Toon posts:

via epia m10000 geschikt voor divx?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is de nieuwe epia m10000 geschikt voor een beetje fatsoenlijke kwaliteits divx ik weet dat de 933 wel divx aan kan als ie overgeklokt is maar de kwaliteit niet echt denderend is. Ik zit er namelijk aan te denken om er een dvd divx bakkie van te maken maar ik kan er nog geen reviews over vinden. Ik wil dr win 98 of xp op gaan draaien welke player zou hiervoor het meest geschikt zijn.

Verwijderd

als de 933 het kan, waarom die nieuwe dan niet :?

Verwijderd

verschil is toch allen de cpu?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet dat de 933 het kan maar de beeldkwaliteit/fps is dan bagger.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 21:43:
Bouw dan een HTPC met een klein moederbordje en doe er dan een pentium 3/4 of amd duron/athlon in....

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik begrijp niet helemaal waar jullie je zorgen om maken.

Ik heb een 566MHz-versie van de EPIA, en die kon een 2-CD XviD spelen zonder haperen. Dan moet de 933MHz versie dat zeker kunnen lijkt me toch?

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Ik heb een 1800+ ondergeclockt naar 500 mhz passief gekoeld. Kan perfect divx draaien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 21:43:
Das gelul, ik heb ook de 933 en dat ziet er echt wel sweet uit.

Wel W2k of XP installeren (2k werkte sneller bij mij) anders heb je geen surround geluid.

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 20:18
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 21:53:
[...]

Wel W2k of XP installeren (2k werkte sneller bij mij) anders heb je geen surround geluid.
Inderdaad, dit gaat nergens over. Heb zelf ook een M9000 en DivX decoding gaat prima en ziet er goed uit.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:44

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 21:52:
Ik heb een 1800+ ondergeclockt naar 500 mhz passief gekoeld. Kan perfect divx draaien.
Die 500 MHz heeft geen enkele betekenis. De Athlon heeft een aantal ondersteuningen en uitbreidingen terwijl die VIA volgens mij als een 400 MHz pentium presteerde. MMX en 3DNow! zijn erg belangrijk voor divx (MMX staat ook voor MultiMedia eXtension).

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Muyz schreef op 28 February 2003 @ 22:35:
[...]

Inderdaad, dit gaat nergens over. Heb zelf ook een M9000 en DivX decoding gaat prima en ziet er goed uit.
Met m'n Epia-800 wil het niet echt lukken fatsoenlijk DivX te spelen (Win2000)

Verwijderd

Dualdude schreef op 28 February 2003 @ 23:39:
[...]

Met m'n Epia-800 wil het niet echt lukken fatsoenlijk DivX te spelen (Win2000)
Zoek de oude topics hierover eens na, het is veel mensen toch echt gelukt om de hele boel netjes aan de praat te krijgen.

Voor de Epia-800 kun je net zo goed Win 98 SE pakken, die heeft toch geen Dolby Surround geluid.

Verwijderd

AxzZzel schreef op 28 februari 2003 @ 23:34:
[...]

Die 500 MHz heeft geen enkele betekenis. De Athlon heeft een aantal ondersteuningen en uitbreidingen terwijl die VIA volgens mij als een 400 MHz pentium presteerde. MMX en 3DNow! zijn erg belangrijk voor divx (MMX staat ook voor MultiMedia eXtension).
Wat wil je hiermee zeggen? Ik bedoel dat een ondergeclockte athlon ook perfect voor dit doeleinde gebruikt kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Het is natuurlijk ook wel leuk om met een passief gekoelde athlon te doen maar ik vind het moederbordje van 17 bij 17 cm met alles dr op en dr aan ook wel heel leuk.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik speel op mijn Epia 800 al DivX met de onboard videokaart en 128 MB RAM (win 2000)

En dat ziet er goed genoeg uit via de TV out. Aan de DivX settings heb ik niks veranderd. Het schokt niet.

DVD's met PowerDVD schokken 1x in de paar minuten ff.
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 16:06:
Het is natuurlijk ook wel leuk om met een passief gekoelde athlon te doen maar ik vind het moederbordje van 17 bij 17 cm met alles dr op en dr aan ook wel heel leuk.

neem dan gewoon een MicroATX bordje met een passief gekoelde celeron.
Makkelijker te koelen en ook nog heel klein.

[ Voor 45% gewijzigd door dreeke op 02-03-2003 16:36 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AxzZzel schreef op 28 February 2003 @ 23:34:
[...]

MMX belangrijk :? Dacht het niet :o

MMX staat trouwens volgens Intel niet voor Multimedia extension (al noemt iedereen het dat). Het enige waar MMX echt relevant voor is, is AC'97 devices en 'software' modems.

Maar dat doet er niet toe, sinds de Cyrix 6x86MX en IDT Winchip C6 (de twee stamvaders van de C3) is MMX geintegreerd. Check je feiten dus :o

De C3 Ezra-T heeft iig MMX en 3DNow, dus dat zit in orde (3DNow doet geen reet met 3D maar wordt wel intensief gebruikt met MPEG&DiVX decoding- go figure 8)7 )- precies dezelfde instructies als de AMD CPU.

Waarom is een C3 dan beduidend trager? Boven alles het feit dat de FPU maar op 1/2 CPU speed draait, dus bij een 1GHz Ezra-T draait de FPU op 500MHz :o
Voeg daaraan toe dat het sowieso zwakker is per clock (ondanks een erg misleidend grafiekje op de Via site) en je komt uit op performance dat vergelijkbaar is met een 550MHz K6-2 in veel opzichten :o

Maar dat is zat om DiVX of DVD te kijken, sowieso heeft de integrated VGA in de CLE266 chipset hardwarematige DVD-decoding; DiVX moet wel SW-matig, maar 3DNow helpt daarbij.

Dat neemt niet weg dat je wel vrij goed op moet letten bij de config- zo'n beest heeft niet veel reserves, dus je moet het strak houden. Maar DiVX kun je er zeker mee kijken, het laat alleen sneller user error bij configgen zien :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dreeke schreef op 02 maart 2003 @ 16:35:
ik speel op mijn Epia 800 al DivX met de onboard videokaart en 128 MB RAM (win 2000)

En dat ziet er goed genoeg uit via de TV out. Aan de DivX settings heb ik niks veranderd. Het schokt niet.

Hoe heb je dat gedaan dan, bij mij schokt het namelijk wel.
en ik draai ook w2k en heb 256mb geheugen.

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:16

TheFruitNerd

iets met fruit

Het gebruik van de juiste player is ook van belang. Het kan namelijk voorkomen dat je met een supersysteem nog schokkende beelden krijgt wanneer je (bijvoorbeeld) mediaplayer gebruikt. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan BSPlayer.

- de zon schijnt altijd wel ergens -

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 16:44:
[...]

Hoe heb je dat gedaan dan, bij mij schokt het namelijk wel.
en ik draai ook w2k en heb 256mb geheugen.

gewoon Win2k installed (prof.) en dan afspelen met Mediaplayer of met DivxOS.

Werkt goed, kan er niks aan doen :D
Onder win98 liep het een stuk slechter.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik heb het even getest maar een athlon op 500 mhz presteerd zelfs nog meer dan 2 keer zo goed als een Via c3 1 Ghz. Zal toch wel aan een aantal instructies liggen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
Me intel pentium 2 @ 400 mhz, op een comprak board met 128 MB ram, kan nog vloeiend divx afspelen :+.

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Mijn Celeron 300A - CS Server PC met 96MB SD-Ram speelt ook vloeiend DivX af :? Heb er laatst nog fear & loathing in Las Vegas op gekeken 8)7

• Wirf
  • Laatst online: 17:51
Er hangt ook heel veel af van wat voor een videokaart je er in hebt zitten.

Zo speelt mijn AthlonXP 1600+ DivX af met +- 10% CPU usage als ik de Geforce SDR als videokaart neem, maar als ik de S3 Virge (tweede videokaart in dat systeem) neem, gaat de usage naar +- 60%

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:56

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Ik speel al een tijdje (naar grote tevredenheid :)) DivX op me Epia V8000 met 256Mb Ram. Loopt zeer behoorlijk, dus die 1GHz zou ut zeker ook moeten kunnen. Zolang je maar XP of 2000 (pro) installeert, onder 98SE of ME draaide het voor geen meter.....

[ Voor 7% gewijzigd door lameeuw op 04-03-2003 12:53 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wirf schreef op 03 March 2003 @ 18:34:
Er hangt ook heel veel af van wat voor een videokaart je er in hebt zitten.

Zo speelt mijn AthlonXP 1600+ DivX af met +- 10% CPU usage als ik de Geforce SDR als videokaart neem, maar als ik de S3 Virge (tweede videokaart in dat systeem) neem, gaat de usage naar +- 60%

Ho ff, dat ligt niet aan de videokaart :o

Alleen het primaire scherm kan hardware overlay gebruiken (CPU ontlastend), de secundaire scherm moet het in software doen, met alle gevolgen van dien.

En dan maakt het niet uit wat als secundair staat- al had je er een Radeon 9700Pro bij, het zou nog steeds de CPU usage enorm verhogen, zeker bij DiVX waarvoor (nog) geen GPU optimalisaties zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Wirf
  • Laatst online: 17:51
dion_b schreef op 04 March 2003 @ 13:50:

[...]

Ho ff, dat ligt niet aan de videokaart :o

Alleen het primaire scherm kan hardware overlay gebruiken (CPU ontlastend), de secundaire scherm moet het in software doen, met alle gevolgen van dien.
die S3 virge kan ook geen hardware overlay :D zelfs als je hem als primaire display hebt

[ Voor 7% gewijzigd door Wirf op 04-03-2003 17:28 ]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 21:53:
[...]

Waar heb je de quality slider in de DivX decoder settings opstaan?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:55

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

OK....DivX is al zeer goed te bekijken vanaf een 600 Mhz bakkie...

Verder LICHTE software ;) ---> http://www.divxity.com/ GDIVXPLAYER vraagt weinig en heeft een aantal aardige opties....dawast enjoy your movies ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Michael Knight schreef op 04 March 2003 @ 20:12:
Um 600MHz wat precies :?

Zoals pijnlijk duidelijk is geworden uit de P4 vs AXP gedoe zegt een aantal MHz vrij weinig over de prestaties van een CPU. Op 600MHz zal vrijwel alles behalve een C3 DiVX kunnen draaien, maar sommige CPU's kunnen het met veel minder MHz.
(getuige degene die met een Celly300A kunnen DiVXen)
Verder LICHTE software ;) ---> http://www.divxity.com/ GDIVXPLAYER vraagt weinig en heeft een aantal aardige opties....dawast enjoy your movies ;)
Dat is sowieso een goed advies...

Oslik blyat! Oslik!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Michael Knight schreef op 04 March 2003 @ 20:12:

Moet je er wel bij zeggen dat er een bom spyware in zit :( En das nou net weer niet leuk na een schone install :(

Dus voor iedereen die het ook nog gaat proberen, 't geeft inderdaad minder cpu load en de beeldkwaliteit is daar ook naar. Er zit spyware in, een deel kun je uitzetten bij de install, de rest komt wel op je pc en start doodleuk op met je pc en gaat een beetje de boel zitten bijhouden :r

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Maar toch als ik een tip mag geven: Ik zou wachten tot de M10K met de nieuwe Nemeniah core uitkomt ( als je het wachten en het geld er voor over hebt tenminste).

De algemene verwachting is toch wel dat VIA deze stap zal zetten, zeker omdat de nemeniah aanzienlijker minder warm wordt, hetgeen een kleinere heatsink+fan mogelijk maakt. Dit sluit weer mooi aan op VIA's filosofie voor de eden/epia. Bovendien levert de Nemeniah significant betere prestaties dan de Ezra-T core...
Lord of the Pentium schreef op 04 March 2003 @ 22:48:
[...]
Moet je er wel bij zeggen dat er een bom spyware in zit :( En das nou net weer niet leuk na een schone install :(

Dus voor iedereen die het ook nog gaat proberen, 't geeft inderdaad minder cpu load en de beeldkwaliteit is daar ook naar. Er zit spyware in, een deel kun je uitzetten bij de install, de rest komt wel op je pc en start doodleuk op met je pc en gaat een beetje de boel zitten bijhouden :r
Ik zou persoonlijk voor BSplayer gaan. Voor zover ik weet ook niet zo'n zware cpu-belaster en goede functionaliteit.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 23:00 ]

• Aike
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 22:56:
Maar toch als ik een tip mag geven: Ik zou wachten tot de M10K met de nieuwe Nemeniah core uitkomt ( als je het wachten en het geld er voor over hebt tenminste).

De algemene verwachting is toch wel dat VIA deze stap zal zetten, zeker omdat de nemeniah aanzienlijker minder warm wordt, hetgeen een kleinere heatsink+fan mogelijk maakt. Dit sluit weer mooi aan op VIA's filosofie voor de eden/epia. Bovendien levert de Nemeniah significant betere prestaties dan de Ezra-T core...
Wanneer verwacht je / men dat Via met de levering van de Nemeniah gaat beginnen ? En zal hij veel duurder worden dan de huidige Ezra bordjes ? Ik vind 200 euro toch wel ongeveer het maximum voor zo'n bordje.

Verwijderd

Lord of the Pentium schreef op 05 March 2003 @ 11:16:
[...]

Wanneer verwacht je / men dat Via met de levering van de Nemeniah gaat beginnen ? En zal hij veel duurder worden dan de huidige Ezra bordjes ? Ik vind 200 euro toch wel ongeveer het maximum voor zo'n bordje.
Ik heb geen idee wat voor strategie VIA zal aanhouden op het gebied van de prijs. Het zou kunnen dat ze de Ezra-T langsaam aan vervangen voor de Nemeniah. Maar het zou ook goed kunnen dat ze de betere prestaties gebruiken om de prijs een beetje op te drijven.

Waarneer de nieuwe core geintroduceerd wordt is ook nog niet bekend. VIA is niet zo toeschietelijk met het geven van info hierover. Op andere (buitenlandse) Fora was echter enige verbazing dat men niet meteen de Nemeniah gebruikte. Blijkbaar heeft VIA wat problemen en/of vertraging met het integreren van de nieuwe core op het moederbord. De losse proccesor met Nemeniah core is al wel te krijgen.

Afwachten Dus..... O-)

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

nog een keer de vraag:
al die mensen die hier DivX goed hebben lopen op de Epia-M 933:
hoe staan de kwaliteits settings van de DivX-decoder?

Verwijderd

Ik kan perfect Divxjes + Xvidjes kijken op mijn Via M9000 met 512MB Ram, loopt als een tiet.
(Nu alleen nog een goeie voeding zoeken :( )

/edit/
Aan de instellingen van de decoder hebbik nix veranderd.
/edit/

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 13:40 ]

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 21:53:
[...]

voor de surround is dit echt zo 8)7
Heb ik nog nooit van gehoord, maar dan moet ik het eens proberen met win2k misschien dat het dan wel werkt.
(heb een ECS met 810 en C-media geluid ik heb hier zelf de connector op gesoldeerd maar geen geluid over de spdf...

maar ouders hebben een 933@1050 maar kan nog niet zeggen dat het altijd even soepel draait :( met win 98 stript timings max en playa2

edit:
toevoegingen en typo's

[ Voor 15% gewijzigd door ronny op 05-03-2003 14:05 . Reden: typo's ]

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Ik denk dat ik nog even ga wachten op de M10k. Die staat overigens wel aangekondig d op de ViA site, als ik mij goed kan herinneren. Hij komt er in ieder geval wel.

Maar wat ik mij nog steeds afvraag: hoe zit het met de beeldkwaliteit van de S-video output van de Epia?

• Aike
  • Niet online
Over de M10k, hij wordt hier aangekondigd en staat hier te koop.

Heb ik een primeur of is dit oud nieuws ? En 139 pond hoeveel euro is dat ongeveer ?

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:56

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

1 pond kost ong. 1,44 euro.....139 x 1,44 = 200,16 euro. Dat kan ik me haast niet voorstellen, een 933 MHz DDR-ding kost hier (Groningen) al 190 euro ??? :? 8)7

edit:
Hmmm, de M10000 wordt bij Alternate aangeboden voor 209 euro (ex. 13,50 euro verzend) klopt dus wel ongeveer die 139 pond...

[ Voor 31% gewijzigd door lameeuw op 06-03-2003 10:52 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Aike
  • Niet online
Das mooi, wordt ie niet duurder dan de huidige 1ghz die ze leveren :)

Misschien tijd om een nieuw topic te openen over de M10k met Ezra-T core....

• zork
  • Laatst online: 04-08 12:43
dreeke schreef op 02 March 2003 @ 16:35:

[...]

neem dan gewoon een MicroATX bordje met een passief gekoelde celeron.
Makkelijker te koelen en ook nog heel klein.
Hoe kan 't dat dvd's af en toe schokken? Lijkt me namelijk behoorlijk irritant B)

• Aike
  • Niet online
zork schreef op 07 maart 2003 @ 01:14:
[...]

Hoe kan 't dat dvd's af en toe schokken? Lijkt me namelijk behoorlijk irritant B)
Kan ook in de DVD of de DVDspeler (het programma of de drive) zitten. Ik heb het ook wel eens op een 1000mhz laptop, hoort er een beetje bij.

Niet vergeten DMA aan te zetten ;)

Verwijderd

De Epia M-serie heeft een onboard MPEG decoder, welke dvd hardwarematig decodeert. Dit scheelt enorm in de CPU-load bij het afspelen waardoor je bijna geen schokkende beelden hebt. Lees de reviews van de Epia-m er maar eens op na.... DVD is geen probleem.

• Aike
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 14:30:
De Epia M-serie heeft een onboard MPEG decoder, welke dvd hardwarematig decodeert. Dit scheelt enorm in de CPU-load bij het afspelen waardoor je bijna geen schokkende beelden hebt. Lees de reviews van de Epia-m er maar eens op na.... DVD is geen probleem.
Als ze nou ook nog een hardware divx decoder zouden uitvinden krijgen ze _/-\o_ van me.

Pagina: 1