het bedrijf waar ik werk heeft 40 winkels welke gebruik maken van een POS systeem via ISDN inbellen op het ERP systeem. Het inbellen gebeurt via Cisco 800 routers. Met de huidige mogelijkheden is dit eigenlijk een beetje antiek denk ik. Plus dat het hoge belkosten met zich mee brengt. Wat ik van plan ben is voor elke winkel het laagste ADSL abbo aan te schaffen en voor het hoofdkantoor een 1024 SDSL verbinding en de winkels via een VPN verbinding te laten connecten. Bij een ADSL verbinding wordt standaard een router geleverd door XS4All en bij de SDSL verbinding van XS4All ook. Is dit alles wat ik nodig heb voor 40 VPN verbindingen of denk ik nu te simpel? Kunnen jullie mogelijk tips geven waar ik op moet letten?
Voor de volledigheid; de POS systemen waarvan er op het hoofdkantoor ook enkele staan werken via een terminal emulatie en hebben normaal gesproken genoeg aan 9600 baud. Op termijn wil ik ook een groupware applicatie introduceren.
Voor de volledigheid; de POS systemen waarvan er op het hoofdkantoor ook enkele staan werken via een terminal emulatie en hebben normaal gesproken genoeg aan 9600 baud. Op termijn wil ik ook een groupware applicatie introduceren.