T'bred-B 1700+ werkt wél op K7T Turbo LE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeldsanders
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 12:33
Ik heb vanmorgen mijn nieuwe proc binnengekregen. Ik had een Athlon XP 1700+ besteld bij een duitse online-winkel. Vandaag kwam hij dus aan, en hij had de volgende code:
AXDA1700DUT3C
JIUHB0304RPCW
Volgens www.overclockers.com gaat het hierbij om een Thoroughbred B-core ( http://www.overclockers.com/tips00173/ ). Maar als dit zo is, dan zou die proc toch NOOIT op mijn MSI 6330 LE met kt133a-chipset moeten lopen? Toch? En toch werkt het als een trein, hij wordt niet warmer dan ongeveer 40 graden met een Arctic Cooling Super Silent erop.
Kan iemand mij zeggen watvoor core ik nou eigenlijk heb, want alle sites die ik hierover heb bezocht spreken elkaar tegen.

:: AMD Athlon XP 1700+ (T'bred B) :: EPOX 8RDA+ :: 512 MB :: GF4 4200 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eens de CPUID string met WCPUID: 6-8-0 = T'bred en 6-8-1 / 6-8-2 = T'bred-B :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 28-02-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeetje dat meen je niet he ! hij werkt gewoon :9 :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Het is echt een tbred b hoor, check [rml][ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 4)[/rml] maar eens.
AMD Athlon
AXDA2100DUT3C 9774007280222
AIUHB0302MPMW 1999 amd
AXDA = Athlon XP 0.13micron
2100 = 2100+
D = package type (OPGA)
U = Voltage (1,60V)
T = Max temp (90C)
3 = L2 cache (256KB)
C = FSB (266MHz)
AIUHB = Stepping
0302 = Jaar 03, week 02
Jouw core zou zelfs goed moeten zijn voor zon 2400mhz.

[ Voor 7% gewijzigd door Leon T op 28-02-2003 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe die msi mobo zit vol met verrassingen ! ik zat te denken om een nieuwe mobo te halen omdat volgen de msi site de tbred niet ondersteud vage mensen daar. maar als ik dit hoor moet het mij ook lukken en ik word er steeds blijer van en ik bespaar me ook geld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeldsanders
BalusC schreef op 28 februari 2003 @ 23:47:
Check eens de CPUID string met WCPUID: 6-8-0 = T'bred en 6-8-1 / 6-8-2 = T'bred-B :)
Het is dus een 6-8-1, dus een T'bred B. Ik snap niet dat die eikels bij MSI zeggen dat dat niet werkt, ik had dus blijkbaar nog een veel snellere T'bred kunnen draaien op mijn oude moederbord ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Dat staat daar weer los van. Dat je een 1700 tbred kunt draaien wil niet zeggen dat je een 2400 kunt draaien. Misschien haal je zelfs een 1800+ nieteens :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:27

St@m

@ Your Service

ik denk toch zekers wel dat je de 1900+ gaat halen, FSB kun je toch altijd omhoog gooien..
Maar is je proc. nu standaard unlocked? of heb je dar toch weer een nieuwer mobo voor nodig?
Misschien nog ff leuk als je de prijs en de winkel erbij zet.. :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op welke clock snelheid loopt de 1700+?. als ik mijn cpu op dit moment 1661 mhz draait met een thunderbird dan lijk me wel een 2000+ erop te kunnen zetten of niet. het wel altijd te proberen waard stuk gaat ie niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:47
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 01:20:
op welke clock snelheid loopt de 1700?
De XP1700+ loopt op 1466 Mhz.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou misschien ga ik wel beginnen met een 1800+ maar ik vind het maar raar dat msi zegt dat het niet doet ? hey kjeldsanders op welke voltage draait hij eigenlijk waarom vraag ik dit omdat: er werd gesproken dat de nieuwe core niet ondersteund werd door dat de moederbord niet genoeg voltage leverde en de msi k7t turbo2 wel genoeg. ik wil het graag weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is misschien een indicatie dat MSI zegt dat tot de Palomino XP alles werkt. Waarschijnlijk omdat dat bord gewoon niet ontworpen is voor een TBred B.

Da's dan subtiel anders dan zeggen dat het niet werkt. ;)

Verder is er een boeiend probleem met de signalen en bruggen en multipliers.
http://www.beachlink.com/candjac/Workarounds.htm#Pic
http://forum.oc-forums.co...22e2d8420&threadid=169457

(Als je behoefte hebt er wat over te lezen.)

Kort gezegd betekent het dat het soms wel, soms niet werkt. En dat het Moeilijk te voorspellen is, net als met de multiplier veranderen.

Dat verschilt per CPU/mobo combinatie, en heeft vaak de truuk met een weerstandje + schakelaar achterop de socket solderen nodig.

Verder is het probleem dacht ik juist de LAGE VCore van een TBred-B die MSI moederbord nogal eens als b.v. 1.85 instelt, terwijl het b.v 1.45 moet zijn. Dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mijn is de voltage 1.75 standaard ik weet niet waar je 1.45 vandaan heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

T-bred A en B tot 2100 hebben een def. van 1.5 V

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeldsanders
Hij draait inderdaad gewoon op 1466 MHz.
Heb hem gekocht bij Connecting Electronics, www.connecting-electronics.de.
Volgens een .PDF van AMD draait hij op 1.6 Volt, daarvoor zou die "U" moeten staan in de steppingcode.
Ik kan met mijn moederbord volgens mij helemaal niet overklokken, in die bios zijn daar geen mogelijkheden voor en volgens mij zijn er ook geen jumpers waarmee het kan. Ik zou het evt over van die vage software kunnen proberen, maar ik denk niet dat dat gaat werken... Binnenkort toch maar eens een ander moederbord kopen om te kijken hoe ver die 1700+ gaat... Iemand suggesties (Heb geen flauw idee, misschien iets met NForce2?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zeg je man dat een msi k7t turbo niet kan overclocken kijk mijn spec hier onder alles op high cas 2 high systeem aan. en loopt prima ik draai op dit moment op 1661 mhz lekker snel whoeiiiii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeldsanders
Ja, jouw versie kan wel overklokken, maar ik heb de LITE versie, die kan dat niet. Is een soort OEM-bordje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom koop je geen ander moederbord ?
Met die kt133a chip benut je echt niet het maximale van je cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55
Omdat ie dan ook ander geheugen zal moeten aanschaffen. (KT133A = SDR en al het nieuwe is toch wel DDR) Vind het ook geen combinatie, maar goed het werkt en het is goedkoop...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 16:42:
Waarom koop je geen ander moederbord ?
Met die kt133a chip benut je echt niet het maximale van je cpu.
Tja ik haalde met een KT133a bordje nog steeds 12000 3dmarks....toen ik overging naar KT333 haalde ik 14000 3dmarks. Wil je voor 2000 3dmarks 2 a 300 euro uitgeven? De meeste mensen niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeldsanders
Jongens jullie hebben het inderdaad helemaal juist! Ik heb voor deze processor 60 Euro betaald, en ik kan nu weer een jaartje ofzo vooruit. Lekker goedkoop. En misschien kan ik nog wel verder opgraden met dit mobo, geen flauw idee...
Misschien koop ik binnenkort wel een nforce2-bord, als die (je raad het al) lekker goedkoop zijn geworden...! Meer dan 90-100 Euro wil ik er niet aan uitgeven. En dan wat tweedehands geheugen erbij, ben ik weer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 19:10:
[...]
Tja ik haalde met een KT133a bordje nog steeds 12000 3dmarks....toen ik overging naar KT333 haalde ik 14000 3dmarks. Wil je voor 2000 3dmarks 2 a 300 euro uitgeven? De meeste mensen niet.....
Ik heb het over het optimaal gebruik maken van je cpu,
en jij begint over 3dmark ??? (dat is GPU niet CPU)

Je kan zeggen wat je wil maar een AMD 1700+ met DDR op een VIA KT400
loopt echt wel iets beter dan 1700+ met SDram op een VIA KT133a.

Doe hetzelfde eens met pc benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb zelfs een TBRED(A) 2200+ op een MSI 6330 (K7T Turbo). Werkt perfect, zelfs op 2.0GHz (2400+) ;) Ze weten bij MSI zelf niet wat er allemaal wel niet op hun bordjes kan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er stond laatst iets op tweakers van een nieuwe serie Asus-mobo's die zo rond de 90 dollar gingen vallen, ook met nForce2? Anders eens bij Epox kijken, ik draai zelf ook een 8RDA+, mijn vriendin heeft een 8K9AI, allebei lekker stabiel en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Leadtek heeft een nF2 mobo voor onder de EUR 100. Femme is er zeer over te spreken (hij kocht er een voor z'n vriendin).

Maar goed, dan ben je nog steeds EUR 200 verder voordat je deze plank en 2x 256MB DDR koopt. Nog steeds goedkoop, maar waarom zou hij als het nu al voldoet? :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeldsanders
Ja, zo'n soort (Leadtek) bord zal het denk ik wel worden, als die dingen op ebay komen wird het interessant. Zo ver is het nog niet. Ik wil eerst even dit moederbord helemaal stabiel krijgen, want ik heb verdacht vaak errors met rundll de laatste tijd... Maar zo'n Nforce-bord is erg cool inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]VinnieM schreef op 02 maart 2003 @ 21:50:
Ik heb zelfs een TBRED(A) 2200+ op een MSI 6330 (K7T Turbo). Werkt perfect, zelfs op 2.0GHz (2400+) ;) Ze weten bij MSI zelf niet wat er allemaal wel niet op hun bordjes kan.

welke versie heb jij ik ben wel een beetje jaloers :9 en wat voor temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel aangepast naar gelang de huidige situatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je dat gedaan? dat ding selecteerd land automatisch deutschland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeldsanders
Ik woon ook in Duitsland. Ik weet niet of ze ook naar Nederland leveren... Kan hem wel doorsturen als je wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kjeldsanders schreef op 03 March 2003 @ 23:02:
Ik woon ook in Duitsland. Ik weet niet of ze ook naar Nederland leveren... Kan hem wel doorsturen als je wilt...
als ik van mij eigen spul af ben (heb namelijk een koper) wilde ik daar een Abit bord kopen met Nforce2chipset 512 DDR 333 en 2100+ proc. Heb je msn? dit is namelijk nogal off-toppic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 10:13:

welke versie heb jij ik ben wel een beetje jaloers :9 en wat voor temps.
MSI K7T Turbo Version 3.0 (geen LE)
Temps: 47/54 (idle/stressed)
Voltage: 1.88

Ben wel lekker aan het stoken dus, maar ja, 't is ook een week 34 van vorig jaar, veel hoger wil ie niet met luchtkoeling :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MSI 6330 LE met kt133a is eigelijk helemaal niet gemaakt voor welke xp cpu dan ook
De Tbreds en Palimino's hebben de zelfde mp settings en FSB settings.
Dat bord van jou is geoon niet geoptimaliseerd voor die cpu .

Maar het zijn wel raare jongen bij msi die zeggen dat een Palimino wel werkt en een Tbred niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er dan verschil in CPU ondersteuning tussen de MSI kt7 turbo en MSI kt7 turbo LE versie?
Ik krijg namelijk binnen 1 a 2 weken een nieuwe van MSI vanwege overlijden oud LE bord.
Had er een 1200@1494 op draaien. Met betere koeling en voltagemod gaat ie nog hoger.

Maar om effe wat opheldering te verschaffen.
Waarom de TS geen nieuw mobo moet kopen is omdat je dan dus ook DDR geheugen moet kopen. Dit wordt dan dus een pittig dure handeling.

En over dat MSI zegt dat het allemaal niet werkt is gewoon zekerheid.
Vanwege dat ze niet kunnen garanderen dat op álle mobo's het werkt. Je kan namelijk ook erge problemen krijgen met oververhitte mosfets. Dat was opgelost met de kt7 turbo 2.

Dus zei zullen het nooit zeggen en het is dus op je eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 00:02:
Maar om effe wat opheldering te verschaffen.
Waarom de TS geen nieuw mobo moet kopen is omdat je dan dus ook DDR geheugen moet kopen. Dit wordt dan dus een pittig dure handeling.
Duh, die kon ik ook nog wel bedenken. Maar bedenk wel dat het geheugen nu zeer goedkoop is, 512 MB pc2100 doet nog maar iets van 70-80 euro. Dus als het ooit een geschikt moment is is dat nu wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

hmmh en dus net me K7T Turbo LE verkocht omdat ik naar een t-bred wilde aaarghh!
maarja nu wel een nforce2 bordje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeldsanders
Ja, DDR-gehuegen is nu inderdaad erg goedkoop, en ik heb net gelezen dat de KT400A van via binnenkort komt, en nog sneller is dan de nforce2. Dus dan zullen die nforce2-moederborden wel een stuk goedkoper worden denk ik. Maar ik heb voorlopig weer ff genoeg aan computertroep uitgegeven, ik wacht in ieder geval nog totdat mijn "langzame" moederbord me echt gaat storen, of totdat ie kapot gaat natuurlijk. Dan ga ik over upgraden nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Hier stond iets onzinnigs)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Het gaat perfect op z'n MSI K7T mobotje. Ik heb een Tbred B core uit 5102 erop gedaan. Hij draai nu op 1729Mhz (2100+). Werkt als een zonnetje. 43 graden idle 48 stresst.

Dus ook ik ben weer voor 80 euro een jaar of 2 klaar. :)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke vcore heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Als je my bedoeld. die heb ik nog niet omhooggedaan en is volgens MBM 5 1,63 volt.

Ben een beetje bang om hem echt omhoog te doen, gezien de reputatie dit deze serie boarden heeft m.b.t. de condensatoren voor de voltage.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen probleem met me condensator's draai op 2.05 v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieM, is dat écht? 'k Heb namelijk juist een tweedehands kt7turbo bordje gekocht, geen turbo 2 hè..
Zou wel leuk zijn, op hun site staat dat alleen palomino's ondersteund worden..
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 12:17:
VinnieM, is dat écht? 'k Heb namelijk juist een tweedehands kt7turbo bordje gekocht, geen turbo 2 hè..
Zou wel leuk zijn, op hun site staat dat alleen palomino's ondersteund worden..
?
Jazeker, gewoon de K7T Turbo Ver3.0 dus, idd geen Turbo 2 Ver5.0.
Met BIOS versie 3.6 loopt het als een trein. Ondersteunt zelfs tot 2600+ dan, maar er staat wel bij voor Turbo 2 only, maar ja, Turbo 2 heeft alleen misschien wat betere voltage regulatoren. Het kan best dat de wat latere Turbo 1 borden ook al wat betere regulatoren hadden (omdat er zoveel problemen mee waren).
Wel multiplier op default zetten in BIOS, anders start ie niet goed door. Unlocken werkt helaas ook niet, heeft 4 rode d-leds tot gevolg. Maar het draait hier perfect op 13.5 x 148 = 2GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je die cpu toevallig bij KCN gekocht?
Daar heb ik er maandag 1 besteld, wel mooi lullig dat ze nu 17uurtjes later de 1800+ versie uit latere week voor 1 euro meer aanbieden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

VinnieM kun je dus een Multip. boven de 12 kiezen? Als ik dat doe, valt hij helemaal terug naar 700 Mhz! Of ligt dat aan de CPU? Ik dacht namelijk dat het bordje die hoge multipl. niet ondersteunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:31

Shunt

Boe

Cyberpope schreef op 12 March 2003 @ 08:01:
VinnieM kun je dus een Multip. boven de 12 kiezen? Als ik dat doe, valt hij helemaal terug naar 700 Mhz! Of ligt dat aan de CPU? Ik dacht namelijk dat het bordje die hoge multipl. niet ondersteunde.
erm dat is ook al 100x gezegt
zonder een bord dat een MP van 5 bits onder steunt (denk aan chipsets als KT400 Nforce 2 )
dan kan hij GEEN mp's boven de 12.5 aan :>
niet door een mod niet door een trick op je mobo
gewoon NIET ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeldsanders
Ik moet dit topic jammergenoeg een kickje geven... Ik heb namelijk toch stabiliteitsproblemen met die nieuwe proc... Ik heb het in allerlei programma's (spellen, word, windows) Hij blijft dan gewoon staan, geen beeldvervorming, hij stopt er gewoon mee. Ctrl + A;t + Del werkt ook niet. Ik heb al aan de proc, GPU, North- en Southbridge gevoeld, alles is gewoon handwarm. Temperaturen in MBM zijn ook normaal. Heb al een keer windows XP opnieuw geinstalled, probleem blijft bestaan... Elco's zijn volgens mij ook nog allemaal goed.

Kan iemand mij alsjeblieft zeggen wat dit zou KUNNEN zijn? Het heeft volgens mij niet te maken met idle of stressed. Heb al bijvoorbeeld die Sisoft Sandra burnin gedaan, 10 keer achterelkaar, en alles bleef gewoon hardstikke koel. En als ik dan een mailtje schrijf ofzo, loop ie opeens vast.

Ik hoop dat iemand weet wat dit kan zijn. Is er een oplossing, of zal ik toch naar een NForce2-bord moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zat er eerst in als CPU, ivm met wat de voeding aankan.

Verder, hoe is de Bios ingesteld ?

ram snelheid (cas2 of 3)
chipset optimalisatie
VCore, wat willie standaard, wat heb je
VIo. de 3.3 Volt dus
multiplier en fsb ?

Wat ik aan raad is VCore iets verhogen
VIO op 3.4 zetten
geheugen op normaal en cas3 proberen
eventueel eerst de safe defaults ophalen.
probeer met de CPU drive strength te spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 04:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeldsanders
Mmmm mijn geheugensnelheid, de AGP-bus en alle andere bios settings staan al op de langzaamste setting. Die Voltages die jij noemt kan ik volgens mij jammergenoeg niet aanpassen. Maar kan het daaraan liggen? Die Thoroughbred is toch op een veel kleiner proces gebakken dan die duron 800 die erin zat, dus moet het moederbord die proc toch makkelijk van genoeg stroom kunnen voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
Hij verbruikt wel meer stroom hoor, zo'n 15watt meer volgens deze site: http://users.erols.com/chare/elec.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Shunt schreef op 12 maart 2003 @ 08:18:
[...]

erm dat is ook al 100x gezegt
zonder een bord dat een MP van 5 bits onder steunt (denk aan chipsets als KT400 Nforce 2 )
dan kan hij GEEN mp's boven de 12.5 aan :>
niet door een mod niet door een trick op je mobo
gewoon NIET ;)
Ja, daar ging ik ook vanuit (namelijk die 100x gelezen). Vandaar dat ik even stond te kijken dat iemand een MP van 13 had?? Leek me niet kunnen!

Pagina: 1