Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Thermal LCD monitors modden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag 2 van die LCDtjes kopen met elk een temp sensor, en die wat modden. Wat me het meeste stoort is dat ze die dingen op een batterij laten werken, terwijl ik liever gewoon stroom van m'n PSU zou aftappen. En ook feit dat de LCDs geen backlight hebben stoort me wat, dus zou ik er langs de zijkanten een bright blue LED aan willen zetten. Ik vraag me alleen af hoe ik hieraan zou moeten beginnen, weet iemand soms een site ofzo van iemand die dit al eens gedaan heeft? Ik vind er namelijk niets over, iedereen neemt genoegen met die batterijtjes en no-backlit. Oh btw, ik heb dus niet het geld om een digidoc te kopen als je dat ding voorstellen, noch zo'n vantec ding :P

Verwijderd

Zo moeilijk is het toch niet om een paar ledjes eraan te doen? Ook moet je gewoon ff kijken wat voor batterij erin moet? Dan moet je ff een voltage regulaartje pakken om 5 volt of 12 volt om te zetten naar het benodigte voltage. Ook kun je ff kijken, als je 4 ledjes pakt, die allemaal ongeveer .5 volt spanningsval hebben dan hou je nog 3 volt over voor de LCD, zou voldoende kunnen zijn (ik weet niet wat voor batterij erin moet, maar als je 2 penlites hebt dan zal deze oplossing werken)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 00:10 ]

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Thorry, hou er rekening mee dat ledjes ook maar een 20 ma doorlaten, zou wel genoeg zijn voor die lcd, maar zie je nix van je ledjes...

neem gewone diodes (dus GEEN silicium exemplaren), 0,6 V spanningsval per stuk... Waasrchijnlijk draaien die lcd`s op 1,5 of 3 V denkik

Electronics development

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

3lmowww schreef op 01 March 2003 @ 13:27:
neem gewone diodes (dus GEEN silicium exemplaren), 0,6 V spanningsval per stuk...
Uche uche... Silicium diodes hebben dus net WEL een spanningsval van 0.6V 't stuk. Wat jij bedoelt zijn Scottydiodes of germaniumdiodes, afaik hebben die namelijk een spanningsval van 0.2 a 0.3 volt.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
En die dingen doen wat, en ik plaats ze waar? :D Ik heb nauwelijks elektronica kennis, enkel simpele elektriciteit dingen zoals paralelle, seriële en gemende schakelingen met allerlei zooi :p

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 02:09:
En die dingen doen wat, en ik plaats ze waar? :D Ik heb nauwelijks elektronica kennis, enkel simpele elektriciteit dingen zoals paralelle, seriële en gemende schakelingen met allerlei zooi :p

Waarom begin je er dan aan?
Waarom ga je dan niet eerst eens wat bijlezen hierover?

Wij kunen wel roepen wat je moet doen, maar zodra er ook maar iets afwijkt, kom je weer terug. Als je snapt wat een onderdeel doet, begrijp je ook waarom iets gebeurt of juist niet gebeurt.
Pagina: 1