[pc te traag?] divx + dvd schokken

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 06:46

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hallo!

Ik ben al eerder op zoek geweest, maar kom hier nog niet helemaal uit. Ik heb een pc'tje gebouwd (allemaal nieuw spul) om divx/dvd te kijken. Specs:

- Gigabyte GA-8SIMLH (MicroATX) mobo
- 256mb DDR266 geheugen
- Celeron 1700mhz
- Matrox G550 DualHead(DVI/VGA)
- AOpen 1648/LKY dvd-speler
- Seagate 5400 toeren hd 120gb
- SB Live 5.1

Als ik een divx'je van m'n hd kijk, of een dvd'tje via de speler (of via vob-files op de hd) is het NET niet vloeiend. Het scheelt maar een fractie, maar vooral bij horizontaal scrollende scenes zie je het: net of hij steeds heel eventjes hapert. Geluid gaat gewoon door, maar beeld is net niet vloeiend.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb verse installs geprobeerd van WinXP (met en zonder servicepack) en Win2K. Ik heb diverse DVD-spelers geprobeerd, waaronder WinDVD 3.0 en 4.5 en ook PowerDVD 4.0. Voor divx heb ik de codecs 5.02, 5.03 geprobeerd, maar steeds hetzelfde: schokkend beeld.

Ligt het aan 256mb geheugen? Is een Celly 1700 te krap? Is een G550 te zwak? AARGH!! :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat DMA aan op je drives?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 09:18
Het zou zeker niet te krap moeten zijn, misschien de moeite waard om eens te kijken of eht ook haperd als je een alternatieve player gebruikt zoals 'da player' (o.i.d.) die je bij divx.com kunt halen :)

Verwijderd

Heb zelf een Matrox G450. Er is een bug met filmpjes die niet een resolutie hebben die een veelvoud is van (ik meen uit m'n hoofd) 32....daar is ook een patch voor...
Misschien heeft jouw Matrox daar ook last van....