Wireless + linux/bsd

Pagina: 1
Acties:

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 16:39
Afgelopen week ben ik bezig geweest mijn wireless SMC 2632W aan de gang te krijgen onder zowel freebsd als netbsd
In beide gevallen wilde het niet lukken

netbsd zag de kaart helemaal niet, freebsd 5 gaf een kernel panic en na wat knutselen in freebsd 4.7 herkende hij de kaart maar zat hij te zeuren dat ie geen drivers had ervoor. (terwijl hij wel op de lijst van ondersteunde kaarten staat)

Nou is mijn vraag is deze ondersteuning onder linux beter, mijn ervaring met linux is relatief klein.... maar als de hardware ondersteuning beter is dan is het wellicht de moeite waard.

Nog liever iemand die wel zijn SMC 2632W werkend heeft gekregen onder freebsd 5

alvast bedankt

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 13:24

deadinspace

The what goes where now?

Zie ook dit topic: [rml][ Linux] Wireless LAN[/rml]

Wat voor een kaart is het btw? PCI? PCMCIA? Heb je ook al gegoogled?

• SuperSchenk
uiteraard gegoogled, het is een pcmcia kaartje.
[edit]
topic waarna je me verwijst staat niets wat betrekking heeft op mijn vraag..

[ Voor 48% gewijzigd door SuperSchenk op 28-02-2003 21:00 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 13:24

deadinspace

The what goes where now?

Aapje_18 schreef op 28 February 2003 @ 20:59:
uiteraard gegoogled, het is een pcmcia kaartje.
Hmm, ik vind anders met de zoektermen smc 2632w linux, smc2632w linux, smc 2632w freebsd en smc2632w freebsd toch vrij veelbelovende informatie. Ik heb de zoekresultaten niet grondig doorgekeken (dat mag jij doen ;) ), maar so far lijken de FreeBSD mensen problemen te hebben met de WEP encryptie, en lijkt het in Red hat 7.1 wel te werken.
topic waarna je me verwijst staat niets wat betrekking heeft op mijn vraag..
Het is een topic over wlan kaartjes en hun support in GNU/Linux, dus het kon zijn dat er voor jou relevante informatie in staat.

Verwijderd

Je kan mss beter uitzoeken welke chip er in je kaartje zit en daar dan de goeie drivers voor zoeken. :)

• SuperSchenk
De chipset is Prism2 en die wordt ook ondersteund in freebsd 5, maar als ik die kaart er in druk krijg ik kernel panic.. en daarna is het rebooten.. dus tja ik zou niet weten hoe ik er dan mee verder moet

[ Voor 5% gewijzigd door SuperSchenk op 01-03-2003 18:07 ]

Pagina: 1