43% of all statistics are worthless
Stap 1; check of het opgegeven formaat klopt (dit kan bv met een regexp)
Stap 2; splits de opgegeven string naar jaar, maand en dag
Stap 3; check of de maand klopt (>=1 <=12)
Stap 4; check of de dag 'past' in de opgegeven maand (tip: maak een array met het maximum aantal dagen per maand)
Stap 5; voor 29 februari check of het jaartal een schrikkeljaar is (deelbaar door 4, niet deelbaar door 100 tenzij wel deelbaar door 400)
suc6!
Stap 2; splits de opgegeven string naar jaar, maand en dag
Stap 3; check of de maand klopt (>=1 <=12)
Stap 4; check of de dag 'past' in de opgegeven maand (tip: maak een array met het maximum aantal dagen per maand)
Stap 5; voor 29 februari check of het jaartal een schrikkeljaar is (deelbaar door 4, niet deelbaar door 100 tenzij wel deelbaar door 400)
suc6!
[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 28-02-2003 17:24 ]
Intentionally left blank
Ben je niet zo leergierig en zelf ontdekkend als crisp:
10 secs google werk: http://www.merlyn.demon.co.uk/js-date4.htm
10 secs google werk: http://www.merlyn.demon.co.uk/js-date4.htm
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Thanks crisp en BtM909!
Stap 1 t/m 3 is niet nodig, want in de pulldown staan alleen maar waarders die voor kunnen komen. Ik hoef dus alleen maar combinaties tussen de 3 pulldows te checken.
De link ga ik ook even aandachtig bekijken
Stap 1 t/m 3 is niet nodig, want in de pulldown staan alleen maar waarders die voor kunnen komen. Ik hoef dus alleen maar combinaties tussen de 3 pulldows te checken.
De link ga ik ook even aandachtig bekijken
43% of all statistics are worthless
je kan de 3 waardes in een new Date() gooien. Als je in Js bijvoorbeeld 31 februari opgeeft worden de "rest" dagen automagisch naar de volgende maand gegooid, en dan komt de door de gebruiker opgegeven maand dus niet overeen met de getMonth() van je new Date().
Zo heb je ook meteen een goeie schrikkeljaar check.
Zo heb je ook meteen een goeie schrikkeljaar check.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin