[Videobewerking] Wat heb ik nodig voor een training-CD?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik wil voor nieuwe werknemers een training CD maken die ze in hun computer kunnen afspelen. Ik ben vrij onervaren op dit gebied dus vraag om wat advies.

We hebben een digitale videocamera met S-VHS uitgang en kabel, dus het opnemen van een persoon die e.e.a uitlegd, etc etc etc is geen enkel probleem.

Wat ik uiteindelijk wil is alle opgenomen stukken aan elkaar knopen in een AVI bestand (of wellicht een paar AVI bestanden) en dit op een CD-Rom zetten met een autorun.inf bestandje. (brander heb ik en verstand van autorun files heb ik ook wel). De PC's beschikken over Windows 2000 SP3 en minimaal de mediaspeler die orgineel met Windows 2000 werd meegeleverd. (6.4? of was het 7)

- Heb ik hiervoor een insteek kaart nodig om de S-VHS digitale camera aan te sluiten? Zo ja, welke typen kaarten raden julie me aan (ik heb PCI sloten over) Het geluid moet ook over gezet worden uiteraard.

- Welke software kan ik het beste gebruiken voor de bewerking van het beeldmateriaal? Geld speel in PRINCIPE niet zo'n grote rol, maar ik wil ook geen overkill applicatie kopen waar ik teveel mee kan.

[ Voor 4% gewijzigd door maartena op 28-02-2003 23:02 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt het beste een firewire kaartje nemen als je camera zo'n aansluiting heeft
anders gewoon via een TVin werken.

en software, tja, virtualdub voor capturen (als je het van een tuner doet, anders gewoon de standaard software pakken van je firewire kaartje) en premiere om het te bewerken.

Verwijderd

Als je camera niet over een firewire aansluiting beschikt, moet je speciale apparatuur hebben om analoge video te capturen. Er zijn een heleboel kaartjes (PCI) te krijgen die dat kunnen, varierend in prijs van ca. 200 euro tot zo'n 1500 euro of meer. Het voordeel van duurdere, professionelere kaarten is dat je effecten real-time berekend kunnen worden, je PC hoeft dus niets te renderen. Ook wordt bij deze kaarten vaak Adobe Premiere bijgeleverd, dan kan je meteen professioneel aan de slag.

Maar goed, dat heb jij niet nodig denk ik. Volgens mij kan je het best een Pinnacle Studio DV Plus of iets dergelijks kopen. Die kan zowel analoog (VHS/SVHS) als digitaal (DV) capturen.
Kost ongeveer 250 euro en daar krijg je ook gelijk software bij om je film te bewerken. Niet zo uitgebreid als Premiere, maar goed genoeg om een simpel filmpje mee te maken. En bovendien ook simpel om te gebruiken. Dat lijkt mij de beste oplossing in jouw geval.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-03 00:08
Doe eerst zelf even wat onderzoek. Er zijn al een aantal topics geweest over het maken van filmpjes en hoe deze te bewerken zijn op de pc. Volgens mij moet er zelfs een topic zijn dat specifiek over bedrijfsfilmpjes gaat! :P

Wanneer je na het lezen van die topics nog gerichte vragen hebt, kan je die uiteraard stellen.

Dit topic is gesloten.