[WinXP/NT] Printer op server niet te vinden op workstation *

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Ik heb op mijn Windows NT Server 4.0 (PII 300MHz, 64MB EDO-RAM) een HP Deskjet 500C printer geïnstalleerd met behulp van de drivers van de NT-install CeeDee; en dat ging allemaal opzicht prima. :) Ik heb 'em daar vervolgens ook geshared met de Sharenaam "HPDeskJe" maar als ik op mijn Windows XP Workstation (AMD XP 1700+, 384MB SD-RAM) die printer probeer te installeren gaat het mis. Hij vindt 'em op het netwerk namelijk niet, terwijl 'ie op de server toch echt gedeeld is. 8)7 Voor de goede orde:

Ik ga bij XP dus naar Start>> Printers en Faxapparaten>> een printer toevoegen. Ik kies vervolgens voor Netwerkprinter en dan gaat het dus fout zoals ik al zei. Hij vindt 'em dus niet. Wat kan hiervan de reden zijn en hoe los ik het op? Zijn er stappen die ik vergeten ben of heeft het heel misschien met rechten en machtigingen te maken op de NT Server. :?

Verwijderd

Je moet wel inloggen met een paswoord wat op die NT-server bekend is..... Anders werkt het niet....

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 19:28:
Je moet wel inloggen met een paswoord wat op die NT-server bekend is..... Anders werkt het niet....
Ik ben (uiteraard) met een administrator-account op NT ingelogd.

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 28 February 2003 @ 19:31:
[...]

Ik ben (uiteraard) met een administrator-account op NT ingelogd.
Het ging dus om je client, daar ingelogd met een account die op de NT server bekend is?

• Silent Thunder
Zo ziet het er uit op de NT-Server:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/NT.JPG

En hier de melding als ik erna probeer te connecten op me workstation:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/XP1.JPG

Overigs kan ik de schrijven enzo wel benaderen onderling, dus het is niet zo dat er geen netwerkverbinding is...

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Klein tipje :)

Heb je ook de drivers voor Windows XP toegevoegd (Onder sharenaam, add additional printer drivers) :?

NT4 =/= Windows XP :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 19:41:
[...]

Het ging dus om je client, daar ingelogd met een account die op de NT server bekend is?
Jup, log automatisch in met een beheerders-account. In ieder geval... het standaard inlog-"gedoe" van XP zelf. Maar zoals ik al net zei; ik kan onderling wel de schijven zien dus ik denk dat dat gedeelte wel goed zit.

• Silent Thunder
Riemer Reinalda schreef op 28 February 2003 @ 19:47:
Klein tipje :)

Heb je ook de drivers voor Windows XP toegevoegd (Onder sharenaam, add additional printer drivers) :?

NT4 =/= Windows XP :)
Neen, dat wou ik eigelijk wel doen (1e pic van 5e post neem ik aan dat je bedoeld; daar staat zoiets) maar ik zag in die lijst van OS'n Win-XP niet erbij staan...

Weet je hoe je dan XP moet toevoegen?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Silent Thunder schreef op 28 February 2003 @ 19:53:
[...]

Neen, dat wou ik eigelijk wel doen (1e pic van 5e post neem ik aan dat je bedoeld; daar staat zoiets) maar ik zag in die lijst van OS'n Win-XP niet erbij staan...

Weet je hoe je dan XP moet toevoegen?
Op www.microsoft.com/technet gekeken :? Zoek eens op NT4 server en add XP printerdrivers :)

En misschien ook een uitleg op de site van de printerfabrikant :?

* aReaRe is beetje kortaf, sorry, en het eten is aan het aanbranden :Y)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33
En als je in je netwerkomgeving naar de server browsed? Staat hij er dan wel tussen?

Want dan kun je hem installeren door simpelweg de dubbelklikken. Zijn er geen drivers beschikbaar @ server krijg je nog de kans deze van winXP zelf of van een andere locatie te halen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:37

edwardVdV

I shall say this only once!

1. Je moet de naam van het account waarmee je op de XP-bak automatisch inlogt toevoegen op de NT bak en het daar lokale rechten geven.
2. Dan werkt het.

Knockwurst.

Verwijderd

edwardVdV schreef op 28 February 2003 @ 20:19:
1. Je moet de naam van het account waarmee je op de XP-bak automatisch inlogt toevoegen op de NT bak en het daar lokale rechten geven.
2. Dan werkt het.
3. Volgens mij zei ik dat ook al, en hij antwoorde dat hij dat al gedaan had.

4. Maar misschien ben ik ook wel gek hoor....

• Silent Thunder
edwardVdV schreef op 28 februari 2003 @ 20:19:
2. Dan werkt het.
Kun je ff het stappenplan zeggen hoe dat moet in NT als je wilt. :? :)

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 28 February 2003 @ 20:34:
[...]

Kun je ff het stappenplan zeggen hoe dat moet in NT als je wilt. :? :)
Dat zeg ik dus, je moet wel zorgen dat je inlogd op je client met een loginnaam en paswoord die op die NT bak zijn aangemaakt....

Dus je logt in op je client met een username die je op je server hebt aangemaakt.....

Volgens mij zei ik dat toch net ook, en toen antwoorde je dat je dat gedaan had....

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 20:29:
[...]

3. Volgens mij zei ik dat ook al, en hij antwoorde dat hij dat al gedaan had.

4. Maar misschien ben ik ook wel gek hoor....
Jah idd, srry. Ik las het verkeerd bij jou. Of in ieder geval nu begrijp ik jouw vraag pas; vaag maar raar. :P
Nou jah, goed. Even dus vanuit gaand dat het beheerdersaccount niet bekent is binnen NT... waar moet ik dan naar toe gaan?

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 28 February 2003 @ 20:39:
[...]

Jah idd, srry. Ik las het verkeerd bij jou. Of in ieder geval nu begrijp ik jouw vraag pas; vaag maar raar. :P
Nou jah, goed. Even dus vanuit gaand dat het beheerdersaccount niet bekent is binnen NT... waar moet ik dan naar toe gaan?
Je maakt gewoon ff een nieuwe username aan onder NT, volgens mij gewoon via conf. scherm-->users dan maak je er gewoon ff een admin account van, paswoord erop en klaar....

Dan log je in op je client met die username en dat paswoord.....

Dan moet het probleem opgelost zijn.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33
Die melding heeft AFAIK totaal niets met rechten te maken, dan krijg je de melding "U heeft niet voldoende rechten blaat", niet deze.

Kun je de server / printer is netwerkomgeving wel zien?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op 28 februari 2003 @ 21:00:
Die melding heeft AFAIK totaal niets met rechten te maken, dan krijg je de melding "U heeft niet voldoende rechten blaat", niet deze.

Hij ziet hem niet eens dus..... Dus vast niet goed ingelogd op z'n server.....

• Silent Thunder
Paul Nieuwkamp schreef op 28 February 2003 @ 21:00:

Nope, in netwerk-omgeving ook nergens te bekennen.

Anyway... ik heb in 'Administrator Tools' >> 'Usermanager for Domains' (Win NT) een nieuwe user aangemaakt die dezelfde naam en wachtwoord heeft zoals 'ie in WinXP ook aanstaat als standaard-beheerder. Je kon allerlei benamingen toevoegen en "users" stond er al in. Ik heb ook maar 'Administrator' toegevoegd.

Beide systemen vervolgens ge-reboot maar nog steeds geen vordering. Of ik moet al verkeerde machtigingen hebben toegewezen aan het nieuwe account ofzo. Kan iemand me dan ook vertellen welke rechten en machtigingen ik dat account precies moet toekennen binnen Usermanager for Domains?

• Silent Thunder
Okeej... nog ff wat gekloot met het account en het werkt!
Alleen me volgende probleem... als ik print (zowel op de NT als de XP-machine) dan worden er rare tekens afgedrukt i.p.v. de text die ik wou. Moet ik nog speciale print-software installeren en waar vind ik die? Op de HP-Support site kwam ik ook niet veel verder

http://h20015.www2.hp.com...ows%20NT%204.0&sw_lang=en

Ik heb ook ff op de NT-install ceedee rondgeneusd, maar het enige wat ik vond was dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Misc/nt11.JPG

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[WinXP/NT] toegevoegd aan topictitel, zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 voor uitleg :).
Pagina: 1