Hallo allemaal, ik heb een geluidskaart uit naamloze 486 omgebouwd naar een compaq deskpro 575 maar ik hou de bus en een klein aansluitinkje over (voor de aansluitingen van boxen/mic etc) kan iemand me helpen? ik weet niet waar die 2 ingeplugd moeten worden
Verwijderd
Je verhaal is niet helemaal duidelijk.... je bus in de Compaq heeft een klein stukje over achter een van de ISA sloten dit is speciaal voor een Compaq geluidskaart...
Ik snap eerlijk gezegd niet wat je bedoeld?
De bus
Wat bedoel je daarmee?
En dat kleine aansluitingkje voor je speakers? Zit dat intern of extern.
Misschien moet je gewoon je speakers hierop aansluiten.
Of je CD-rom speler als het een interne aansluiting is.
Misschien kan je pics posten?
De bus
En dat kleine aansluitingkje voor je speakers? Zit dat intern of extern.
Misschien moet je gewoon je speakers hierop aansluiten.
Of je CD-rom speler als het een interne aansluiting is.
Misschien kan je pics posten?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Als ik goed begrijp wat je bedoeld.. Heb je misschiien voor die compaq een boxensetje van 4 Boxen, surround setje?
En is dat geluidskaartje maar voor 1 uitgang bedoeld (alleen voor)..
En is dat geluidskaartje maar voor 1 uitgang bedoeld (alleen voor)..
57696520646974206c65657374206973206e657264
bus? aansluitingkje?
Intern of extern? bedoel je een midi/game-poort? aansluitingen voor mic? boxen? line-in?
Intern of extern? bedoel je een midi/game-poort? aansluitingen voor mic? boxen? line-in?
Er is een verschil tussen 8bit en 16bit ISA. Als je een 8bit kaart in een 16bit slot zet blijft er idd een stuk over van de bus (maar zoals je kunt zien is het niet 1 doorlopend slot).
Bedankt voor jullie reacties allemaal, ik zal het even verder toelichten.. Met bus bedoel ik de voeding van de geluidskaart, ik denk dat ik het probleem van het kleine kabeltje gevonden heb, ik heb een ander kabeltje nodig.. de aansluitingen van de bus op de cd-rom speler zitten al vol, ik heb geen boxen erbij, als er nog vragen zijn zal ik die beantwoorden
de voeding van de geluidskaart???Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 19:56:
Bedankt voor jullie reacties allemaal, ik zal het even verder toelichten.. Met bus bedoel ik de voeding van de geluidskaart, ik denk dat ik het probleem van het kleine kabeltje gevonden heb, ik heb een ander kabeltje nodig.. de aansluitingen van de bus op de cd-rom speler zitten al vol, ik heb geen boxen erbij, als er nog vragen zijn zal ik die beantwoorden
ehhh, nu snap ik er helemaal geen donder meer van.
wat voor kabeltje heb je het over en waarop zit deze aangesloten. (misschien makkelijk om ook even de juiste termen voor die dingen op te zoecken zodat we weten waar je het overhebt.)
Heb je misschien een pic. om het te laten zien ?
Okay ik denk dat ik snap wat je bedoelt... op je geluidskaart zit een voedingsbus voor een externe speakerset. Dat is echt heel prehistorisch, ik denk niet dat je dat soort boxjes nog ergens kunt vinden...
Iig HOEF je niks op die voedingsbus aan te sluiten. Je kunt gewoon de lineout of speaker out gebruiken met je eigen externe speakers (of stereoset).
Iig HOEF je niks op die voedingsbus aan te sluiten. Je kunt gewoon de lineout of speaker out gebruiken met je eigen externe speakers (of stereoset).
[ Voor 86% gewijzigd door edwardVdV op 28-02-2003 20:15 . Reden: Ik snap het nu. ]
Knockwurst.
Voeding op een geluidskaart?Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 19:56:
Dat is dan de eerste die ik zie.
En dan is die voeding ook op de cdrom speler aangesloten?
Echt. Het wordt alleen maar waziger je verhaal.
Je hoeft een geluidskaart intern in principe niet aan te sluiten.
Gewoon in een slot proppen en de speakers aan de buitenkant aansluiten.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Hee, deze ken ik 
Vaag Compaq geval, eigenlijk gewoon een ESS1869-based SB16 compatible ISA kaart, maar dus met een stuk of 4 extra pins achter de ISA slot, waarmee output naar de speakers (die in de keyb zaten) gedaan werd.
Het maakt op een normale PC niets uit, je kunt'm gewoon als standaard ESS1869 gebruiken. Negeer die extra dingen dus
Vaag Compaq geval, eigenlijk gewoon een ESS1869-based SB16 compatible ISA kaart, maar dus met een stuk of 4 extra pins achter de ISA slot, waarmee output naar de speakers (die in de keyb zaten) gedaan werd.
Het maakt op een normale PC niets uit, je kunt'm gewoon als standaard ESS1869 gebruiken. Negeer die extra dingen dus
[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 02-03-2003 23:32 ]
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1