Ik ben bezig met een server op te zetten(P150 32ram 2gbhdd, 3com 509b-tpo, 3com 905 xl 10/100), nou loop ik tegen een heel vaag probleem op, het internet is niet beschikbaar als ik via een cross kabel ga, en wel als het via de hub gaat.
De situatie is als volgt:
alle kabels hierboven beschreven werken volgends kabeltester, en zijn straight
Optie 1(deze werkt):
Optie's 2(werken niet):
Ik vind het maar vaag, waarom zou je iets moetten crossen als het van modem naar hub is? ik heb vantevore GEEN cross kabel gebruikt, dus is vaag(modem heeft geen zelf cross, want er moet een cross tussen als je 1 pc wil).
Als het wel al gecrost is waarom zou rechtstreeks naar pc niet werken met een normale kabel na de laatste wandcontactdoos?
Ik weet 1 ding 100% zeker, ALLE kabels zijn goed, zowel de cross als de normale, ik heb ze getest met kabeltester(ja ook de wandcontactdozen gedaan
).
Ik hoop dat het nou duidelijk is uitgelegt, als het nodig is lever ik meer info.
De situatie is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Kastje in muur | 30cm coax kabel | Kabel modem(Com21, de 10mb versie) | 30cm Cat5 TP kabel | Wandcontactdoos | 20 meter Cat5 TP kabel | Wandcontactdoos | HIER 2 OPTIES, ZIE LATER BENEDEN | 3Com Eatherlink III 509b-tpo(dus server in) |
alle kabels hierboven beschreven werken volgends kabeltester, en zijn straight
Optie 1(deze werkt):
code:
1
2
3
4
5
| 30cm TP Cat5 Cross kabel | Sitecom 10mb hub(niet de upling ingang, gewoon normale ingang) | 30cm TP Cat5 kabel(vanuit normale uitgang) |
Optie's 2(werken niet):
code:
1
| 30cm Cat5 TP cross => Server nic in |
code:
1
| 30cm Cat5 TP normal => Server nic in |
Ik vind het maar vaag, waarom zou je iets moetten crossen als het van modem naar hub is? ik heb vantevore GEEN cross kabel gebruikt, dus is vaag(modem heeft geen zelf cross, want er moet een cross tussen als je 1 pc wil).
Als het wel al gecrost is waarom zou rechtstreeks naar pc niet werken met een normale kabel na de laatste wandcontactdoos?
Ik weet 1 ding 100% zeker, ALLE kabels zijn goed, zowel de cross als de normale, ik heb ze getest met kabeltester(ja ook de wandcontactdozen gedaan
Ik hoop dat het nou duidelijk is uitgelegt, als het nodig is lever ik meer info.