Nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

• Mamphiz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 21:03
He mensen,

ik ga een nieuwe PC kopen en zit nog een beetje af te vragen welke TFT schermen ik ga kopen... ja schermen >:)
Ik ga een pentium 4 kopen (moederbord moet ik ook nog even over nadenken, zie mobo's topic :P) met als videokaart een maxtor perhilia, want ik doe veel 2D en ik ben geil van matrox :9~

Ik wil twee IIyama 17" TFT, maar weet niet welk type...
AS4314UT of de nieuwe (heeft iemand specs en pics?) E430S-W

Kan iemand mij (weer) helpen ;)

Groeten en alvast bedankt

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Zie gewoon de IIyama site, staan alle dingen op die jij wilt weten... Wij gaan het niet voor je voorkauwen.

• Mamphiz
Ik heb op de IIyama site gekeken, maar daar vind ik niks over het nieuwe model. En graag wil ik wat ervaringen horen van andere mensen...

Heb ook op google gekeken en kan niks vinden van de nieuwe IIyama....

Verwijderd

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02):
Wat is jullie ervaring met ...

Je bent op zoek naar een nieuwe monitor of videokaart, anders was je niet bij dit product terecht gekomen. Het is eigenlijk een beetje vreemd dat je dan iemands ervaringen ermee wilt weten als je al zoveel hebt uitgezocht dat je precies bij 1 iets terecht bent gekomen, het is meer een bevestiging of het toch geen miskoop zal zijn. Gebruik dan even de search of google; als er weinig problemen met betrekking tot dit product zijn dan kun je er wel vanuit gaan dat het goed zit.

Een ervaring is iets persoonlijks. Een gamer heeft bijvoorbeeld weinig baat bij een ultrascherpe CRT, games zien er zelfs beter uit met een monitor die wat waziger is. Veel mensen zijn tevreden met een 19" die 1280 x1024 redelijk scherp kan weergeven, anderen vinden per se dat 1600x1200 op 100 Hz ultrascherp moet zijn.

Voor monitoren en TFT's is het sowieso raadzaam om het gewoon eens met je eigen ogen te gaan bekijken, smaken verschillen enorm; je smaak is moeilijk hier uit te drukken. Vaak is het ook zo dat mensen gewoon niet beter weten omdat ze het simpelweg niet kennen.

In ervaringentopics zul je altijd zien dat er reacties geplaatst worden als 'neem die monitor, die heb ik ook en draait al jaren perfect' of erger nog 'nvidia rulezzzzzzzzz '. Mede omdat deze nietszeggende reacties gewoon niet gewenst zijn en totaal geen waarde kennen, gaan topics als 'Wat zijn de ervaringen met....' in V&B in principe allemaal op slot.

Ook topics met de strekking van 'welke van deze 2 is beter' gaan op slot, de specificaties (refreshrates, dot pitch etc) van beide monitoren of videokaarten kun je zelf op zoeken en vergelijken. Welke van de 2 dus voor jou de beste is kan je dan makkelijk zelf bepalen.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 18:39 ]

• Mamphiz
WAAROM dat nou weer?

Verwijderd

dit krijgt slotje, maargoed.

Ik adviseer om de grote machtige adviseur google een te raadplegen :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Je hebt toch niets voor niets die Parphellia.. koop er dan tenminste 3, anders kun je net zogoed een Radeon 9700 Pro kopen, ookal ben je 'matrox geil' ...

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:30
Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics
Oftewel gelieve nix meer toe te voegen qua reakties. En topicstarter denk de volgende keer aan je titel, nieuwe pc zegt helemaal nix over het onderwerp.

[ Voor 53% gewijzigd door Eskimootje op 28-02-2003 18:43 ]

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Icey schreef op 28 February 2003 @ 18:35:
Zie gewoon de IIyama site, staan alle dingen op die jij wilt weten... Wij gaan het niet voor je voorkauwen.
Lui ofzow . geef die jongen gewoon wat bruikbare info , is toch niet zo moelijk dacht ik zo :?

Als je nu eens even kijkt naar tomshardware
Daar staan wat tests over TfT scherpjes
http://www6.tomshardware.com/display/20030109/index.html
http://www6.tomshardware.com/display/20030221/index.html

Hier vind je veel bruikbare info over tft scherpjes

Kenners weten waarom

• Mamphiz
DANKJEWEL! Da_RoNiN aan jou heb ik wat!

Verwijderd

Mamphiz schreef op 28 February 2003 @ 18:46:
DANKJEWEL! Da_RoNiN aan jou heb ik wat!
dat had je zelf ook wel kunnen vinden ;)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 11:29

lordsnow

I know nothing

Mamphiz: je had met een KLEINE moeite dit zelf junnen vinden door zelf Google te gebruiken. Zoals hierboven al is voorgesteld. Je zit dus eigenlijk te wachten totdat iemand 't voorkauwt voor je.

Verwijderd

Hier is alles al gezegd... :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.