 of zoiets. Dan kon ik dus de ene uitschakelen en de andere installeren.
Als ik nu ga installeren, installeerd hij de drivers voor de onboard versie. Ze gebruiken namelijk dezelfde drivers.
Hoe kan ik kijken welke ik moet disablen..

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je kunt de onboard geluidschip waarschijnlijk uitschakelen in het BIOS setup van je computer. Het vestandigste is om de chip daar uit te schakelen zodat er ook weer meer system resources vrij komen voor andere apparaten.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
Ben daar ook een tijd mee bezig geweest, maar het lukt niet, hij staat niet bij integrated blablabla, en in de manual van het moederbord staat ook niks ( ms-6309 ), een mail naar de helpdesk werkte ook niet...

dus doe ik het maar zo

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Misschien een jumper op het moederbord? Met mijn Asus moet ik hem via een jumper uitzetten en staat er ook nix in de BIOS

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2003 13:28 . Reden: typo ]

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
heb al lopen zoeken, kon niks vinden.. :(
op i-net stond dat ik bij intergrated blabla ac 97 sound uit moest zetten, maar die stond er niet bij :( weet het dus ook niet, zoek weer verder