[Nieuw proggie] Drivers backuppen in Win en DOS

Pagina: 1
Acties:
  • 933 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Ik ben een programmatje aan het schrijven om stuurprogramma's te backuppen aan de hand van het INF Bestand.
Ik weet dat er al zo'n zelfde soort programma bestaat. Er is echter 1 verschil: Ik heb alle code opnieuw geschreven, zodat ik het ook onder 16-Bit dos kan compilen. Daardoor kan je ook drivers backuppen nadat je windows problemen geeft. Als je maar toegang kan krijgen tot de partitie waar de windows op geïnstalleerd staat.
Het grote probleem is nu dat ik het nog uitgebreid moet testen, omdat ik nog niet zo goed ben met Error-Trapping.
Daarom wil ik iedereen vragen om het programma te testen en zou het problemen geven, of ze dan het INF-bestandje willen emailen.
Ik waarschuw vast dat het programma nog niet zo heel gebruiksvriendelijk is, dus een beetje verstand van Windows heb je wel nodig.

Tnx ;)

Iedereen die problemen tegenkomt: Graag een beschrijving van het problemen, samen met het INF bestandje email naar: cobratbq@hotmail.com

Commandline prog 16-Bit Dos: InfDos.exe
Commandline prog Win32: Inf.exe
Front-end prog Win32: WinBackup.exe

of de website zelf: Klik hier
Let op, de website is ongelooflijk simpel, omdat ik nog geen tijd heb om een beetje site te maken ;)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:41

pietje63

RTFM

bij mij (front-end)
alle drivers zijn ms
ik krijf bij opstarten foutmelding dat inf.exe (o.i.d.) niet gevonden is
backup knop is continu grijs

==========
ok, nu inf.exe erbij gedownload en is de knop niet meer grijs :)
volgens mij werkt het goed; alleen jammer dat je niet alles in 1x kan doen (meerdere bestanden selecteren)

[ Voor 40% gewijzigd door pietje63 op 28-02-2003 23:42 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratbq
klopt, dat komt omdat de front-end een hulp-menutje is dat gebruik maakt van inf.exe (win32 versie van het backup tooltje). Alleen zoekt de Front-end dan voor jouw alle niet-microsoft drivers al op. Dus als je 'inf.exe' in dezelfde directory zet als WinBackup.exe dan zou het wel moeten werken :)

Misschien wel handig om te weten. Als het inf-bestand niet aan alle eisen voldoet en je drukt dan op de backup knop, dan komt het dos-scherm te voorschijn en verdwijnt daarna weer. Dat is geen fout in het menu, maar hoogstens in het backup programma. Ook als het backuppen geheel gelukt is, blijft het schermpje even staan om de informatie te tonen.

============================================
Goed idee, zet ik in de lijst bij :D

[ Voor 47% gewijzigd door cobratbq op 28-02-2003 23:45 ]

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bugreport is mailed :)

Overigens zou ik het handiger vinden als elke driver in een aparte directory terecht komt, genoemd naar de driver (of dat er in deze directory in een tekstfile de beschrijving wordt gezet die ook in de frontend is te zien).

Leuk gedaan!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als ik in d:\backup het proggie start kan die inf.exe niet vinden, als ik hem vervolgens op c: zet dan doet ie het wel, verder vraag ik me af of ie niet de inf bestanden nodig heeft want nu staan er een hoop dll files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Ik pas trouwens de topictitel iets aan ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratbq
Is wel grappig eigenlijk. Het is geloof ik bij niemand doorgekomen dat je die regel met de directory gewoon aan kunt passen.
Als ik een Creative geluidskaart backup, dan maak ik gewoon van die regel: c:\backup\creative of c:\backup\audio . Want de directories worden toch automatisch aangemaakt wanneer ze niet bestaan.
Zo kun je zelf meteen een nuttige directory-naam geven in plaats van bijvoorbeeld de classname: Media1
Je kunt die regel waarnaar het gebackupped wordt dus gewoon aanpassen naar je eigen smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

cobratbq schreef op 01 March 2003 @ 09:20:
Als ik een Creative geluidskaart backup, dan maak ik gewoon van die regel: c:\backup\creative of c:\backup\audio .

Tuurlijk, en dat deed ik ook. Maar dan moet ik het wel voor elk apparaat apart doen, handiger is als het (in eerste instantie) automatisch gebeurd. Natuurlijk is het niet veel werk om het steeds even in te typen, maar als je toch bezig bent... O-)

(Ik ben trouwens even aan het meedenken, naturlijk moet je met je programma doen wat je zelf het beste vindt ;) :+ )

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 01-03-2003 12:25 . Reden: dt, d, t. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratbq
F_J_K schreef op 01 March 2003 @ 12:25:
Tuurlijk, en dat deed ik ook. Maar dan moet ik het wel voor elk apparaat apart doen, handiger is als het (in eerste instantie) automatisch gebeurd. Natuurlijk is het niet veel werk om het steeds even in te typen, maar als je toch bezig bent... O-)

(Ik ben trouwens even aan het meedenken, naturlijk moet je met je programma doen wat je zelf het beste vindt ;) :+ )
Vind ik helemaal geen probleem hoor. Ik ben blij dat er mensen reageren en ook echt geïnteresseerd zijn.

Je bugreport is trouwens intussen bekeken en als het goed is, is het probleem opgelost (8>

Ik zal eens kijken of ik aan de hand van de class-informatie een automatische directory-invulling kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Ik zie dit topic nu pas staan, omdat ik het toevallig in de FAQ tegenkwam

Dit is volop handig :D
Ik krijg op me werk heel veel pc's zonder drivers binnen, maar met bestaande Windows installaties erop.
Dus ik ga hem eens lekker testen als je het niet erg vindt :D

1 "bugje" gevonden (soort van)
Ik heb een Iiyama VMP 410 monitor, met een zelfgeschreven .inf file (gemaakt met Powerstrip).
Deze wil hij niet backuppen omdat er te weinig info instaat.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik kom het ook net in de search tegen. Een zeker handige programma, het werkt super!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:28

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Handig proggie d:)b het komt inderdaad nog wel eens voor dat je een computer moet herinstalleren, maar dat je dan uiteraard de goeie drivers er niet bij krijgt |:(

Met dit proggie kun je dan van tevoren even netjes alle drivers backuppen :D

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1