Zit ik toch weer met een probleem

Pagina: 1
Acties:

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-01 21:17
Mooo

Kan iemand me helpen met dit probleem: Ik heb de nieuwe client gedownload en geinstalleerd. Nu heb ik alle instellingen precies zo als de oude client gezet ik heb èèn keer kunnen fetchen en nu krijg ik deze foutmelding: Input buffers are full (or projects are closed).
No fetch required.
Maar in mijn buff-in zitten maar 800 WU's. Ik heb gehoord dat je er veel meer kunt fetchen dan de oude client dus mijn buff-in kan niet vol zitten en het project is ook niet af.

Dus! Kan iemand mij helpen?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dan moet je in je DNETC.INI de volgende regel zetten :
fetch-workunit-threshold=3000
Waarbij je natuurlijk met getal kan spelen...

Dit moet onder het kopje [rc5] komen te staan.

Virussen? Scan ze hier!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:00

Floor-is

5.2

Beste My,

Je kunt ook de grootte van je pakketjes vergroten, zodat je met bijvoorbeeld blokjes van 32 WU's gaat rekenen, ik heb gemerkt dat het echt enorm in het aantal verwerkte WU's/dag scheelt. (Van 410 naar 470!!! Op een P3-550)

Oh, dit kan je vinden onder: buffer-gebeuren en dan optie 10, die zet je dan op:
10) Preferred packet size (2^X keys/packet) ==> RC5=33,DES=-1,CSC=-1

Suc6 Itsme!

Bericht hierboven

Verwijderd

fetch die nieuwe client meer dan de vorige dan?.. want ik heb die fetch-threshold op 65000 gezet maar er komen maar 1500 binnen.. ondertussen heb ik wel een handig scriptje gemaakt zodat ik lekker veel units binne komen.... kzal ff een keer een tips & tricks online gooien... want ik hoor dat er gewoon veel vragen herhaalt worden.. heeeel veeel herhaalt zelfs.. ik zal het proberen om het dit weekend online te gooien..

DPC roelz vet.... echt vet man....

Verwijderd

foutmelding: Input buffers are full (or projects are closed).
No fetch required.

Je krijgt deze melding als je bij je preferences bv het volgende hebt aangegeven
Fetch time threshold (in hours) ==> RC5=120

Als je dan je koe net hebt opgestart, heeft de client nog geen idee van de keyrate die je pc kan verwerken. En dus ook niet of het aantal WU's in je buff-in toereikend is voor je fetch time threshold.
Dus tot je je eerste packet hebt verwerkt krijg je deze melding.

Wat ik altijd doe als ik deze melding krijg is even de benchmark RC5 short draaien.
Daarna kan ik altijd wel fetchen.

Verwijderd

My:

Als je je fetch-threshold hebt aangepast en je krijgt nog steeds niets binnen, dan kan dat als volgt verklaard worden:
Een packet bevat 1, 2, 3 of 4 workunits. Bij een fetch wordt je buff-in tot maximaal 500 packets aangevuld. Je kunt dus 500 - 2000 workunits in je buff-in hebben. Waarschijnlijk heb je veel packets met slechts 1 of 2 workunits binnengekregen.

Itsme:

Wat jij zegt kan helemaal niet: Je past met die optie het aantal keys per WU aan. Hierdoor doe je juist minder WU's per dag, simpelweg omdat ze groter zijn. Waarschijnlijk is jouw performance omhoog gegaan door een andere factor en zou die dus nog hoger kunnen worden als je weer WU's van 2^28 keys gaat verwerken.

Trouwens, ik heb in de US ( >:) to TA) een P3-500 draaien en die doet ook 470 WU's/dag.

Verwijderd

Gecko: Wat jij zegt kan helemaal niet: Je past met die optie het aantal keys per WU aan.

Wat Itsme zegt kan wel.
Je past met deze optie het aantal Wu's per packet aan. Niet het aantal key's per WU. Een WU heeft altijd evenveel key's.

Als Je tegen de grens van 500 packets op loopt kun je idd door het onderstaande
11) Preferred packet size (2^X keys/packet) ==> RC5=33
packets van 32 WU's fetchen.
Op deze manier haal je gemiddeld met 500 packets veel meer WU's binnen.

Verwijderd

Ok, misschien heb ik ongelijk, maar ItsMe!'s P3-550 moet nog steeds sneller kunnen. ;)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Huh wat? Ik ben al blij met mijn 410 naar 470, maar ik moet nog sneller kunnen? Hoe dan?

// Confession mode
Ik heb wel een Compaq pressarium, misschien is dat het? ;) ;) :o
// Confession over

En dan daarbij: Ik zit veel op internet (toch wel zo'n 4-6 uur per dag. Ook doe ik spelletjes en word en dat soort ongein, dat kost ook wat %jes natuurlijk...

Itsme!

Bericht hierboven

Verwijderd

Gecko, als je 'm overclockt wel ja. Ik denk dat je niet gezien hebt dat Itsme het over het aantal wu's per dag heeft en niet de keyrate.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Thnx de boertjes.

// Way off-topic
He man, f*ck*n' overloon, dat is ehm, toch in, zeg maar... Damn, vlakbij Limburgia ennug met zo'n oorlogs museum?

Mijn ma had daar een huisje ooit, maar er was besloten dat het er toch iets te rustig was. Ik weet niet, ik vond het maar een saaie bedoening, misschien heb ik iets gemist?
// Way off-topic is weer over.

Bericht hierboven

Verwijderd

Frank en Ronald,

Ik geloof dat jullie niet gezien hebben dat ik het ook over 470 WU's/dag op een (niet overclockte) P3-500 had (is trouwens ook een Compaq geloof ik).

Als je me niet gelooft, kijk maar op wildhagen's proxy stats van gisteren bij willemsenp@igr.nl: 469 wu's!
De dagen dat ik meer heb, flush ik mijn laptop van 't werk (300 kkeys/s oftewel 100 wu's/dag).

Maar laten we ophouden met dit geouwehoer en hopen dat My's probleem opgelost is.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:16
Dat ie sneller wordt als je grotere of kleinere packets ophaalt weet ik niets van. Het enige wat volgens mij verandert is dat de range van je packet een stuk groter wordt. Je keyrate zou dus gelijk moeten blijven (bij mij iig wel bij een P200, AMD800 en een P2-400)
Packets kunnen trouwens een grootte hebben die ligt tussen de 1 en 32 wu's(ze waren geloof ik zelfs bezig met packets van 64). Je kunt max 500 packets binnenhalen per keer (tenzij je andere buffers gaat importeren). Theoretisch kun je dus per keer max. 16000 wu's binnen halen. Het zal iets minder worden omdat je ook nog wat kleinere packets tussendoor krijgt (heeft te maken met de keyserver)
Als je dus veel blokjes wilt binnen halen moeet je de packetsize op 33 zetten, en dan je gevraagde aantal packets hoog zetten.

[removed]

Verwijderd

Volgens mij maakt je 'Preferred packet size' ook weinig uit voor je keyrate.
Nameless One denkt dat Itsme! wat minder spelletjes is gaan spelen. :)

• My
Mooo

Wat jullie zeggen zal ik wel even proberen ik hoop dat het werkt.

• My
Mooo

Thanx Itmse jij had het goede antwoord op mijn vraagje. Nu kan ik weer gewoon fetchen.
Pagina: 1