Toon posts:

Seagate Barracuda 5 Firmware 3.31. wie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Promise SX4000 met 4 x seagate liep langzaam. Van Seagate firmware 3.33 gekregen. Schijven een voor een geflashed, en nu start XP tot halverwege het logoscherm. Die blauw dingetjes blijven maar draaien en draaien en.....
Nix helpt. Ik moet dus "downgraden". En er zijn op de seagate site geen firmwares te vinden. Heeft iemand toevallig de 3.31?

Verwijderd

Waar haal jij firmware voor een Seagate HD vandaan? Gewoon naar Seagate gemaild of zo? Op de site is weinig te vinden namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, inderdaad: gebeld met seagate. Ze stuurden het zo op. En dat is dus het probleem: op de site staat nix. Mijn raid ligt dus op zijn gat....

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Misschien is het door de nieuwe firmware en de iets andere aansturing van de schijven wel noodzakelijk om de schijven opnieuw in te delen en te installeren (software).

Bij dit soort acties ga ik er wel logischerwijs van uit dat je een backup hebt en windows kunt herinstalleren.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, met deze firmware willen de schrijven zelfs niet meer booten..... Ik heb ze maar uit de array gehaald, losse schijf geprobeerd te installeren. XP komt er niet doorheen. Een WD400BB disk gepakt, meteen! Morgen dus maar seagate bellen. En mijn laatste C: tape (ik draai elke week full backup tapes) ondanks volledige compare een fout! Joepie..... Gelukkig hub ik dubbel uitgevoerde datadisks (ik laat een tweede disk met Datakeeper meelopen).

Verwijderd

Topicstarter
Uhm. Probleem is opgelost. Bleek niet bij de schijven maar bij de controller te liggen. Die heeft een bioas die ineens niet meer compatible was. Topicje kan dus gesloten worden. Doe ik dat? doet iemand dat? Gaat dat vanzelf? Door de grote boze wolf?

Verwijderd

Kun je mij dan misschien helpen aan de firmware 3.33? Inclusief de flashtools als het kan. Ik zit met 2 seagate schijven die niet lekker werken met firmware 3.31 en seagate blijft ouwehoeren dat ik maar m'n oem dealer moet gaan? en de verkoper zegt dat hun nix er aan kunnen doen en dat ze goed werken.

Je zou me zeker op weg kunnen helpen!

Verwijderd

Kan je nog details geven van welke RAID controller je hebt? ik denk dat dit best wel interessant is om deze ervaring door te geven.
Pagina: 1