Nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Mamphiz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 21:03
He mensen,

ik ga een nieuwe pc kopen en zit me nu af te vragen welk moederbord ik moet kopen. Na veel zoeken en lezen hebben ik een aantal "goede" moederborden gevonden, maar ik weet niet of ze ECHT goed zijn...

Dit zijn de moederborden:
Asus P4PE
Albatron PX845PEV Pro

Ik wil er een pentium 4 2,6 of 3,06 GHz op gaan draaien (3,06 met hyper threading) op draaien met 1 Gb geheugen (DDR)

Kan iemand mij een goed advies geven?

Groeten en alvast bedankt

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Heb je hier al gekeken? :)

tvw

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

P4PE valt al af.... Coold boot probleem..

Attentie ASUS P4PE gebruikers met het "cold boot" probleem

Edit: B)

en aan shotgun:

Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics

|:(

[ Voor 36% gewijzigd door Glashelder op 28-02-2003 18:37 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Lol, deze kerel opend 2 threats die allebij "denk ik" een slotje krijgen, post het eens
in de grote "hoe is dit systeem" threat :P

LUI varkentje :Z :Z :Z :Z

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 18:44 ]

• Mamphiz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 21:03
Vraagje,

WAAROM doe je mijn topic op slot? Waar slaat het op? Tweakers is echt ZO VERNEUKT! Ik vraag of mensen ervaringen hebben, wil gewoon iets weten en jullie doen meteen onwijs MOEILIJK! Moeten verkopers in een winkel eens doen! Tweakers is er voor iedereen en zo dat iedereen elkaar kan HELPEN! Ik vind het gewoon BULLSHIT! Echt!

Groeten en bedankt (NOT)

Verwijderd

is niet op slot toch? en tweakers in niet Verneukt, persoonlijk vind ik dat als je een threat post je van te voren eerst wel eens wat gaat zoeken, er zijn zat topics die over de problemen gaan waar jij het over hebt

ik ben even aan het zoeken naar dat hoe is dit systeem topic! en anders had je kunnen zoeken naar topics over die moederborden die je hier opnoemd.

En ja het klopt dat tweakers er is om elkaar te helpen, maar als er een medetweaker dan een advies geeft en je gaat zo reageren dan vraag je er toch zelf om

PS we zijn hier om je te helpen niet om al het werk voor je te doen
en we zijn ook geen verkopers!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 19:33 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ja, maar je stelt vragen die heel vaak gesteld worden, en het fijne iss dat alle voorgaande topics gewoon bestaan, en je daarin gewoon de eerder beantwoorde vragen hieromtrent op kunt zoeken... Juist mensen zoals jij hebben ervoor gezorgt dat er tegenwoordig strenger met dit soort veel voorkomende, makkelijk dmv search te vinden vragen wordt omgegaan

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:09
Mamphiz schreef op 28 February 2003 @ 18:44:
Vraagje,

WAAROM doe je mijn topic op slot? Waar slaat het op? Tweakers is echt ZO VERNEUKT! Ik vraag of mensen ervaringen hebben, wil gewoon iets weten en jullie doen meteen onwijs MOEILIJK! Moeten verkopers in een winkel eens doen! Tweakers is er voor iedereen en zo dat iedereen elkaar kan HELPEN! Ik vind het gewoon BULLSHIT! Echt!

Groeten en bedankt (NOT)
Gebruik de search en lees eens wat reviews en laat vooral dat schelden eens achterwege.......

Verwijderd

Ik voel met je mee Mamphiz, een beter sfeertje kan echt geen kwaad hier!

Uitleg: bij CME en DOC is het leuk, maar in de andere fora worden mensen met een probleem vaak meer weggeduwd dan geholpen. Geef dan een link/uitleg en als tip zelf te zoeken, aanmoedigen werkt het beste!

I want some more Positive Vibes and Energy on my favorite forum!

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 19:22 . Reden: uitleg ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat wil je eigenlijk op je mobo? Serial-ATA? Raid? On-board lan?
Meer informatie is nodig voor een keuze zoals dit!

[ Voor 128% gewijzigd door Glashelder op 28-02-2003 19:23 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 18:59:
Motiveer is..

Verwijderd

Wat is er mis met de sfeer, ik vind de sfeer wel goed! MAar je moet geen dingen gaan vragen / zeggen waarvan je denkt hmzzz.

Kijk als hij nou een probleem had gehad waar je met zoeken of andere dingen niet achter had kunnen komen had ik m serieus wel geholpen als ik dat kon! maar als je gaat vragen welk moederbord moet ik nemen. Dit is toch persoonsgebonden. En als hij gebruikers ervaringen wil kan hij naar kieskeurig.nl of zoeken naar revieus enz.

Verder wil ik even kwijt dat "denk ik" :+ niemand hier op GOT een slechte sfeer wil of de sfeer wil verpesten, ik ga veel naar GOT en ik zal het ook wel blijven doen PUNT :).

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Uitleg: bij CME en DOC is het leuk, maar in de andere fora worden mensen met een probleem vaak meer weggeduwd dan geholpen. Geef dan een link/uitleg en als tip zelf te zoeken, aanmoedigen werkt het beste!

I want some more Positive Vibes and Energy on my favorite forum!
Vind ik ook, maar:

1: Mensen lezen de FAQ's niet en daar is hier duidelijk sprake van, want anders had ie allang geweten waarom dit topic op slot zou kunnen gaan
2: Mensen die dit forum als helpdesk gebruiken :X *Clickable

........

Verwijderd

Mamphiz er zijn zo gigantisch veel revieuws en snelheid/betrouwbaarheid testen te vinden over de nieuwe p4 moederborden , een beetje zoeken kan denk ik geen kwaad....

Verwijderd

Dual Zip: Point admitted.

Ik wil alleen constructieve reacties!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:20

Nakebod

Nope.

dual-zip schreef op 28 February 2003 @ 19:18:
Wat wil je eigenlijk op je mobo? Serial-ATA? Raid? On-board lan?
Meer informatie is nodig voor een keuze zoals dit!
Ik denk niet dat dit voor de TS van belang is, zij het dat deze al 2 borden heeft gekozen.

Ik bouw vaak PC's op me werk met een Asus P4PE (Al dan niet de RAID versie) en tot op heden heb ik hier goede ervaringen mee.
Ook nog geen Cold Boot problemen zoals hier al eerder gemeld. (Wel es dat ie niet boot omdat geheugen brak is ofzo)
Naar mijn weten maar 1 of 2 DOA's gehad, was met die ECS bordjes die we eerst hadden wel wat anders :)

Andere bord ken ik niet, dus kan ik niets over zeggen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

probeer eens een 4pea+ van epox is ook goed nooit problemen mee gehad :) (klop klop) presteert goed, en is zeer stabiel maar ik wacht toch lekker op de 4gba :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Lees de bovenste sticky eens van dit sub-forum, en je weet waarom deze nu dicht zit :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.