Toon posts:

Broadband router op ethernetpoort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag. Op mijn werk heb ik een (UTP) ethernetpoort met een hub waarop ik mijn pc en laptop heb aangesloten. Beiden moeten een gegeven IP adres gebruiken (dus geen DHCP). Echter, wil ik mijn laptop nu ook thuis in een netwerk hangen. En die IP-range thuis en op mijn werk conflicteren.

Mijn idee was om een gewone router op deze ethernetpoort aan te sluiten in plaats van een hub. Is dit mogelijk? Dan gebruikt de router de settings die mijn werk opgeeft, en dan kan ik de pc en laptop dezelfde IP range toewijzen als dat ik thuis gebruik.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 10:55:
Misschien een domme vraag. Op mijn werk heb ik een (UTP) ethernetpoort met een hub waarop ik mijn pc en laptop heb aangesloten. Beiden moeten een gegeven IP adres gebruiken (dus geen DHCP). Echter, wil ik mijn laptop nu ook thuis in een netwerk hangen. En die IP-range thuis en op mijn werk conflicteren.

Mijn idee was om een gewone router op deze ethernetpoort aan te sluiten in plaats van een hub. Is dit mogelijk? Dan gebruikt de router de settings die mijn werk opgeeft, en dan kan ik de pc en laptop dezelfde IP range toewijzen als dat ik thuis gebruik.
dat kan ja ;)
maar je zou ook eens kunnen kijken naar netswitcher oid, daarmee kan je switchen tussen diverse netwerkinstellingen, ideaal voor laptops dus.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 22:50
Mocht je Windows XP gebruiken, volgens mij heeft die een ingebouwde functie om op twee netwerken te werken. Althans, ik kan me herinneren dat ik tijdens het configureren wel eens zoiets tegen ben gekomen.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

a) zijn ze daar op je werk wel lekker dat ze geen DHCP gebruiken ?
b) mag je zo'n router op je werk plaatsen ?
c) netwerk-switch tooltje is idd een goeie oplossing.

Tja vanalles

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
XP kan idd een alternatief configuratie aan. Ik gebruik het ook. Standaard (op werk) heeft mijn laptop een vast IP adres gekregen en als alternatief IP adres een DHCP config, voor thuis. XP ziet dan zelf waar die is en pakt automatisch de goede config. Simpeler kan niet!

No production networks were harmed during this posting