Toon posts:

[XP] hosten

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik weet niet of ik deze treat in de goede topic heb geplaatst, dus attendeer me er op als ik een fout heb gemaakt.

Ik speel veel gamez online. Bijvoorbeeld f1 2002, rainbowsix, Ravenshield en MOHAA. Als internetconnectie heb ik adsl-comfort (planet), maar ik krijg deze verbinding via een gateway, dus via een netwerk van een andere pc. Ik heb dit kunnen realiseren dmv de standaart win XP (zowel server als client zijn XP) internet sharing optie.

Als ik dan een game wil hosten voor anderen lukt me dit niet, omdat niemand kan connecten. Ook een programma als Roger Wilco doet het niet. Via msn kan ik ook geen hulp op afstand doen.

Wat specs:

PC1 (internet server):
- Win XP pro
- Standaart realteck 100/10 MBIT netwerk kaart
- Speedtouch ADSL modem

PC2 (internet client, mijn pc)
- Win XP pro
- Onboard 100/10 MBIT netwerk 'kaart'

De PC's zijn direct aan elkaar gelinkt door een crosslink kabel. Het is niet mogelijk om de modem op mijn pc aan te sluiten, zodat ik server wordt.

Heeft iemand een Idee? Moet ik gewoon wat kloten in Windows...?

bVd

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Staat op XP die ingebouwde firewall toevallig aan? Je zou kunnen proberen die eens uit te zetten en kijken wat ie dan doet.

Verwijderd

Topicstarter
goed opgemerkt, maar die heb ik dus uit staan.. [was ik vergeten toe te voegen]

Verwijderd

als je een game host luistert die dus op een poort.... en zoals je misschien kan raden op de poort van jouw pc. De anderen connecten naar de 'server', en dus niet jouw pc. Wat je moet doen: zorgen dat die poort geforward wordt van de 'server' naar jouw pc.
Probeer eens iets van sygate of winroute hiervoor.

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 09:21
Je zult waarschijnlijk port-forwarding moeten gebruiken, alleen hoe? Dat weet ik niet :)
bv; als iemand connect naar je ip (komt aan op je gateway) en je gateway zegt dan bv voor RW port 3782? dan moet je naar ip 192.168.0.3 o.i.d.

Arrows are made to fly, so are aeros.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het Grote Poortmappingsverhaal is je vriend :)

edit:
Nog een toevoeging van een user:
Je moet poorten doormappen om dat te realiseren (vooral het games gedeelte), weet niet hoe dat met internet connection sharing gaat.

Er zijn andere progjes die dat beter kunnen, of een hardeware matige router, dan hoeft die andere pc ook niet aan te blijven staan. (tenzij je een usb modem heb, dan moet je een stukje duurdere routers hebben, of routers met ingebouwde modem.. rond de 150€ geloof ik ?)

[ Voor 75% gewijzigd door SH007 op 28-02-2003 21:50 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.