ADSL-ISDN...meters kabels of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022
Ik krijg begin komende week waarschijnlijk mijn doe het zelf ADSL pakketje binnen maar zit met nog wat vraagjes, heb al druk de search bezocht maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Situatie schets:

Begane grond:
- Hoofdaansluiting
- Wandcontactdoos (Analoog)

Computerkamer (1e verdieping)
- NT1 Kastje
- ISDN centrale
- PC
- Switch en andere netwerk achtige dingen :+

Nu is dus mijn vraag of mijn splitter en modem op de begane grond moeten komen of dat alles inclusief de splitter in de computerkamer kan komen hangen zodat er alleen één lange kabel van de wandcontactdoos naar de splitter hoeft te komen (Zou ik de oude kabel van wandcontactdoos -> NT1 kastje kunnen gebruiken?) en het dus mooi met korte kabels aangesloten kan worden zonder onnodige kabelzooi?

Afbeeldingslocatie: http://www.weethet.nl/images/adsl/isdnlayout.gif

Want als ik dit plaatje zie moet het kunnen maar wordt de kabel tussen contactdoos en splitter alleen iets langer :?

[ Voor 13% gewijzigd door Ebayzo op 28-02-2003 21:32 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

Je moet alleen zorgen dat je voor de NT1 kastje de splitter hebt aangesloten, dit zou betekenen dat in de situatie van jouw dat je NT1 kastje op de 1e verdieping is en dat je voor dat kastje je splitter moet gooien. Dat kan dus ook nog ff 10cm van te voren dat ie in je NT1 kastje gaat.

Je kan al je oude kabels laten liggen! :)

Verwijderd

Antwoord is dus Ja!
Wel een mooi plaatje btw.
de kabels groen, blauw, orange, rood, paars mogen meters lang zijn. De gele maar max 100 meter.
Veel plezier straks met je ADSL.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb gisteravond wat zitten spelen met mijn ADSL-hardware (mijn login komt volgende week pas :() en de kabel tussen de splitter en het modem mag so-wie-so 10 meter zijn (ik heb geen langere kabels kunnen vinden om mee te testen).

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Ebayzo
Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 02:01:
Antwoord is dus Ja!
Wel een mooi plaatje btw.
de kabels groen, blauw, orange, rood, paars mogen meters lang zijn. De gele maar max 100 meter.
Veel plezier straks met je ADSL.
Plaatje komt van Weethet.nl....erg goede site btw! Goede info over het installeeren van de ADSL hardware

Maar dat is wel beter...dat bespaart weer de nodige kabelrotzooi :) Nu maar wachten op het DHZ-pakket :Y)

Nog een klein vraagje:
Zit er eigenlijk een krimptang bij dat DHZ pakket van de KPN? (Basic-ISDN)

[ Voor 23% gewijzigd door Ebayzo op 01-03-2003 09:25 ]

Default blanke hetero

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 11:29
Nee, er zit geen krimptang bij het DHZ-pakket van de KPN. Waarschijnlijk kun je die wel even lenen bij een computerwinkel in de buurt.

• Timer
  • Laatst online: 16-06 12:09
sniper20 schreef op 01 March 2003 @ 16:20:
Nee, er zit geen krimptang bij het DHZ-pakket van de KPN. Waarschijnlijk kun je die wel even lenen bij een computerwinkel in de buurt.
Bij mij wel, voor RJ-11 toch? Zo'n wit cheapo plastic ding. Of is het telefoonkabeltje tussen splitter en modem RJ-45 bij ISDN?

[ Voor 12% gewijzigd door Timer op 01-03-2003 16:26 ]

• sniper20
  • Laatst online: 02-08 11:29
TheTimer schreef op 01 March 2003 @ 16:24:
[...]

Bij mij wel, voor RJ-11 toch? Zo'n wit cheapo plastic ding. Of is het telefoonkabeltje tussen splitter en modem RJ-45 bij ISDN?
Ik heb eergisteren nog z'on pakket in handen gehad en daar zat geen tang bij.
Het ging om ADSL via ISDN. Wel waren alle aansluitingen op de splitter RJ-11.
Blijkbaar zit er verschil tussen de DHZ-pakketten. Deze was van XS4ALL.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 16:13

tweakerbee

dus..?

Nee, de oude pakketten hadden het wel, de nieuwe al niet meer. Ze bezuinigen nogal op de benodigde koppen, want op de manier waarop ze het nu leveren kun je onmogelijk je modem normaal aansluiten (ISDN)...

You can't have everything. Where would you put it?

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Zo'n el-cheapo RJ11 tang kost nog geen 6 euro bij de Gamma.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
tweakerbee schreef op 01 March 2003 @ 16:43:
Nee, de oude pakketten hadden het wel, de nieuwe al niet meer. Ze bezuinigen nogal op de benodigde koppen, want op de manier waarop ze het nu leveren kun je onmogelijk je modem normaal aansluiten (ISDN)...
Ze bezuinigen idd ongelooflijk; er zitten bij mijn pakket niet eens schroefjes om de splitter en dat andere kastje aan de muur te hangen ... :(

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

tweakerbee schreef op 01 maart 2003 @ 16:43:
misschien een hele domme vraag, maar waar hebben jullie dan een rj11 tang voor nodig?
ik heb adsl over isdn, en het enige wat ik hoefde te doen was van één kabeltje de rj11 plug afknippen, en even strippen omdat ik een oude nt1 heb. (bij een nieuwe nt1 hoet dat zelfs niet eens).

het kabeltje voor tussen de splitter en je modem is natuurlijk veels te kort, maar zelf zo'n twisted pair kabel knijpen is onzin. ik heb er hier 20 meter gewone analoge telefoonkabel tussen liggen en dat voldoet prima (nauwelijks snelheidsverlies). bovendien is zo'n kantenklare kabel ook nog veel goedkoper.
pven schreef op 01 March 2003 @ 17:28:
[...]

Ze bezuinigen idd ongelooflijk; er zitten bij mijn pakket niet eens schroefjes om de splitter en dat andere kastje aan de muur te hangen ... :(
klopt ja. ik heb die dingen gewoon met dubbelzijdig plakband tegen de muur gerost. ziet er niet echt netjes uit, maarja: diverse aanlsluitkastes, splitter, nt1, duovox, tig draden; dat ziet er toch al niet zo leuk uit...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 21:41 ]

Verwijderd

MisteryMan schreef op 01 maart 2003 @ 09:17:
[...]
Nog een klein vraagje:
Zit er eigenlijk een krimptang bij dat DHZ pakket van de KPN? (Basic-ISDN)
Bij ISDN zit geen (simpele) krimptang, wel bij het analoge pakket.
Maar ik zag []Show je werkplek deel 144214! wel een goede tang hebt :-).

Verder voor dat je het gaat vragen: voor al de aansluitingen kan je volstaan met de 2 middelste paar pinnentjes.
De paarse kabel (ISDN) (waar je als het goed is niks aan veranderd) de middelste vier.

Suc6!

• Ebayzo
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 00:45:
[...]

Bij ISDN zit geen (simpele) krimptang, wel bij het analoge pakket.
Maar ik zag []Show je werkplek deel 144214! wel een goede tang hebt :-).

Verder voor dat je het gaat vragen: voor al de aansluitingen kan je volstaan met de 2 middelste paar pinnentjes.
De paarse kabel (ISDN) (waar je als het goed is niks aan veranderd) de middelste vier.

Suc6!
Tnx ja :) Goed gezien :P

Waren vanmiddag dat TFTje halen en mochten 900€ opmaken dus toen heb ik er ook maar ff een goede krimptang en een paar meter UTP bijgehaald :Y)

Nu nog maar w88 op het DHZ pakket. Kijken hoelang dat gaat duren! De status was vrijdag

KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.

Dus? Iemand een idee wanneer ik hem zal hebben :?

Default blanke hetero

Pagina: 1