Toon posts:

xp pro client in win2k domain probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik kom er niet meer uit. Ik heb een xp(sp1) client op een win2k domain (server met sp3) alle shares die vanaf de server zijn onstabiel. Dit heeft als resultaat:
1. het kopieren van grote bestanden mislukt met de volgende foutmelding:
The networkname is no longer available
2. Als de redirected shares( roaming profile; de home en profile share) niet beschikbaar zijn dan vreet het system proces op de xp machine 99% cpu op.

Mega irritant in de eventlogs is niets te vinden.
Geen van de win2k clients in het domain hebben deze problemen.
Iemand een idee?

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Open de default domain controller policy, ga naar computer configuration --> windows settings -> local policies --> security options --> pas de optie digitally sign server communication (when possible) aan naar disabled. Reboot de DC.

Met een beetje zoeken is hier trouwens ook wel achter te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Garak,

meteen geprobeert en het lijkt te werken. Is dit iets wat ik uit de event viewer had kunnen zien?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54

Jaymz

Keep on moving !

Dit lijkt me beter tot z'n recht komen in WOS:

PNS -> WOS dus :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 01:15:
Meteen geprobeert en het lijkt te werken. Is dit iets wat ik uit de event viewer had kunnen zien?
Het is iig wel een probleem wat vaker de kop op steekt met win2k servers en XP clients.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
garak schreef op 01 March 2003 @ 00:44:
Open de default domain controller policy, ga naar computer configuration --> windows settings -> local policies --> security options --> pas de optie digitally sign server communication (when possible) aan naar disabled. Reboot de DC.

Met een beetje zoeken is hier trouwens ook wel achter te komen.
rebooten van de server is niet noodzakelijk..

je kan op de cmd prompt ook even

code:
1
2
secedit /refreshpolicy machine_policy /enforce
secedit /refeshpolicy user_policy /enforce

de 2e regel is overigens niet noodzakelijk, maar goed je zou dit in een batchfile kunnen stoppen en deze dan runnen op je server... scheelt weer typwerk

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, werkt als een zonnetje nu!
Pagina: 1