Toon posts:

(Linux n00B) mandrake resolutie

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
yo
heb mischien een domme vraag hoor, maar ik heb net voor het eerst Linux (mandrake9.0) op een pctje geinstalleerd ;) , maar de resolutie krijg ik niet hoger (heb geen idee waar/en of ik dat in mandrake kan veranderen) :?

ik heb al op GOT gezocht en kom steeds uit bij het aanpassen van X86Config-4, ik ben er achter waar dat bestandje staat :P , maar ik heb geen idee hoe ik het aan moet passen :?

wie kan mij hierbij helpen?
het liefst met de commando's enzo erbij, niet van ff aanpassen en klaar, want ik ben een echt linux n00b 8)7

Verwijderd

Ctrl, Alt en + tegelijkertijd indrukken

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Je kunt bijna alle instellingen veranderen bij het mondrake control center, die je weer kunt vinden in je menuutje bij KDE of Gnome.

Ik zou je aanraden om gewoon dat menuutje eens helemaal door te gaan.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
Ctrl, Alt en + te gelijk indrukken switched alleen tussen 640*480 en 800*600, maar ik wil get natuurlijk gewoon op 1024*768 hebben :)

ik zal eens dat control center doorbladeren hoop dat ik het daar ergens voor elkaar krijg (maar in andere posts las ik dat het niet in mandrake te veranderen was, maar dat je echt die config file aan moest passen)

ik ga weer ff proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
kan het echt nergens vinden :(
iemand anders nog een tip?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik weet het niet zeker maar volgens mij heeft Mandrake ergens een programmatje als 'xfdrake' oid, waarmee je makkelijk die file kan aanpassen. Anders kan je een kijkje nemen in Mandrake's control center.

Anders moet je even zoeken en vooral kijken naar de screen section van de XF86Config. Er is vast en zeker wel genoeg info over de XF86Config(-4) te vinden.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15
Dit is zeker terug te vinden in de handboeken, via de website, of nog een heleboel plaatsen meer. Hoe je XF86Config wijzigt is inderdaad even uitzoekwerk, maar ik kan me dan ook niet voorstellen dat je het in Mandrake niet met een of ander tooltje kunt instellen.

Daarnaast wordt het omhoog schoppen van een topic binnen een dag ook zeker niet gewaardeerd; zoals hier:

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 18:13:
kan het echt nergens vinden :(
iemand anders nog een tip?

Lees eerst deze thread maar eens door:

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

Ook in de NOS FAQ is nog een boel handige informatie te vinden als je net begint met Linux.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.