Epox 8K9A2+

Pagina: 1
Acties:

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Ik post even namens een vriend van me, die heeft namelijk net z'n mobo binnen en spul in elkaar gezet en toen ging het mis.

Dus hij zet zijn comp aan, en op monitor komt gewoon "no signal input" te staan. Videokaart zit er goed in, vreemde is dat errorcode op die ledjes C1 aangeeft ( wat een geheugen probleem moet zijn ). Het geheugen is OEM DDR PC2100, 2x256MB, komt uit zijn vorige mobo waar het gewoon in werkte ( was een ECS K7S5A ).

Bios jumpertje staat ook niet op clear ofzo ( zou dat wel het geval zijn zou hij ook geen C1 of no signal input moeten aangeven lijkt me ).

Dus als iemand enig idee heeft wat dit probleem kan veroorzaken laat het me even weten, zouden het zeer op prijs stellen :).

Overige specs:

2x 256MB DDR PC2100 OEM
Club3D GeForce 4 Ti4200 64MB AGPx4
AMD Athlon 1400Mhz
40gig maxtor D740X
SB Live 1024

PS: Gewoon met alleen de videokaart/cpu/geheugen booten geeft zelfde probleem. Dus het is iig geen conflict met een ander apparaat.

PSS: Topic foutje, Moet eignelijk Epox 8K9A2+ Probleem zijn ofzo :).

[ Voor 7% gewijzigd door ViolatoR op 28-02-2003 18:12 ]

fotoblog

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

al met 1 enkel reepje geprobeerd?
al een andere proc geprobeerd?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ViolatoR
Andere proc word beetje moeilijk, bovendien deed/doet proc het goed in ander mobo. Een reepje ook al geprobeert in verschillende bankjes, maar dat was het ook niet :\

Denk zelf dat het een DOA is maar toch nog maar ff kijken of we nix over het hoofd hebben gezien

[ Voor 25% gewijzigd door ViolatoR op 28-02-2003 18:16 ]

fotoblog

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
probeer eens een ander reepje geheugen dat pc 2700 is, het kan zijn dat in je bios ingesteld staat dat je geheugen op 333 loopt en dat zal je pc2100 waarschijnlijk niet trekken

• ViolatoR
Tja maar waar toveren we een PC2700 reepje vandaan :) Maar dat verklaard nog niet het feit dat ie No Signal Input geeft, want dan nog zou het beeld gewoon standby moeten gaan, nietwaar?

fotoblog

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

het betekent dattie wel een stroompje van de vidkaart krijgt, maar geen beeldsignaal.
en een reepje PC2700 haal je in de winkel, als et niet werkt kan je altijd weer terug gaan en zeggen dat et niet werkt.
krijg je gewoon je geld terug.

• ViolatoR
Nahja geen geld voor geheugen dus dat word 'm niet. Bovendien moet dat mobo gewoon PC2100 geheugen ondersteunen volgens handleiding en alles.

Dat hij een stroompje ontvangt van de videokaart is onzin want als je gewoon de stekker van de videokaart afhaald geeft hij hetzelfde aan.

[ Voor 35% gewijzigd door ViolatoR op 28-02-2003 19:08 ]

fotoblog

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

waarom vraag je dan of et scherm in standby zou moeten gaan?
et was namelijk maar een redenering.

en voor de duidelijkheid, een videokaart geeft wel wat stroom af als de PC aanstaat.

• ViolatoR
Jah maar geen signaal dus :)

Het probleem is dus ook niet dat ie nou wel of geen stroom krijgt ( uiteraard krijgt ie stroom ) maar de vraag is waarom er gewoon geen beeld komt? Want zover ik weet uit ervaring gaat de monitor gewoon standby zodra er iets mis is. En je krijgt geen No Signal error op je scherm.

[ Voor 84% gewijzigd door ViolatoR op 28-02-2003 19:22 ]

fotoblog

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

jah, dat zeg ik toch?
maargoed, et klinkt dus als dood RAM, een dooie proc of een dode plank.
als et RAM en de Proc et gewoon goed doen op een andere plank, dan is et gewoon de plank die dood is.

by the way, heb je die GF4 al in een andere PC getest?

Verwijderd

als het goed is zit er een jumpertje (jp7) als ik me niet vergis vlakbij het agp slot misschien staat die op 133 ipv 100, en er blijken ook problemen met oudere cpu's en de 8k9a2+ te zijn,

en mocht je in de buurt van gorinchem wonen kom dan ff langs heb nog wel wat mem liggen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 19:36 ]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:25

MaDLiVe

.-Observer-.

Wat hierboven gezegd wordt klopt. Bovendien ben ik nog niet helemaal uit de werking van die cmos clear. Soms start hij op in de clear position en soms ook gewoon niet. Soms start hij op in de normale mode en soms ook niet.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• ViolatoR
Het werkte gewoon allemaal op die ECS, dus dan blijft het mobo over ja, ik zal hem ff doorgeven dat ie dat jumpertje eens op 133 moet zetten ( 100 was default volgens mij ).

Tha_Silence_UT: Bedankt voor het aanbod :) Maar denk toch echt dat het dan het mobo moet zijn als het dan nog niet werkt.
MaDLiVe schreef op 28 februari 2003 @ 19:38:
Wat hierboven gezegd wordt klopt. Bovendien ben ik nog niet helemaal uit de werking van die cmos clear. Soms start hij op in de clear position en soms ook gewoon niet. Soms start hij op in de normale mode en soms ook niet.
Hmm en jij hebt ook een Athlon TB? Of ...

[ Voor 39% gewijzigd door ViolatoR op 28-02-2003 19:40 ]

fotoblog

Verwijderd

Je zegt zelf al dat er C1 op de ledjes staat, je zou eens kunnen testen of dat geheugen nog wel helemaal goed is en of de videokaart nog wel goed is.

PS doe eens een BIOS reset met de jumper!

• ViolatoR
Like I said, alles werkt gewoon prima op ander mobo. En hij's nu even weg dus word pas vanavond, maar zal ff doorgeven dat ie bios maar 's moet resetten enzo.

fotoblog

Verwijderd

Clear cmos is even de jumper (JCKL1) dicht bij de battery terwijl de PC uitstaat even op pin 2/3 doen dan weer terug op pin 1/2 en dan pas opstarten. Alle settings in de bios zijn dan weer standaard. Zit de video kaart ver genoeg in het slot gedrukt?
En zit het geheugen wel goed in de sloten want C1 is een geheugen error.

• ViolatoR
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 19:48:
Clear cmos is even de jumper (JCKL1) dicht bij de battery terwijl de PC uitstaat even op pin 2/3 doen dan weer terug op pin 1/2 en dan pas opstarten. Alle settings in de bios zijn dan weer standaard. Zit de video kaart ver genoeg in het slot gedrukt?
En zit het geheugen wel goed in de sloten want C1 is een geheugen error.
I know :)

Ja alles zit echt goed aangedrukt enzo. En C1h is idd mem error :\ Toch wel vreemd dat het maar niet werkt :|

Heb zelf een Epox 8KHA+ en die slikt elk merk geheugen wel.

fotoblog

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:25

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb dus een xp2100+ erop zitten.

Ik wil zo snel mogelijk van dat bordje af. Na de laatste bios update kan ik geen hoge fsb' s niet meer draaien. De ouwe bios werkt niet meer. (bovendien hekel ik die kt400 chipset).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• ViolatoR
Hebben er even een PCI videokaart ingehangen en die werkt wel, iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

fotoblog

• ViolatoR
BIOS geupdate en het werkte, iig bedankt allemaal :)

fotoblog

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-08 21:47
Yep, lag dus aan AGP :)
thx violator en anderen die de moeite namen te reageren ;)
Pagina: 1