[Webservers choice] zijn Dedicated Virtual Servers deftig?

Pagina: 1
Acties:

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
hmm 2e question op 1 dag (heb er gelukkig evenveel 'geholpen') maar dit is gewoon een opinie peiling.

onze client heeft geen geld voor een dedicated server. Maar we moeten wel gebruik maken van Cocoon, Xindice, ...

Nu zijn er een paar goede Java Shared Hosts maar die draaien natuurlijk meestal niet de latest versie van dat soort spul. Op ons test-platform werken we uitsluited met CVS versies aangezien die al een hoop meer functionaliteit hebben (en honderden minder bugs ;) ). Dus het wordt moeilijk om dat te doen.

Toen wat gegoogled en toen kwamen er Virtual Dedicated servers uit de bus. (Hoe het exact werkt - no idea Linux on Linux?) Nu wou ik gewoon weten of er GoT-ers daar ervaring mee hebben en of het wel als productire platform gebruikt kan worden. Qua traffic gaat de site best wel meevallen (als er 100hits/dag zijn zou het me verbazen - tis internal cooperate sort - off).

De echte reden is eigenlijk de kostprijs - die is zo goedkoop dat ik me afvraag waar het addertje zit... (de goedkoopste is 40$/month net even veel als mijn Shared Account)... Maar met een VDS kun je wel heelder eigen servers opzetten etc etc... te mooi om waar te zijn?

Verwijderd

Een virtual dedicated server wordt gecreeerd door meerdere OS instanties op 1 hardware server te draaien. Een voorbeeld hiervan in User-mode linux.

Ik ken een aantal mensen die er gebruik van maken en zeer tevreden zijn. Je kan er alles op doen (groot voordeel), maar je moet natuurlijk wel zelf meer admin en beheer stuf doen.
Wat natuurlijk weer meer geld kost...