[RedHat8] Gnome2 ontzettend traag op snelle pc

Pagina: 1
Acties:

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 21:34

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
Ik draai nu sinds een week weer met linux op mijn pc, maar sinds vandaag is gnome2 niet meer vooruit te branden. Zodra ik een venster versleep gaat mn cpu-load naar 100%. Als ik een wallpaper op mn desktop heb, KAN ik zelfs niet eens een window verslepen/resizen, omdat dan X vastloopt. :X Onder KDE loopt alles wel soepel :?
Ik draai NIET met een framebuffer device (dat was het eerste wat ik gechecked heb). Ik draai met de meest recente nVidia drivers (en die werken, aangezien ik Tuxracer gewoon kan draaien @150 fps). KDE en WindowMaker draaien soepel, maar Gnome niet :( Weet iemand wat ik hieraan kan doen :?

edit: ik draai ook met de meest recente drivers voor mn nForce2 chipset
edit2: ik kan nu KDE ook traag krijgen door Nautilus te draaien. Het ligt volgens mij OF aan Nautilus, OF aan drivers :?

[ Voor 15% gewijzigd door Whieee op 01-03-2003 00:45 ]

Launching containers into space

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 13:24

deadinspace

The what goes where now?

Het ligt aan de drivers; de nieuwste nVidia drivers hebben iets vaags waardoor bepaalde dingen (waar Gnome blijkbaar wel gebruik van maakt en KDE niet) heel erg traag worden. Je kunt waarschijnlijk het beste downgraden naar een wat oudere versie (ik weet niet welke versies precies goed zijn, maar het is al eens hier in het forum genoemd; zoek er eens naar).

Verwijderd

Video driver downgraden naar 32.xx

De nieuwste NVIDIA driver gebruikt een nieuw systeem voor de acceleratie van 2D spul (blitten van plaatjes, tekenen van rechthoeken, etc) wat de desktop _vreselijk langzaam_ maakt wanneer deze driver wordt gebruikt icm Nautilus en sommige andere onderdelen van Gnome.

In de volgende release zou dit probleem opgelost moeten zijn..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 05:50 ]

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het experiment misschien waard: de 2D accelaeratie van de 4191-nvidia-drivers uitschakelen:
# Option "RenderAccel" "1"
in XF86config (commenten dus)

Ik kreeg harde lockups met renderaccell aan (GF2mx). Ik vind Nautilus te traag, maar niet onwerkbaar traag.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 21:34

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
ok ik heb mn drivers gedowngrade :) en Nautilus is nu zo traag als ik gewend was ;) kortom: het werkt weer zoals het hoort. Bedankt voor de hulp _/-\o_

Launching containers into space