5.1 sound en games

Pagina: 1
Acties:

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:32
Ik heb nu net een weekie hier een mooi 5.1 setje aangesloten op mn pc (onboard 5.1 geluidskaart).
muziek klinkt prachtig, dvd nog meer, maar games :(
hij pakt dan zegmaar alleen de voorste 2 speakers, de rest niet.
bijvoorbeeld bij Counter strike:

je start t spel op, ok, je hoort geluid over alle boxen.
maar zodra je dan een server connect, of zelf 1je opzet, zakt t geluid weg naar alleen de front.

nu heb ik al uitgevonde dat je in windows (XP home) zelf ook kan instellen wat voor speakers je hebt. staat op 5.1
maar als cs draait zetie dat terug naar stereo geluid, dus 2 boxjes.
dit is niet alleen zo bij cs, maar ook bij andere spellen.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Er zijn genoeg spellen die geen 5.1 ondersteunen, maar om even op de vraag terug komend, heb je wel via de geluidskaart software aan gegeven dat je 5.1 speakers gebruikt? Volgens de specs heb je onboard 5.1, weet je ook zo wat voor onboard chip het is?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:07

Sport_Life

Solvitur ambulando

De meeste spellen ondersteunen geen surround, spellen die het wel doen zijn oa: Fifa 2003, Generals, Need 4 speed HP 2. Als je het met een van die (of andere die suround ondersteunen) spellen even probeert weet je iig of het aan het spel ligt :)

[ Voor 36% gewijzigd door Sport_Life op 28-02-2003 18:23 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:32
tis een C-media CMI8738/C3DX PCI chip :)

maar het lijkt me dat t wel is aangegeven, aangezien ik andere geluiden ook over alle andere speakers hoor.

en het is me wel 1x gelukt door cs op testarten als server met een aantal commands achter de snelkoppeling, en toen hoorde ik wel alles over de boxen.

en dat ze geen serround ondersteunen snap ik, maar hij moet het wel over alle boxen kunnen laten horen.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 23:34

M14

Dit had ik dus ook met mn onboard soundcart van mn mobo. Ik ging er al vanuit dat het nix was, mar ik wou het wel ff probere. Daarbij had ik ook nog eens dat als je met winamp iets afspeelde, dat ook alleen de frontspeakers gebruikt werden. (en ja, alle instellingen stonden goed)

Ik heb er toen na die 'test' meteen mn Soundblaster in gezet (wat ik dus al vanplan was). Dit geeft bij vrij veel games een goed 4kanaals geluid (mn speakersetje is maar 4 kanaals ;) ).

Bij oa de volgende games had ik goed surround geluid: Counter Strike, Ghost Recon, GTA2, Battlefield 1942.

[ Voor 3% gewijzigd door M14 op 01-03-2003 01:27 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)