Toon posts:

Muis werkt niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een heel vaag probleem, ik denk dat ik alles wel geprobeerd heb voordat ik er een nieuw mobo in kan gaan hangen. Dit is het:

Sinds een paar dagen werkt m'n muis niet meer. Het gaat om een draadloze microsoft set (keyboard en optical muis op dezelfde ontvanger).
Ik dacht: "oh ff batterijen vervangen". Maar nee, dat bleek niet te helpen (het lampje onderop brandt ook nog gewoon).
Vervolgens heb ik er een andere muis aangehangen, maar ook die werkte niet, ik heb het geprobeerd met zowel USB als PS/2, maar allebei doet het niks.

Windows opnieuw geinstalled, maar ook dat mocht niet baten.

Het vreemde is, Windows geeft geen melding, en ik zie de muis ook gewoon. Hij wordt bij de installatie gewoon gedectecteerd, en ik zie nu ook gewoon in het midden van m'n scherm een wit pijltje. Het toetsenbord werkt wel, dus aan de receiver kan het IMO ook niet liggen.

Weet iemand nog waar ik moet gaan zoeken?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

jah, in de winkel P
naar een verkoper, denk dat de sensor van de muis aan gort is.
heb ik zelf al eens gehad met een Gigabyte Optical muis.
ledje ging heel lief branden (constant op felste mode ipv na 3 seconden te dimmen), cursor was aanwezig, maar er was geen beweging in te krijgen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 07:48
FireWurX schreef op 01 maart 2003 @ 13:19:
jah, in de winkel P
naar een verkoper, denk dat de sensor van de muis aan gort is.
heb ik zelf al eens gehad met een Gigabyte Optical muis.
ledje ging heel lief branden (constant op felste mode ipv na 3 seconden te dimmen), cursor was aanwezig, maar er was geen beweging in te krijgen.
Zoals topic starter zegt ligt het niet aan de muis zelf.
Je kijn kijken of je in de bios iets uit hebt staan :?

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft altijd gewerkt, hij stopte er spontaan mee.
Ik zal es kijken in de bios, maar dat zou betekenen, dat er spontaan iets is geswitched ofzo :?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je geeft aan dat de muis wel gewoon wordt gedectecteerd, werkt 'ie dan ook? En, vanaf het eerste moment dat je 'klaar' bent met je Windows install, werkt dan al het pijltje niet meer? (dus dat je verder nog geen drivers hebt geinstalleerd)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de muis werkt (:? ) tenminste, ik zie het pijltje.

Ik ben er trouwens achter gekomen, dat ik in Norton Ghost (in DOS dus) ook me muis niet kan gebruiken, ik zie het pijltje ook daar gewoon. :?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik bedoel dus dat je 'm kan bewegen in de setup. :o

Hm, het lijkt me toch iets hardwarematigs, het ligt iig. niet aan drivers ofzo. Ik sluit me dan aan bij SyphOn. :o

Verwijderd

Topicstarter
In het bios ziet alles er goed uit. Ik ga toch maar es m'n vrienden bij Informatique opzoeken :P

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

probeer eens een ander USB slot voordat je hem terug stuurt :)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je hebt niet toevallig meerdere kanalen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 01 March 2003 @ 15:12:
Je hebt niet toevallig meerdere kanalen?
Wat bedoel je?

En M@ximus: ik heb al meerdere sloten geprobeerd, ik heb ook al een PS/2 muis geprobeerd, dat maakt het zo vaag :/

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 15:16:
[...]

Wat bedoel je?

En M@ximus: ik heb al meerdere sloten geprobeerd, ik heb ook al een PS/2 muis geprobeerd, dat maakt het zo vaag :/
Ik bedoel dat je wellicht twee of drie kanalen hebt waarover je kan sturen (ze zijn immers draadloos) en dat je wellicht de zender en ontvanger niet op hetzelfde kanaal hebt staan?

edit:
Muhahaha een hele minuut eerder dan internetinfo :+

[ Voor 8% gewijzigd door Spider.007 op 01-03-2003 15:23 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:11
Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 15:16:
[...]

Wat bedoel je?

Wat hij bedoeldt is dat als je een draadloze muis hebt, dat de moderne dingetjes meerdere kanalen hebben zodat je er meerdere in een ruimte kan gebruiken zonder dat die elkaar storen. :)

edit:
Spider jonge :(

[ Voor 4% gewijzigd door internetinfo op 01-03-2003 15:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, ik zal het eens nakijken. Maar dat verklaart dan toch niet waarom mijn andere muis ook niet werkt? (die wel met snoer werkt)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 15:27:
hmmz, ik zal het eens nakijken. Maar dat verklaart dan toch niet waarom mijn andere muis ook niet werkt? (die wel met snoer werkt)
Oeps, overheen gelezen. Maar je sloten doen het wel met andere hardware; de aangesloten muizen doen het wel op andere pc's en samen werkt het niet meer? Nog in windows; nog in DOS. Ze worden wel gedetecteerd want ze staan bij het apparaatbeheer en je ziet ook een muispijl. Verder brand het lichtje van je muis gewoon en is het dus geen stroom probleem. Uiterst vaag; en ik kan me niet voorstellen dat dit wordt opgelost met een andere muis. Sinds waneer heb je dit probleem?

---

Verwijderd

Topicstarter
Sinds donderdag, ik zat gewoon te muizen toen ie er ineens mee ophield :?

BTW: Internetten is lastig zonder muis :P

• Meneer aard
  • Laatst online: 20:00

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 17:05:
Sinds donderdag, ik zat gewoon te muizen toen ie er ineens mee ophield :?

BTW: Internetten is lastig zonder muis :P
heb je al eens een keer kaal opgestart? met proc,geheugen en video? en naturlijk muis+tb.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-04 11:38
Heb je een volledig nieuwe windows installatie gedaan (zeg maar partitie formateren en "from scratch" installeren ) , of windows "over" windows opnieuw geinstalleerd ?

• Meneer aard
  • Laatst online: 20:00

Meneer aard

Porsche rulez!

Keesk schreef op 01 March 2003 @ 18:37:
Heb je een volledig nieuwe windows installatie gedaan (zeg maar partitie formateren en "from scratch" installeren ) , of windows "over" windows opnieuw geinstalleerd ?
heeft ie al gedaan goed lezen!
zie eerste post: Windows opnieuw geinstalled, maar ook dat mocht niet baten.

[ Voor 16% gewijzigd door Meneer aard op 01-03-2003 20:19 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal em nog ff updaten, zodat ie afgesloten kan worden (is wel zo netjes dacht ik)

Het ergste wat kon gebeuren is gebeurt :/ Mijn vader kwam thuis en begon wat knopjes in te drukken (wat ik dus ook al tig keer gedaan had, met m'n vingers, met een pen, met m'n vuisten :+ )
En ja hoor: "Hij doet het nu prima hoor!" :?

Slap me! Ik snap er niks van, blijkbaar had ie geen connectie met de receiver

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

En je muis met draad dan :?

Be Stronger Than Your Excuses

Pagina: 1