[Geheugen] Goede check voor geheugen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Ik wil eerst ff zeggen dat ik zeker de FAQ heb gelezen, en gezocht hebt, maar ik heb geen vergelijkbaar topic kunnen vinden dus vandaar een nieuw.

Ik heb deze week een reepje PC2700 DDR RAM van 512MB gekocht bij Gistron. Vandaag kreeg ik de rest van mijn onderdelen binnen, dus ik ging vrolijk bouwen. Na het bouwen startte het systeem goed op. Helaas liep de install van XP meteen vast. Ik heb nu alles al geprobeerd, maar de install loopt steeds vast na laden setup (het eerste gedeelte dus). Soms hangt ie tijdens F6 voor RAID drivers, soms komt ie wat verder. De BSOD varieert van non_paged errors, tot een STOP met alleen 0, slechte systeem config info, verzin het en het staat er :(
Nu loopt het systeem ook al vast tijdens boot en zelfs in BIOS. Ik heb memtest86 gedraait, en heb hem maar laten stoppen na 200.000 fouten (aantal keren gedraaid, 1x liep zelfs memtest vast). Ik hoop dus dat mijn geheugen brak is.

Nu hoop ik dus dat mijn geheugen brak is (heb geen andere DDR modules helaas), maar ik weet feitelijk te weinig van geheugen om dit met zekerheid te zeggen. Ik vraag me dus af of memtest alleen fouten geeft bij slecht geheugen, of ook als er iets anders kapot is (zoals de CPU). Ik moet dus echt met zekerheid kunnen zeggen dat mijn geheugen kapot is, anders moet ik alles gaan testen (compleet nieuw systeem, dus dat wordt erg lastig).

Mijn systeemspecs:
Intel P4 2,4Ghz (boxed)
Giga-Byte SINXP1394 (SiS 655)
Club3D Radeon 9700 Pro
1x 80GB Maxtor (8MB, ATA133)
1x 120GB Maxtor (ATA133)
SoundBlaster Live! 5.1 Player
512MB DDR PC2700 (noname, VT staat op chips)
Enermax 460W voeding
Lite-On 12x10x32x
Acer 16x40x DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

JdM

Humbled

FlamerX schreef op 28 februari 2003 @ 23:16:
[....]Nu hoop ik dus dat mijn geheugen brak is (heb geen andere DDR modules helaas), maar ik weet feitelijk te weinig van geheugen om dit met zekerheid te zeggen. Ik vraag me dus af of memtest alleen [...]
Je kent het programma, je denkt dat het in die hoek te vinden is : waarom probeer je het dan niet gewoon ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Radian schreef op 28 February 2003 @ 23:18:
Je kent het programma, je denkt dat het in die hoek te vinden is : waarom probeer je het dan niet gewoon ? :?
Zoals al in de TS staat, heb ik het al gedraaid. Nu is mijn vraag alleen of dat het echt alleen mijn geheugen is. Stel nou dat de cpu brak is (verklaart beter dat BIOS vastloopt), geeft memtest dan ook errors?? Of test memtest echt alleen je geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

memtest test je geheugen. bij 200K fouten zou je dus kunnen zeggen dat je geheugen niet werkt op je mobo.

Dit hoeft niet te betekeken dat je geheugen echt kapot is, het kan ook zo zijn dat je geheugen en mobo elkaar gewoon niet mogen.

Ook meerdere verschillende geheugenchips die samen niet lekker werken geven fouten, maar dat is bij jou niet van toepassing omdat je maar 1x 512 hebt.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 23:14

JdM

Humbled

FlamerX schreef op 28 February 2003 @ 23:20:
[...]

Of test memtest echt alleen je geheugen?
:X Ik had niet goed gelezen ..... |:(

Kgeloof dat memtest alleen je geheugen test inderdaad, het schrijft en het leest in het geheugen, en detecteert dáár de fouten, dus als jij zoveel errors krijgt en memtest geeft ook nog eens fouten aan, zou ik er bijna vanuit gaan dat het inderdaad het geheugen is, koop/leen anders bij iemand een bankje, dat is minder duur dan je volledige systeem vernieuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:47
Misschien is je geheugenslot gewoon brak. Probeer eens een ander slot. :)

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
@ Radian: aan lenen zat ik ook al te denken, maar ik ken dus niemand die een pc heeft met DDR geheugen.

@ yGiDoRp: mijn mobo moet 512MB PC2700 ondersteunen. Ik heb ook al alle bankjes geprobeerd, helaas zonder resultaat. En ik heb ook nog eens een SiS chip, dus moeten die Intel problemen ook niet voor kunnen komen (zie VIA-only mem. in FAQ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
ShotGun schreef op 28 februari 2003 @ 23:29:
Misschien is je geheugenslot gewoon brak. Probeer eens een ander slot. :)
Ik hoop het niet. Nieuwe plank van €210, en dan meteen al brakke sloten :(

Heb alle bankjes al gehad, maar hij blijft erg veel errors geven.

Ik las ook op de memtest site dat het cache geheugen ook getest wordt. En tevens staat er dat je pas echt brak geheugen hebt als je niet veel errors krijgt. Ik krijg echter zo'n waslijst, dat ik ergens anders aan begin te vrezen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Memtest test in beginsel alleen je geheugen, maar als je je PC architectuur een beetje kent (of de Memtest manual leest :z ) zijn er een paar zaken om rekening mee te houden:

- cache. De CPU heeft L1 en L2 caches. Als daar iets mis is, zou je dit ook kunnen krijgen. Hoe dat uit te sluiten: in BIOS beide caches uitzetten. En VEEEL geduld hebben in Memtest(ongecached lijkt je P4 wel een 486)
- mobo-mem compatibiliteitsissues. Weet je zeker dat jouw mem module gecertifieerd is voor gebruik met de SiS 655 en de GA-SINXP?

Als die twee uitgesloten zijn, is het nog niet gegarandeerd een kapotte DIMM

- te strakke timings. Post eens hoe alle mem timings ingesteld zijn, dan kunnen we daar naar kijken.
- iets doms als stof in de DIMM slot, of zelfs een brakke slot op de mobo

Trouwens, ik zou sowieso die 512MB reep proberen te ruilen voor 2x256MB- het is doodzonde om een dual channel mobo single channel te gebruiken :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Er moet eigenlijk nog een 512 MB bij komen (ik moet namelijk minstens 1GB werkgeheugen hebben voor 3dmax, photoshop en avi-editting). Helaas stond mijn budget maar 1x 512MB toe.

Mobo-mem comb.issues lijken mij niet mogelijk. Dit mobo moet zelfs DDR400 aankunnen, dus DDR333 is geen probleem lijkt mij.
Die cache zal ik eens uitzetten, dan weet ik tenminste of het echt alleen mijn RAM is.

Timings staan zo laag, dat als ik ze nog lager zet (of hoger in tijd ;)), ik bang ben dat het opstarten van mijn pc 1 uur duurt (cas latency van 10 sec :P). FF serieus: er staat 6T, 3T, 3T (wat er voor staat weet ik zo niet meer). Ik vogel er eigenlijk niet mee, alles staat op auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Ok, dit is niet leuk: heb het geheugen nu op DDR266 gezet, en nu kreeg ik geen errors met memtest. Kan het zijn dat ik dus opgelicht ben en een PC2100 reep heb gekregen ipv een PC2700? Er staat op factuur en op de reep zelf toch echt PC2700.
Ik draai nu nog een tweede keer de test, als het nu wel werkt ga ik XP proberen te installeren (brak geheugen en Windows XP gaan niet goed samen dus als XP werkt, ben ik voorlopig gered).

[edit]
Net nog wat onderzoek gedaan (ik laat memtest maar ff doorlopen, zolang ik geen fouten krijg vindt ik het best). Mijn reep heeft allemaal chips met deze tekenreeks: vt3225804t-6. Nu heb ik gezocht op Google en vondt ik wel 9 pagina's (allemaal Japans). Een foto bij een van die sites lijkt precies op mijn reep, dus het zal wel kloppen zo. Wat mij echter opviel was dat op al die sites gesproken wordt over 256MB geheugen, terwijl ik toch 512MB heb. Betekend dit dus dat ik een onmogelijke module heb? Of is dit gewoon een serie chips die overal op geplaatst worden?
Die sites spraken trouwens ook over 2,5T PC2700 geheugen, dus mijn 3T timings moeten goed zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Postman op 01-03-2003 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FlamerX schreef op 28 februari 2003 @ 23:47:
Er moet eigenlijk nog een 512 MB bij komen (ik moet namelijk minstens 1GB werkgeheugen hebben voor 3dmax, photoshop en avi-editting). Helaas stond mijn budget maar 1x 512MB toe.
Aha, verklaart eea :)
Mobo-mem comb.issues lijken mij niet mogelijk. Dit mobo moet zelfs DDR400 aankunnen, dus DDR333 is geen probleem lijkt mij.
Je maakt hier een onjuiste aanname. Compatibiliteitsissues hebben niets met snelheden of timings te maken. Daarom dat iedere fatsoenlijke mobobakker (zo ook Gigabyte) een lijst met geteste modules heeft voor al hun mobo's. Zoek daar eens ff in :o
Die cache zal ik eens uitzetten, dan weet ik tenminste of het echt alleen mijn RAM is.

Timings staan zo laag, dat als ik ze nog lager zet (of hoger in tijd ;)), ik bang ben dat het opstarten van mijn pc 1 uur duurt (cas latency van 10 sec :P). FF serieus: er staat 6T, 3T, 3T (wat er voor staat weet ik zo niet meer). Ik vogel er eigenlijk niet mee, alles staat op auto.
Auto werkt alleen als het SPD goed functioneert, en daar kun je beter niet vanuit gaan. Altijd bij problemen handmatig alles op het traagst instellen.
Ok, dit is niet leuk: heb het geheugen nu op DDR266 gezet, en nu kreeg ik geen errors met memtest. Kan het zijn dat ik dus opgelicht ben en een PC2100 reep heb gekregen ipv een PC2700? Er staat op factuur en op de reep zelf toch echt PC2700.
Ik draai nu nog een tweede keer de test, als het nu wel werkt ga ik XP proberen te installeren (brak geheugen en Windows XP gaan niet goed samen dus als XP werkt, ben ik voorlopig gered).
Tss, loop niet gelijk van oplichting te spreken als jij specifiek deze combinatie niet aan de praat krijgt :/

Zie hieronder, het is PC2700 :z
[edit]
Net nog wat onderzoek gedaan (ik laat memtest maar ff doorlopen, zolang ik geen fouten krijg vindt ik het best). Mijn reep heeft allemaal chips met deze tekenreeks: vt3225804t-6. Nu heb ik gezocht op Google en vondt ik wel 9 pagina's (allemaal Japans). Een foto bij een van die sites lijkt precies op mijn reep, dus het zal wel kloppen zo.
-6 = 6ns = PC2700 CAS 2.5 :z
Wat mij echter opviel was dat op al die sites gesproken wordt over 256MB geheugen, terwijl ik toch 512MB heb. Betekend dit dus dat ik een onmogelijke module heb? Of is dit gewoon een serie chips die overal op geplaatst worden?
Die sites spraken trouwens ook over 2,5T PC2700 geheugen, dus mijn 3T timings moeten goed zijn.

Let op je hoofdletters :o

Dit is een 256Mb chip. 8x256Mb chips=een 256MB module. 16x256Mb chips leveren een 512MB module :z

Kortom, je bent niet opgelicht, het geheugen is wat het beweert te zijn (mits ALLE chips 6ns versies zijn- we hebben hier een keer een geval gehad van -6 ns chips op de ene kant en -7.5ns op de andere kant :X ). Bovendien wil het geheugen probleemloos werken op tragere instellingen. Het probleem moet je dus zoeken in ofwel de timings (post ze wat nauwkeurger, niet alleen '3T 6T' maar met naam en toenaam erbij, met daarnaast eigenlijk ook alle settings uit 'Advanced Chipset' in de BIOS :o

Danwel is het alsnog een compatibiliteitsissue- check dus de Gigabyte site. Maar daarvoor moet je eerst het merk van je module achterhalen (de chips weten we wel, dat is het probleem niet).

Huiswerk genoeg dus :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 20:22
Even heel snel en misschien sla ik de plank helemaal mis.

Die dual Ddr borden ondersteunen officieel toch maar tot Ddr 266 ????
Sorry dat ik niets gechecked heb maar ben even druk bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jahako schreef op 01 March 2003 @ 00:36:
Even heel snel en misschien sla ik de plank helemaal mis.
Yup :z
Die dual Ddr borden ondersteunen officieel toch maar tot Ddr 266 ????
Sorry dat ik niets gechecked heb maar ben even druk bezig.

Wacht dan met posten tot je het na kunt gaan :o
SiS655 -Dual Channel DDR333 Chipset for Pentium 4
http://www.sis.com/

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Je zegt nu wel dat het PC2700 is, maar het werkt dus gewoon niet op PC2700. Is dit dan echt een comb.issue? Zo ja, dan zit ik dus met een waardeloze reep opgescheept.

Merk achterhalen zal niet meevallen. Er staat namelijk met grote letters VT op en dan elke keer vt...etc. Waar kun je vage merken terug vinden?

Timings staan goed. Ik heb ze nog een keer handmatig gedraaid op 3T en DDR333, maar nog steeds errors. Auto en 266 gaan goed nu (niet helemaal, nog steeds 1 error in memtest: op 48,6MB).

Dus is dit geheugen nu brak, of werkt het gewoon niet met mijn plank? Ik weet wel dat ik zodra ik geld heb overstap op Kingston. Heb het nu wel gehad met no-name repen.

[edit]
Advanced settings:
CAS Latency: Auto
DRAM RAS Active Time: 6T
DRAM RAS Precharge Time: 3T
DRAM RAS to CAS Delay: 3T

[ Voor 9% gewijzigd door Postman op 01-03-2003 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mij is je geheugen verrot ja. gewoon inruilen die handel. Meeste bedrijven doen niet lastig als je zegt dat memtest problemen gaf... aangezien ie op 266 mhz wel wat beter leek te lopen kan je misschien al es proberen op deze settings windows te installen, voordat je het reepje kan versturen...

Overigens heb ik ook al reepjes van VT tegengekomen en tot nu toe zonder problemen, maar dat wil niets zeggen he, geheugen is gevoelig ...

[edit]TYPVAUTEN[/edit*

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg maar je gaat bij zo'n supersysteem toch geen merkloos geheugen kopen?
Betaal 15 euro meer en je hebt fatsoenlijk geheugen(VT is redelijk baggerspul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FlamerX schreef op 01 March 2003 @ 01:23:
Je zegt nu wel dat het PC2700 is, maar het werkt dus gewoon niet op PC2700. Is dit dan echt een comb.issue? Zo ja, dan zit ik dus met een waardeloze reep opgescheept.
Als het een compatibility issue is kun je niet het geheugenreepje an zich de schuld geven :o
Het zit er dik in dat als je het terugstuurt en zij het daar op een ander, minder kieskeurig mobo testen (doorgaans zijn SiS chipsets het kieskeurigst en Via het minst kieskeurig), het gewoon op 166MHz werkt en jij hem weer terug krijgt min portokosten...
Merk achterhalen zal niet meevallen. Er staat namelijk met grote letters VT op en dan elke keer vt...etc. Waar kun je vage merken terug vinden?
Hmm, VT he... hier heb ik eens naar zitten spitten en het was niet eenduidig te achterhalen. Maar heb je al eens op de Gigabyte site gekeken of VT vermeld staat.
Timings staan goed. Ik heb ze nog een keer handmatig gedraaid op 3T en DDR333, maar nog steeds errors. Auto en 266 gaan goed nu (niet helemaal, nog steeds 1 error in memtest: op 48,6MB).

Dus is dit geheugen nu brak, of werkt het gewoon niet met mijn plank? Ik weet wel dat ik zodra ik geld heb overstap op Kingston. Heb het nu wel gehad met no-name repen.
Dit geheugen kan brak zijn, maar dat kun je nog niet zeker weten. Wel zit het er dik in dat het niet 100% samen wil werken met deze plank/chipset. Zeker als je een nieuw, high-end systeem samenstelt, ben je erg ondoordacht bezig als je niet RAM uitkiest dat specifiek met jouw mobo getest is.

IMHO is Kingston zwaar overrated (ja, het is betrouwbaar, maar je kunt voor minder geld veel meer performance halen). Kijk liever op de Gigabyte site wat zij er positief mee getest hebben en haal dat- een goed testrapport is beter dan welk merk ook :z
[edit]
Advanced settings:
CAS Latency: Auto
DRAM RAS Active Time: 6T
DRAM RAS Precharge Time: 3T
DRAM RAS to CAS Delay: 3T

Zet die CAS Latency eens op 2.5T ipv 'auto'

Wat is trouwens de DIMM voltage? Er zijn meer settings dan dit alleen :o
[/NOHTML]

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 01-03-2003 03:12 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Bij advanced chipset waren dit de enige. Voltage is een heel apart menu.

GigaByte adviseert Kingston voor DDR400 (eigenlijk voor alle planken, hebben een samenwerkingscontract ofzo), of Crucial (DDR400 en hoger). Met Kingston kan ik iig al de 4 geheugen banken vol stouwen, andere merken niet.

Waarom goedkoop geheugen: ik heb er nooit problemen mee gehad. Maar ik heb dus ook allang VIA chipsets, dus misschien was het niet "cheapo" genoeg om op te vallen.

Ik denk dat omruilen idd lastig wordt, had ie nou niet op DDR266 gewerkt, dan had ik nog een kans, maar nu eigenlijk niet meer. En met de kelderende prijzen van DDR, is deze reep nu al 2x zo duur als een a-merk DDR400 reep.

Windows XP install ging nu wel goed. Zal dus idd wel een comb.issue zijn. Ik wacht nu nog ff tot de prijzen van DDR weer verder gedaald zijn, en dan koop ik 2x 512MB Kingston of Crucial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit nou op die site van gigabyte en ik kan nergens die lijst vinden met (DDR400 recommended memory modules) ook via google kom ik er niet op, zou iemand deze link ff kunnen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 13:27

Shunt

Boe

erm je kan gewoon trug gaan vor garantie hoor
ookal werkt het wel op 266
ik heb dit ook gehad met een 512 MB ddr module van twinmos
op 166 vast lopers en op 133 geen probleem
op 166 memtest een heele waslijst aan fouten
op 133 niets

trug gestuurt
andere module
geen een fout @
180 mhz
cas 2 2 2 3 ;)

dus gewoon ffe trug sturen

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 14:23:
ik zit nou op die site van gigabyte en ik kan nergens die lijst vinden met (DDR400 recommended memory modules) ook via google kom ik er niet op, zou iemand deze link ff kunnen plaatsen?

Hmm, ben ff gaan kijken en het ligt niet voor het oprapen...

In de manual van dat kreng staat idd "<Note1>DDR400 recommended modules are listed in GIGABYTE website" (sic :/ )

Op de site kom je uit op de Technology Guide, maar die is sinds Oktober 2002 niet meer geupdate en heeft dan ook geen specifieke entry voor de GA-SINXP1394. Wel staan er modules die voor de GA-8SG667 (SiS648 chipset) 'recommended' zijn, de lijst is hier te vinden.

En VT staat er (uiteraard) niet tussen. Dit is overigens al de *tigste issue met die brakke VT mem die er langskomt (doe voor de lol een search :X ) dus bij deze: KOOP GEEN OEM/NO NAME PC2700 BIJ GISTRON (of willekeurig welk ander winkel die deze VT troep aanbiedt) :o :o

Eens te meer wordt duidelijk dat bij mem goedkoop=duurkoop geldt.

Wel een dikke minpunt dat Gigabyte die 'recommended' lists meer dan 4 maanden niet heeft bijgewerkt, overigens :/

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Zijn jullie blind, of heb ik een aparte versie van de Giga-Byte site?? Gewoon via support, en dan kom je op deze pagina: http://www.giga-byte.com/...port_ddr400_sinxp1394.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net zoiets alleen ik heb alleen geen geheugen fouten met de mem86 test als de test bij 13% is knalt hij de test eruit en meld hij "unexpected interupt" en dan een heleboel hex waardes weet iemand hier het antwoord op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

who knows als je er wat aan heb. maar me pa had een soort gelijk probleem met een K7S5A
512mb PC2100 OEM geprobeert en 512mb PC2100 Dane-Elec.

bijde fouten :( toen maar een nieuw bordje gehaalt (7vrxp) en ze werkten prima :)

SIS chipsets zijn nogal kieskeurig geloof ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FlamerX schreef op 05 March 2003 @ 19:41:
Zijn jullie blind, of heb ik een aparte versie van de Giga-Byte site?? Gewoon via support, en dan kom je op deze pagina: http://www.giga-byte.com/...port_ddr400_sinxp1394.htm
Aparte versie van de Gigabyte site...

www.gigabyte.com.tw heeft die pagina niet :/

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
@ Ou-Tannu: dat SiS kieskeurig ben ik (helaas) nu ook achter gekomen. Zo zie je maar weer: je bent nooit te oud om te leren ;)

@ dion_b: raar dat de Taiwanese mirror achterloopt. Meestal zijn dat juist de sites die als eerste worden bijgewerkt. www.giga-byte.com is tenminste wel up-to-date.

@ Bastin: mijn module genereert waarschijnlijk 1 miljoen fouten op DDR333 (nooit getest, altijd gestopt na 20% en 200k errors). Op DDR266 geeft ie soms 1 fout aan.

@ Shunt: maar als hun die module testen op een andere chipset dan kan ie goed wel goed werken. En dan ben ik dus mijn portokosten kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Laatst online: 00:27
Ik had ook 2x 512 DDR333 gekocht bij Gistron. 1 van de 2 was kapot.. Ook blauwe schermen. Terug sturen?

Of gebruik memtest86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
msteggink schreef op 06 maart 2003 @ 13:11:
Ik had ook 2x 512 DDR333 gekocht bij Gistron. 1 van de 2 was kapot.. Ook blauwe schermen. Terug sturen?

Of gebruik memtest86
Blauwe schermen krijg ik op DDR333 niet eens: hij hangt al na IDE detectie (RAID). memtest86 heb ik al gebruikt.

Ik heb ze net een email gestuurd met de vraag of terugsturen wel zinvol is. Als hun dadelijk testen met een VIA chip ofzo, en geen fouten vinden dan ben ik wel verzendkosten kwijt (en dat is bijna de helft van een nieuwe module).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi ik heb Gigabyte met 2x 256mb Twinmos 3200 werkt perfect en Twinmos is niet te gek duur
plus staat op Gigabyte lyst
Pagina: 1