[CVS] mail syncen

Pagina: 1
Acties:

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-04 15:16
Aangezien ik hier twee computers heb staan (een laptop en een desktop) heb ik nog wel eens de neiging om op die twee verschillende computers mijn mail te bekijken of wat aan school te doen (die zeldzame momenten ;)). Het probleem is dan dat ik de desbetreffende directory's op die twee machines moet syncen.
Ik had hiervoor een scriptje gemaakt dat eigenlijk alleen maar 'cp -uR' deed op al die directory's, maar erg geweldig snel is dat nou ook weer niet. Op aanraden van een vriend instaleerde ik daarom CVS en ik heb meteen mn script overboord gegooid omdat het best lekker werkt.

Nu kwam ik daarnet nadat ik een mailtje had verzonden erachter dat je nieuwe bestanden of directory's handmatig moet toevoegen aan je repository. Met programeren is dat mischien wel handig, maar met dingen als email lijkt het me eigenlijk alleen maar onhandig. Is er een manier waarop ik het cvs automagisch kan laten uitzoeken of is er een programma dat dat voor mij doet? Het is erg onhandig als ik handmatig dit moet doen en het lijkt mij (zeker omdat ik nog maar een beginnend bash-scripter ben) niet een erg makkelijke taak om hiervoor een script te bakken...

Ik denk niet dat het boeit, maar ik draai hier GNU/linux Debian unstable...

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 19:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Een script bakken lijkt me best meevallen :). Je kunt gewoon zoeken naar bestanden die de laatste tijd zijn aangemaakt (met iets als 'find' en de goede switch erachter) en die toevoegen. Iets als 'for i in `find . -newer $TIME_FILE`; do cvs add $i && cvs commit $i; done'. Je zorgt dan dat je bij elke run een bestand aanmaakt en je zet de naam van dat bestand in $TIME_FILE. Dat find-commando zal dan elk bestand vinden dat nog veranderd is na de laatst keer dat dat bestand is aangemaakt/gewijzigd en dus na de laatste keer dat je je mail gesynchroniseerd hebt :).

Je kunt ook - als je maar weinig bestanden hebt - gewoon een 'cvs add' draaien op de hele maildirectory. CVS zal vanzelf wel aangeven dat een bestand al opgenomen is, maar echt iets fout gaan zal er niet. Hooguit krijg je wat meldingen als 'moving file blabla out of the way', maar dat is voor de rest niet erg :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is het niet simpeler om een imapserver te installeren en die op allebei je pc's, en eventueel ook via webmail, te gebruiken? Zo doe ik het iig.. Of snap ik niet wat je precies wilt?

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• |orion
terrapin schreef op 01 March 2003 @ 11:28:
Is het niet simpeler om een imapserver te installeren en die op allebei je pc's, en eventueel ook via webmail, te gebruiken? Zo doe ik het iig.. Of snap ik niet wat je precies wilt?
Ik heb me daarin nooit zo verdiept, maar als ik het op die manier doe heb ik nog steeds niet dat mijn schoolwerk word gesynced. Ik ga zowiezo even een script proberen te bakken zoals odysseus zei en als dat werkt voor mn mail, dan werkt het vast ook wel voor mn schoolstuff...

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 19:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je toch met dat script bezig bent, dan kun je ook eens naar CVSup kijken. Dat is een soort verbeterde CVS - het kan ook met CVS-collecties omgaan - en het verstuurt nog eens beduidend sneller ook als je veel bestanden hebt :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-05 14:44

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ehm, voor iets kleins als dit is rsync veel makkelijker volgens mij :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
|orion schreef op 01 March 2003 @ 11:41:
[...]
Ik heb me daarin nooit zo verdiept, maar als ik het op die manier doe heb ik nog steeds niet dat mijn schoolwerk word gesynced. Ik ga zowiezo even een script proberen te bakken zoals odysseus zei en als dat werkt voor mn mail, dan werkt het vast ook wel voor mn schoolstuff...
Probeer dan idd eens rsync, of samba, of een combinatie daarvan..

Gewoon een map op de ene pc sharen, en op de andere gebruiken..

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• |orion
Kees schreef op 01 March 2003 @ 14:08:
ehm, voor iets kleins als dit is rsync veel makkelijker volgens mij :)
terrapin schreef op 01 March 2003 @ 15:43:
[...]

Probeer dan idd eens rsync, of samba, of een combinatie daarvan..

Gewoon een map op de ene pc sharen, en op de andere gebruiken..
Ik gebruik op het moment wel samba en had ook een klein script hiervoor gebakken, alleen gaat mijn laptop enorm stressen als ie aan het syncen is. Rsync had volgens mij de nare neiging om een directory te dupliceren dus als ik op de andere bak een nieuwe file had gemaakt werd die weer vrolijk weggemietert door rsync (het kan ook zijn dat ik nu rsync en iets anders door elkaar haal)

Verwijderd

Ik zou ook voor rsync gaan.
Pagina: 1