Toon posts:

Abit BE6-II Moederbord.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal...

Ik heb pas geleden dit moederbord gekregen. Nu wil ik er een leuke processor in kwijt....EN ik wil gaan overklokken...nu is mijn vraag...

ik zat te denken aan een PIII-800, maar is het dan beter (voor het overklokken dus) om een 100Mhz (P3-800E) of een 133Mhz (P3-800EB) proc te kopen ???

Please let me know......thanks....

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Voor overclocken is een 100MHz FSB CPU altijd beter. Ten eerste zijn de multipliers hoger dus bij een verhoging van de FSB stijgt de 100MHz CPU meer tov de 133MHz variant. Verder zijn FSB'en hoger dan bv. 155/160 MHz alleen mogelijk met componenten van zeer hogere kwaliteit. Als je bij een 100MHz CPU de FSB op 133MHz zet loopt alles nog binnen specs (behalve de CPU natuurlijk ;) ). Om bij de 133MHz CPU dezelfde overclock te halen moet je een FSB van 164MHz gebruiken ... niet erg 'likely' dat je dat haalt. De E versie nemen dus :) ...

PC Specs

Verwijderd

Dat mobo heb ik ook :)
Sweet !!

Tipje: druk er geen maxtor HD in, kan voor problemen zorgen.
En vooral niet de moederboard drivers instaleren ! das aleen voor win 95 bedoelt, voor usb support.
(kwam ik ook achter an 100 X reinstallen)
Hiermee bedoel ik natuurlijk niet de UDMA/66 drivers hoor.

Je moet idd de 100 MHzz FSB CPU erin stoppen, dit ga ik binnenkort ook doen, p3 700 of 800.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Bomberman heeft op één punt gelijk, dat is 'dat bij 133Mhz de andere componenten binnen de specs lopen...

De AGP muliplier gaat maar tot 2/3, dus loopt boven de 100Mhz FSB ook boven de standaard 66Mhz. (PCI gaat wel tot 1/4 dus loopt lekker standaard bij 133Mhz FSB). De meeste (moderne) videokaarten trekken de extra Mhz-jes echter prima en je hoeft je dus nergens zorgen over te maken.

Koop dus inderdaad de 100Mhz versie, dus zonder 'B' er achter.

Even een xtra punt -> ik zou als ikjou was eens overwegen naar de 700E te kijken, deze staat bekend om als beste in de serie PIII overklokbaar te zijn. Loopt (bijna) altijd met gemak op 133Mhz FSB -> 933Mhz. Da's lekker toch..? Met de 800Mhz processor schijnt het moeilijker te halen zijn en de 700 is nog goedkoper ook! :) (al gauw zo'n 100,- da's toch een leuke koeler :))

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Op vrijdag 17 november 2000 03:52 schreef TweaKERS het volgende:
Dat mobo heb ik ook :)
Sweet !!

Tipje: druk er geen maxtor HD in, kan voor problemen zorgen.
Ik heb zelf een Maxtor er in, ken nog een paar gasten met hetzelfde mobo en maxtor -> geen problemen hier hoor...

Even één ding om nog even in de gaten te houden -> bij het installeren van Windows, druk op F6 bij externe SCSI app. installeren, dan moet je de Highpoint-controllers installeren (hij vraagt om de flop). als je dit niet doet werken ze gewoon niet....

Zet trouwens bij de eerste installatie de HD gewoon op de 1e IDE poort (niet de High-point), na de installatie kun je de HD gewoon in de derde IDE (=higpoint) stoppen.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Bomberman heeft op één punt gelijk
Heb ik maar op 1 punt gelijk :? ... :7

PC Specs

Pagina: 1