Toon posts:

[Delphi]Delphi 6 source naar Delphi 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Borland delphi 7 personal edition bestellen maar voor ik dat doe wil ik zeker weten of ik mijn source codes uit delphi 6 zonder pardon kan gebruiken en compilen.

Aanvullende gegevens:
-Mijn delphi 6 versie is de Borland delphi 6 enterprise edition.
-Mijn source code(s) bevat(ten) eigenlijk alleen maar standaard componenten zoals:
opendialog, labels, editboxen, maskeditboxen, timers, buttons, checkboxen, images, richedit

en meer van dat soort standaard componenten.

Voordat ik €150 euro uitgeef wil ik dit zeker weten.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ja, ik kan je dat verzekeren. Dit gaat op voor alle Delphi versies trouwens. De overgang van D1 naar D2 is wat meer werk en recent met D6 naar D7 zijn er voor de componenten en variants kleine dingen veranderd, maar alles is in 5 minuten wel gedaan. Het grootste probleem zijn meestal 3rd party componenten die niet geupdate worden. Daarom worden de echt goede Delphi componenten ook altijd met source geleverd. Dit zouden ze ook in het MS kamp moeten doen IMHO.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Bedankt!

Idd. Borland maakt zeker goede software en ik vind dan dat zo'n illegale versie van delphi 6 toch wel wat begint te knagen.

Al is dat makkelijk voor beginners zoals ik (was -> ben het nog wel maar vind delphi proggen wel leuk): haak je af dan heb je in ieder geval niet zoveel geld verspild. Alleen aan wat boeken misschien.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 19:42 ]

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook eerst de dertig dagen versie van Delphi 7 downloaden; en kijken of het allemaal werkt. Ga er maar vanuit van wel :)

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De volledige Delphi 7 Personal Edition zat bij de PC Active van januari 2003 http://www.pcactive.nl/zoeken/archief.asp (zoek op Delphi)
Is nog na te bestellen geloof ik.

[ Voor 13% gewijzigd door marcelk op 01-03-2003 21:33 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 19:22:
Ik wil Borland delphi 7 personal edition bestellen maar voor ik dat doe wil ik zeker weten of ik mijn source codes uit delphi 6 zonder pardon kan gebruiken en compilen.

Aanvullende gegevens:
-Mijn delphi 6 versie is de Borland delphi 6 enterprise edition.
-Mijn source code(s) bevat(ten) eigenlijk alleen maar standaard componenten zoals:
opendialog, labels, editboxen, maskeditboxen, timers, buttons, checkboxen, images, richedit

en meer van dat soort standaard componenten.

Voordat ik €150 euro uitgeef wil ik dit zeker weten.
Misschien.. de personal edition heeft veel MINDER standaard objecten dan de personal. De kans is eerlijk gezeg erg groot dat je een object hebt gebruikt dat niet voorkomt in de personal edition, ook al zeg je gebruik gemaakt te habben van vrij simpele dingen.
Objectn die bijv. met XML of databases te maken hebben zitten bijv. niet ind e personal edition (ik praat in dit geval over Delphi 6, maar ik gok dat dit in Delphi 7 ook zo is).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1