Toon posts:

pulse laptop win95-->win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vaag probleem. Ik hen vandaag via mijn werk een laptop gekocht (2e hands) een 200mhz 2gig 320 mb

Hierop stond win95 en ik wil hierop win98se. op diverse pc heb ik wl 40 x een OS geinstaleerd zonder ook maar enig probleem. Wanneer ik op d LT win98 instaleer blijft hij met nog 11 minuten te gaan vast staan op het vinden van plug en play apparaten. windows zegt dan dat je de moet sluiten en openen wanneer je gedurende lange tijd geen activiteit hebt. na het opstarten zie ik alleen een blauw kader met de cursor.

Het betreft een PULSE HB8603

Heeft iemand enig idee, want een blauw vlak voor 90 € vind ik nogal prijzig, en waarschijnlijk is win95 op mijn werk niet meer aanwezig

Dank

Adrian

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
UNDOCUMENTED SETUP SWITCHES:

setup /IP
Bypasses detection of undocumented plug and play devices.

te proberen waard

[ Voor 15% gewijzigd door ajouin op 01-03-2003 08:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat wordt hier mee bedoeld?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat-ie hardware detectie verkort uitvoert, waardoor mogelijk je installatie niet meer blijft hangen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
en waar stel je dat in dan, ik neem aan in de bios, want tijdens de setup kun je niets aangegeven

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:34
neej niet in de bios, je moet booten met de windows 98 cd maar dan niet windows 98 installeren kiezen maar opstarten met cd-rom ondersteuning, dan ga je naar je cd-rom en typ je in setup /ip /nr /is /iv (uit me hoofd :p)

Icons are overrated

Verwijderd

Topicstarter
Helmet schreef op 01 maart 2003 @ 13:35:
neej niet in de bios, je moet booten met de windows 98 cd maar dan niet windows 98 installeren kiezen maar opstarten met cd-rom ondersteuning, dan ga je naar je cd-rom en typ je in setup /ip /nr /is /iv (uit me hoofd :p)
D:\> /ip /nr /is /iv

De opdracht of bestandsnaam is onjuist

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 10:56

Turkish

zhé germans

Je moet het volgende tikken D:\>setup /ip /nr /is /iv

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
"setup /ip /nr /is /iv"

niet "/ip /nr /is /iv" :P

Verwijderd

Topicstarter
Hij is aan het installeren
"Keeps my fingers crossed"

Verwijderd

Topicstarter
volgende probleem

Hij vraagt normaal in het begin van de setup om een reserve dir aan te maken. Dit vraagt de setup nu niet meer, waardoor aan het eind bepaalde bestanden o.a. *.ax niet meer gevonden worden. hij wil deze kopieren van c:/windows/system/reservekopy en die is leeg

dit probleem krijg ik als het wachtwoord al is ingegeven, en ik windows opnieuw opstart
daar geef je bij het inlog scherm je wachtwoord, dan het blauwe setup beeld en dan vraagt hij om de cd omdat bovenstaand bestand niet gevonden kan woren. doe ik de schijf erin, is er daarna nog een moment activiteit en daarna is alles stil.

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand nog een idee

Wat is eigenlijk het verschil in instalatie van de gewonen versie en de laptop versie van win98se?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zou je de volgende keer ipv dit topic te kicken even de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop kunnen gebruiken om je vorige bericht te editen?

Schoppen binnen 24 uur is not done:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done

[ Voor 15% gewijzigd door blackd op 01-03-2003 18:47 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Als de installatie compleet blijft hangen bij dat PNP gedoe, zou je ook de PC (of laptop, maakt niet uit) gewoon uit kunnen zetten en dan weer aan om de installatie te hervatten. Windows install zal dan overslaan waar ie op vast liep en verder gaan. Tenminste dat ik heb al verscheidene malen gehad.
Pagina: 1