imode en datakabel

Pagina: 1
Acties:

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 22:28
Ik heb een imode NEC TS21i daarin zit een slot waar een datakabel in past. Is er een datakabel voor is mijn vraag, ik kan er niets over vinden... En is er dan ook software bij enzo? Weet iemand hier iets over te vertellen?? Als er een handige interface voor is op je PC vind ik het perfect, anders is het maar zwaar piep die kleine toetsen.

• PuntoXII
Waar kan ik de kabel kopen + software??

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

informeer bij de winkel waar je dat toetsel hebt gekocht ;)

offtopic:
daarnaast zou je ook de editknop kunnen gebruiken :)

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
NEC heeft geen TS21i, en de TS21i is geen NEC. (maar toshiba :))

Primafoon verkoopt geen datakabels voor de Toshiba. Zij vinden dat als je de GPRS feature wilt gebruiken je maar een telefoon moet kopen "die daarvoor bedoelt is". De TS21i is gewoon een cheapig consumententelefoontje.

* Fuzzillogic zit inmiddels via O2 te i-moden, en zet die TS21i zeer binnenkort in de verkoop. I-mode kan niet concurreren tegen WAP in the long run.

[ Voor 28% gewijzigd door Fuzzillogic op 01-03-2003 11:12 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Nexxennium schreef op 01 maart 2003 @ 11:11:
* Erkens zit inmiddels via O2 te i-moden, en zet die TS21i zeer binnenkort in de verkoop. I-mode kan niet concurreren tegen WAP in the long run.
sinds wanneer kan je met O2 i-moden :?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Nexxennium schreef op 01 maart 2003 @ 11:11:
NEC heeft geen TS21i, en de TS21i is geen NEC. (maar toshiba :))

Primafoon verkoopt geen datakabels voor de Toshiba. Zij vinden dat als je de GPRS feature wilt gebruiken je maar een telefoon moet kopen "die daarvoor bedoelt is". De TS21i is gewoon een cheapig consumententelefoontje.

* Kippenijzer zit inmiddels via O2 te i-moden, en zet die TS21i zeer binnenkort in de verkoop. I-mode kan niet concurreren tegen WAP in the long run.
HAHA... Zo meende ze het inderdaad in januari nog te doen, enkel is deze kabel inmiddels gewoon leverbaar (sinds eind januari), ga naar een primafoon toe, en bestel hem, kreng kost ~40euro. En hij is er enkel voor de Toshiba TS21i (Die het toestel zonder "klepje") en niet voor de NEC's (Vooralsnog iig niet)

Veel plezier, en laat ons je bevindingen horen indien je hem aanschaft, ik ben zelf nl. benieuwd hoe functioneel zo'n ding is.
Software zit er overigens gewoon bijgeleverd.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
sinds wanneer kan je met O2 i-moden :?
Sinds ik een HTTP Proxy servertje draai. Overigens kun je dan (uiteraard) geen gebruik maken van de I-mode diensten zoals KPN die aanbiedt, maar die zuigen toch.
HAHA... Zo meende ze het inderdaad in januari nog te doen, enkel is deze kabel inmiddels gewoon leverbaar (sinds eind januari), ga naar een primafoon toe, en bestel hem, kreng kost ~40euro. En hij is er enkel voor de Toshiba TS21i (Die het toestel zonder "klepje") en niet voor de NEC's (Vooralsnog iig niet)
Oh? Ik ben half februari nog bij die ballentent geweest en zelfs bestellen was geen optie.

###tent. Bweach. Ach ik heb nu een PDA met Bluetooth dus ik wil sowieso niet eens met een datakabel gaan aanmodderen :)

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb hem ook zien hangen idd voor 40 euro, maar helaas krijg je er dus geen software bij, het is alleen een kale kabel.. ik heb nog steeds geen softwarepakket kunnen vinden dat er mee overweg kan, dus dan lijkt me 40 euro een beetje weggegooid geld...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

THW Mark schreef op 01 March 2003 @ 13:58:
Ik heb hem ook zien hangen idd voor 40 euro, maar helaas krijg je er dus geen software bij, het is alleen een kale kabel.. ik heb nog steeds geen softwarepakket kunnen vinden dat er mee overweg kan, dus dan lijkt me 40 euro een beetje weggegooid geld...
hoezo? je kan er dan toch je phone gebruiken om te internetten :?

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
ja maar daar wil ik die kabel dus niet voor hebben, ik wil hem gebruiken om me smsjes naar me pc te slurpen (zijn progjes voor als het goed is) en om me kalender dus over te zetten/kunnen bewerken op me pc. Dat ik ermee kan bellen vind ik niet zo heel erg spannend, gprs verkeer is mij te duur, en inbellen ook :S

• Kippenijzer
  • Nu online

Kippenijzer

THW Mark schreef op 01 March 2003 @ 17:43:
ja maar daar wil ik die kabel dus niet voor hebben, ik wil hem gebruiken om me smsjes naar me pc te slurpen (zijn progjes voor als het goed is) en om me kalender dus over te zetten/kunnen bewerken op me pc. Dat ik ermee kan bellen vind ik niet zo heel erg spannend, gprs verkeer is mij te duur, en inbellen ook :S
Ow, nee, als je hem daarvoor wilt heb je er niets aan, die kabel wordt enkel geleverd voor GPRS toegang via een laptop, je hebt niets aan data-transfer mogelijkheden, nog andere vormen van synchronisatie... Die zullen er ook niet komen...

Verwijderd

Voor de mensen die graag fototjes ringtones ed willen opslaan in de NEC N21i , Op de zwarte markt , de hallen waar je moet betalen om erin rond te kunnen lopen kan je idd een datakabel voor de N21i kopen , kost maar €15,--.
Alleen er zit geen software bij , en de software voor de N22i werkt er niet op.
Maar op de website http://www.i-phonie.de/ zijn er wel mensen bezig met het ontwikkelen van software waarmee je dat allemaal kan doen.
Ergens in april zou er een werkende beta versie moeten zijn , dus nog ff geduld.

• Kippenijzer
  • Nu online

Kippenijzer

En één voor de Toshiba?

Verwijderd

geen idee , heb onlangs van een goede vriend een Nec gekregen , en heb dus geen kpn abbo , maar debitel , dus geen i-mode. maar wil er wel het een en ander mee kunnen stoeien.
Heb dus alleen voor de Nec gevraagd. Maar de kans is groter dan in de gewone winkels

• PuntoXII
Ik wilde de datakabel dus gebruiken voor het invoeren van adressen en afspraken en smsje typen enzo... Maar als het alleen maar als verbinding voor je laptop geld hoef ik um niet. Is dit een juiste conclusie?

• Kippenijzer
  • Nu online

Kippenijzer

lekker kort: Ja
Pagina: 1