Ik heb een pagina die eerst controlleerd of een user ingelogged is voordat hij de pagina opend, anders ga je naar een andere site (Zie script hieronder).
Dit is de eerste site die de login uitvoerd vanuit een form op login.html :
De site die na de login komt heeft als eerste check :
Op mijn local computer werkt hij wel, maar op de server op mijn werk, waar ik dezelfde apache draai, werkt het niet, en ga ik gewoon naar de site waar hij in staat. Ook al ben in niet ingelogged maar type ik de site direct in.
De variabele wordt aangemaakt want als ik in die desbetreffende site de variable echo dan zie ik hem alleen als ik via het login pagina ga, en niet als ik de URL direct intype.
Zelf denk ik aan global variable gedoe, maar het rare is dus dat hij wel aan te roepen is met een echo.
PS: Tips om dit beter te doen zijn ook welkom natuurlijk
Dit is de eerste site die de login uitvoerd vanuit een form op login.html :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <?php if (isset($username) == false) { header("location: error.html"); } $db = mysql_pconnect("127.0.0.1","blahblah","blahblah") or die ("verbinding niet gelukt"); mysql_select_db ("nob"); $results = mysql_query ("select * from login"); while ($logincheck=mysql_fetch_row($results)) { if ($username == $logincheck[1] & $password == $logincheck[2] & $usertype == $logincheck[3]) { $value = "user0" . $logincheck[0]; SetCookie("C_userID",$value,Time()+31536000); SetCookie("C_userName",$logincheck[1],Time()+31536000); SetCookie("C_userType",$logincheck[3],Time()+31536000); SetCookie("C_userLogin","yes"); mysql_close($db); header("location: index.phtml"); } } ?> |
De site die na de login komt heeft als eerste check :
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <?php if ($C_userLogin !== "yes") { header("location: error.html"); } ?> |
Op mijn local computer werkt hij wel, maar op de server op mijn werk, waar ik dezelfde apache draai, werkt het niet, en ga ik gewoon naar de site waar hij in staat. Ook al ben in niet ingelogged maar type ik de site direct in.
De variabele wordt aangemaakt want als ik in die desbetreffende site de variable echo dan zie ik hem alleen als ik via het login pagina ga, en niet als ik de URL direct intype.
Zelf denk ik aan global variable gedoe, maar het rare is dus dat hij wel aan te roepen is met een echo.
edit:
Het gaat mij er dus vooral om dat mensen de login niet kunnen omzeilen door de URL van de tweede pagina niet direct in te typen, vandaar de Check.
En vooral om het feit dat het op de ene computer wel werkt en de andere niet, dus moet het een instelling in php.ini zijn lijkt mij ??
Het gaat mij er dus vooral om dat mensen de login niet kunnen omzeilen door de URL van de tweede pagina niet direct in te typen, vandaar de Check.
En vooral om het feit dat het op de ene computer wel werkt en de andere niet, dus moet het een instelling in php.ini zijn lijkt mij ??
PS: Tips om dit beter te doen zijn ook welkom natuurlijk
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 23:56 ]