Mijn SBlive 5.1 player zit met een 10 meter lange coaxkabel digitaal aangesloten op m'n DD receiver (Onkyo TX-SR500E). Als ik nu films met ac3 geluid ingebakken (divx/xvid) afspeel vanaf de harde schijf gaat het geluid af en toe "clippen" (soort van harde, schelle tikken, das toch clipping?).
De receiver herkent de stream overigens correct als dolby digital. Deze harde tikken in het geluid gebeuren met name in scenes met een hoop actie en geluid, zoals schietscenes uit The Matrix (lobby) en Band of Brothers (oorlog).
Ook op stero mode (alleen 2 fronts ingeschakeld) ipv surround blijven de klippen hoorbaar.
Nou vraag ik mij dus af hoe dit komt, zijn/is het de:
A. Speakers? (nieuwe Canton Movie CD 1 set)
B. Receiver? (nieuwe Onkyo)
C. Geluidskaart?
D. Software (AC3filter v0.63b, windvd, gepatchte powerdvd 4.0)?
E. Treurige kwaliteit van de films zelf of van het rippingproces? (heb helaas geen dvd om te testen)
/edit: stereobronnen en ac3 testfiles worden gewoon goed weergegeven, ook op hoog volume...
SBlive 5.1 drivers van 17-07-02 ('digital output only' aangevinkt)
AC3filter v0.63b; Windvd platinum; Powerdvd 4
Windows XP SP1 Pro
Via chipset (KT266a), Via 4in1 v4.38, geen latency patch e.d.
Directx 9.0
(de SBlive deelt zijn IRQ 18 niet met andere harde zaken)
De receiver herkent de stream overigens correct als dolby digital. Deze harde tikken in het geluid gebeuren met name in scenes met een hoop actie en geluid, zoals schietscenes uit The Matrix (lobby) en Band of Brothers (oorlog).
Ook op stero mode (alleen 2 fronts ingeschakeld) ipv surround blijven de klippen hoorbaar.
Nou vraag ik mij dus af hoe dit komt, zijn/is het de:
A. Speakers? (nieuwe Canton Movie CD 1 set)
B. Receiver? (nieuwe Onkyo)
C. Geluidskaart?
D. Software (AC3filter v0.63b, windvd, gepatchte powerdvd 4.0)?
E. Treurige kwaliteit van de films zelf of van het rippingproces? (heb helaas geen dvd om te testen)
/edit: stereobronnen en ac3 testfiles worden gewoon goed weergegeven, ook op hoog volume...
SBlive 5.1 drivers van 17-07-02 ('digital output only' aangevinkt)
AC3filter v0.63b; Windvd platinum; Powerdvd 4
Windows XP SP1 Pro
Via chipset (KT266a), Via 4in1 v4.38, geen latency patch e.d.
Directx 9.0
(de SBlive deelt zijn IRQ 18 niet met andere harde zaken)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 22:43 ]