Toon posts:

hoe style in geneste div toch in externe file ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gemerkt dat, wanneer ik de style sheets op de pagina weghaal en in de head tracht te zetten of
verhuis naar een aparte file, deze gegevens niet meer kloppen.
Dat gebeurt vooral wanneer ik in een DIV een DIV maak en
daar een CSS aan toe wil kennen.
code:
1
2
3
4
5
6
<DIV ID="scrollArea" style="position:absolute; top:56px;left:2px;width:660;
visibility:visible;z-index:200;background-color:#ddbbcc"></div>
<DIV ID ="knoppenAB" style="position:absolute;left:31;top:1;height:50;
padding-left:0;padding-top:0;background-color:#aabbcc;visibility:visible">
<table border=0><form method=post><tr><td align=center width=70>
<input type="button" value="DATUM" onclick=dateSort(this.form) class="bu0"></td>.........

Moet de verwijzing naar de ID in dit geval soms anders aangegeven worden ?

Tweede vraag : Ik gebruik nogal wat 'input type = text' en koppel daar dan een class aanvast. Is het niet mogelijk om dat met 1 enkele opdracht te regelen voor alle input type. De opmaak is hetzelfde De forms kennen overigens geen namen, ik werk met form[0], form[1], enz.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 21:23 ]

Verwijderd

Als je je externe CSS niet geeft kunnen we hier weinig mee... Ik gok erop dat je niet weet dat id's in een CSS file een hash voor de naam krijgen: #scrollarea :)

Over je tweede vraag: ja dat kan wel: met input[type="text"] als ik het goed heb, maar dat wordt (nog) niet ondersteund door MSIE, dus daar kun je nog niet veel mee :)

edit:
Rickets legt het hieronder allemaal wat duidelijker uit _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 21:40 ]

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 21:21:
Ik heb gemerkt dat, wanneer ik de style sheets op de pagina weghaal en in de head tracht te zetten of
verhuis naar een aparte file, deze gegevens niet meer kloppen.
Dat gebeurt vooral wanneer ik in een DIV een DIV maak en
daar een CSS aan toe wil kennen.
code:
1
*snip*

Moet de verwijzing naar de ID in dit geval soms anders aangegeven worden ?
Verwijzingen naar ID's doe je dan als volgt:
HTML:
1
2
3
4
5
#scrollArea
{
  position: absolute;
  etc....   
}

Zie ook http://www.w3.org/TR/CSS21/selector.html#id-selectors :)
Tweede vraag : Ik gebruik nogal wat 'input type = text' en koppel daar dan een class aanvast. Is het niet mogelijk om dat met 1 enkele opdracht te regelen voor alle input type. De opmaak is hetzelfde De forms kennen overigens geen namen, ik werk met form[0], form[1], enz.
Dit stukje vind ik een beetje vaag. Als je voor alle input-elementen de style wilt opgeven, doe je dat zo
HTML:
1
2
3
4
input
{
   background-color: #FFFFFF;
}

Als je alle input elementen met als attribuut type="text" de style wilt opgeven, doe je dat zo
HTML:
1
2
3
4
input[type="text"]
{
   background-color: #FFFFFF;
}

Zie ook de URL hierboven. :)
Dit wordt echter nog niet ondersteund door Internet Explorer. Mozilla doet het wel goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Rickets op 28-02-2003 21:36 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Topicstarter
Werk toch al geruime tijd met CSS, en dan maak ik inderdaad een stomme fout door geen # te gebruiken. M.b.t. onderwerp 2. : Kan ik wel per regel de class opgeven maar vanwege compabiliteit ook op de een of andere manier in mijn CSS de 'input' centraal opgeven voor Mozilla ? Normaal zal de opdracht in de regel voorrang hebben t.o.v. centrale CSS

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 15:37:
Werk toch al geruime tijd met CSS, en dan maak ik inderdaad een stomme fout door geen # te gebruiken. M.b.t. onderwerp 2. : Kan ik wel per regel de class opgeven maar vanwege compabiliteit ook op de een of andere manier in mijn CSS de 'input' centraal opgeven voor Mozilla ?
Normaal zal de opdracht in de regel voorrang hebben t.o.v. centrale CSS
Ja hoor, je kan een class opgeven in je HTML én een attribute-selector in je externe CSS-bestand.
Maar Mozilla overruled de class als je een input[type="text"] opgeeft.
Of is dit niet wat je bedoelt? :)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.