Toon posts:

Asus L3500TP Laptop 256Mb erbij...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een Asus L3500TP hier staan en nu lees ik op de site dat er 2 SO-Dimm slots in zitten om te kunnen uitbreiden naar max 1024Mb DDR RAM.
Misschien een beetje dom van mij maar ik kan de tweede SO-Dimm slot dus nergens vinden :? heb al een extra SO-Dim in mij bezit
iemand een idee waar die zou moeten zitten???
heb (denk) alle klepjes al open geschroeft maar niks gevonden.
HD ruimte open gemaakt, klepje afgeschroeft waar de CPU zit (zit btw wel 1 SO-Dim slot, maar waar is de ander) maar ook daar niks te zien.
moet je echt de hele onderkant eraf schroeven (stuk of 15 schroefjes) om erbij te komen? lijkt mij niet echt logisch want dan valt onderhand die hele laptop uit elkaar. of heb ik iets gemist?
hoop dat hier iemand een antwoord op heeft

@ de mods:
sluit nu niet gelijk het topic aub met het verhaal dat ik maar op de site moet kijken of de leverancier moet bellen.
was het maar zo simpel.
heb de hele asus site al door gespit maar niks gevonden. op tig pagina's staat dat die twee SO-Dimm sloten heeft maar niet waar die zitten.
asus gemailed maar die zegt dat geheugen uitbreiding alleen door goedgekeurde bedrijven mogen gedaan worden en wil voor de rest geen informatie geven.
winkel zelfde verhaal, ja meneer dat kunnen wij er wel voor u inzetten. nee dat wil ik niet wil alleen weten waar die SO-Dimm slot zit. ja meneer dat weet ik zo ook niet maar als u nu uw laptop brengt doen wij het wel. ja dag! dat schiet dus ook voor geen meter op.

thnx in advance

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Al onder je keyboard gekeken? ;)

• rai_rob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 09:25
Onder het toetsenbord misschien?? Volgens my is er trouwens maar een slot.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:13

Meneer aard

Porsche rulez!

warp schreef op 28 februari 2003 @ 21:40:
Al onder je keyboard gekeken? ;)
net zoals bij toshiba, daar zit er ook onder maar voorzichtig!!

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
en hoe kom ik onder het keyboard?
heel de onderkant eraf schroeven???

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:28

Sick Nick

Drop the top!

Nee, meestal is het een stukje plastic aan de bovenkant wat je eruit moet schuiven waarna je het toetsenbord er uit kan tillen. Zo is het wel bij m'n (al wel wat oudere) Toshiba.

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02 20:05
Wat betaal je voor die extra SO dimms ?

[ Voor 88% gewijzigd door Tukkie_3 op 28-02-2003 22:55 . Reden: dubbelpost ]

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• Tukkie_3
  • Laatst online: 17-02 20:05
www.ASUStek.de -->Two SODIMM for expansion up to 1024 MB total PC 266 DDRAM

Daarnaast moet je er redelijk makkelijk bij kunnen aldus de verkoper van www.fastfix.nl .

Ik ga er daar maandag een kopen en heb ook geinformeerd naar de uitbreidingsmogelijkheden van het geheugen. Schijnt makkelijk te zijn. Maandag kan ik je meer mailen als je dat wilt..

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Topicstarter
ben 1 stap verder
heb nu een plastic plaatje verwijderd dat boven het toetsenboord zit
het toetsnboord zit wel los aan de zijkanten maar in het midden lijkt wel op een een of andere manier nog vergrendeld.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Waarom bel je niet gewoon naar de winkel waar je hem hebt gekocht. Die kunnen je echt wel zeggen waar die zit.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
lees eerst ff de topic voordat je wat zegt!

nog steeds zit die in het midden op een of andere manier vast :(

Verwijderd

Aan de onderkant van de laptop zit 1 schroef diep weggestopt, waarmee het toetsenbord vast zit. Als je die los schroeft, kun je het toetsenbord omhoog ligten en zie je aan de linkse kant een afdekplaatje, waaronder het geheugen bankje zit. 2 schroefjes los, en klaar is Kees.
:)

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:01

ST10©DE

Dus.............

De juiste volgorde zou moeten zijn: het losdraaien van de diep weggestopte schroef aan de onderkant (als ik het goed heb iets links van het midden redelijk bovenaan). Dan het klepje boven het toetsenbord naar links schuiven door met een paperclip in het gaatje wat ongeveer 1/3e zit een palletje om te klikken en tegelijkertijd het klepje naar links te schuiven. Dan kan het toetsenbord omhoog en zt er links bovenaan een plaatje wat nog vastgeschroefd zit. Dit losschroeven, et voila, je uitbreidingsslot!

Haal overigens altijd je batterij er uit (en je adaptor uiteraard) bij het plaatsen van extra geheugen ten einde de kans op mislukken te minimaliseren.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Verwijderd

Paulusje geeft precies het goede stappenplan :).

Wat ik nog even wil zeggen is: vergeet vooral niet de batterij eruit te halen, mijn toshiba vond het niet zo prettig toen die er nog in zat namelijk --> dag ram.

Verwijderd

Topicstarter
kijk dat is nu informatie daar kan je wat mee :)
is nu in een keer gelukt. wist alleen ff niet dat je die schroef aan de onderkant moest los draaien.
als je nu een maal weet hoe het moet is het zo gebeurd :D

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 01:26

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik heb net 2e hands een Asus L3500TP laptop gekocht, en meteen bij norrod een 512 MB DDR module gehaald voor uitbreiding. Hier zat namelijk slechts 256 MB in. Ik heb her originele geheugenslot gevonden (bij de CPU). Daar zit nu de 512 MB in, omdat ik nergens anders wat kon vinden. Maar nu lees ik hier dat ik het toetsenbord kan verwijderen. Ik heb me een ons gekeken, met verschillende lichtinvallen, maar ik kan nergens een schroef ontdekken (in het toetsenbord).
Kan iemand me aangeven waar deze precies moet zitten?

Hier kon uw advertentie staan

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:34
Nitroglycerine schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 17:48:
Ik heb net 2e hands een Asus L3500TP laptop gekocht, en meteen bij norrod een 512 MB DDR module gehaald voor uitbreiding. Hier zat namelijk slechts 256 MB in. Ik heb her originele geheugenslot gevonden (bij de CPU). Daar zit nu de 512 MB in, omdat ik nergens anders wat kon vinden. Maar nu lees ik hier dat ik het toetsenbord kan verwijderen. Ik heb me een ons gekeken, met verschillende lichtinvallen, maar ik kan nergens een schroef ontdekken (in het toetsenbord).
Kan iemand me aangeven waar deze precies moet zitten?
Die zit aan de onderkant van je laptop.
Pagina: 1