[php/mysql] query fout

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een probleemje ik heb volgende:
PHP:
1
2
3
<?
   $insert = mysql_query("INSERT INTO links (name, url, time) VALUES ('$name', '$url', ".time()+60*60*24*7*$week.")") or die (mysql_error());
?>

Maar dit geeft de volgende error:
You have an error in your SQL syntax near '604800)' at line 1

Wat het dus moet doen is. Het moet een timestamp in de db stoppen + het aantal seconden in een week x het aantal weken die er gekozen zijn. Maar hij geeft dus die error. Iemand die mij kan vertellen wat ik daar fout doe ik heb al het 1 en ander geprobeerd om het optelossen maar het wil niet werken zoals ik daar laat zien.

Ik hoop genoeg info verstrekt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:00
Vergeet je niet de ' bij je timestamp ?
PHP:
1
$insert = mysql_query("INSERT INTO links (name, url, time) VALUES ('$name', '$url', '".time()+60*60*24*7*$week."')") or die (mysql_error());

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nopen het blijft gewoon dezelfde error geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
probeer anders eens van te voren een variabele te vullen met de query en laat die op het scherm zien

PHP:
1
2
3
4
$sql="INSERT INTO links (name,url,time) VALUES ('$name','$url,'" . time() + 60*60*24*7*$week."');") ;
echo $result;
$result = mysql_query($sql);
echo mysql_error();

[ Voor 11% gewijzigd door Helmet op 28-02-2003 19:12 ]

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedacht me ineens dat het ook wel anders kan of het ook efficient is voor de php zelf kweet niet maar het werkt wel:
PHP:
1
2
   $time = time()+60*60*24*7*$week;
   $insert = mysql_query("INSERT INTO links (name, url, time) VALUES ('$name', '$url', '$time')") or die (mysql_error());

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

Helmet schreef op 28 February 2003 @ 19:12:
probeer anders eens van te voren een variabele te vullen met de query en laat die op het scherm zien
[...]
Je bedoelt waarschijnlijk:
PHP:
1
2
3
4
$sql="INSERT INTO links (name,url,time) VALUES ('$name','$url,'" . time() + 60*60*24*7*$week."');") ;
echo $sql; // <<<------
echo mysql_error();

[ Voor 27% gewijzigd door kvdveer op 28-02-2003 19:24 ]

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nu goed merk ik.
Zit nog met 1 probleempje kheb dus dan meerderen links in de db staan en na die aantal weken die gekozen zijn(De berkende timestamp dus) moet ie de links die dan gelijk zijn met time(); van dat moment de status ervan updaten. Nu heb ik de volgende query:

PHP:
1
$query = mysql_query("SELECT id FROM links WHERE time>='".time()."'");

Maar aangezien er meerderen links in de db zitten hoe kan je dan het beste doen dat ie al die links update die dus gelijk of langer erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
kvdveer schreef op 28 February 2003 @ 19:23:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk:
PHP:
1
2
3
4
echo $sql; // <<<------
echo mysql_error();
mja die bedoelde ik idd
ook ik maak wel eens fouten >:)

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het nu anders opgelost maar weet er iemadn toevallig antwoord op me andere vraag/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:18

pietje63

RTFM

Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 19:27:
Het werkt nu goed merk ik.
Zit nog met 1 probleempje kheb dus dan meerderen links in de db staan en na die aantal weken die gekozen zijn(De berkende timestamp dus) moet ie de links die dan gelijk zijn met time(); van dat moment de status ervan updaten. Nu heb ik de volgende query:

PHP:
1
$query = mysql_query("SELECT id FROM links WHERE time>='".time()."'");

Maar aangezien er meerderen links in de db zitten hoe kan je dan het beste doen dat ie al die links update die dus gelijk of langer erin zitten?
ik zou het anders doen (maar dat komt misschien omdat ik niet zeker weer of mysql > aankan)

1> select id, time from links
2> ipv echo-en via php if $time>=time () mysqldeletequery
4> voor belasting van je db server zorgen dat dit script 1x per dag wordt gedraait ofzo

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou het dan groten belasting brengen op de server? Hij word wel telkens aangeroepen ja das wel zo.
Pagina: 1