Toon posts:

1 poort van de 4 usb poorten werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:

Pentium 4 2.00 Ghz
256 MB ram
Windows XP (home)

Probleem:

Ik heb op me systeem 4 USB aansluitingen zitten. Bij 1 usb poort krijg ik telkens als ik er een apparaat(welk apparaat dan ook) in plug de melding Onbekend Apparaat.
Ik heb op me USB een webcam me toetsenbord en muis en adsl zitten. en op die 4e zou ik graag mijn printer willen aansluiten. Ik heb al een paar keer de drivers opnieuw geinstalleerd. Plug ik mijn printer in een andere usb poort word het direct herkent.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan zal die poort wel kapot zijn. Krijgt hij wel genoeg stroom?.
en wat voor mobo heb je? (en zitten je USB op het mobo of met een header)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn USB poort die niet werkt zit op de header

mobo: P4VXASD2 ATX

er zit een briefje het boekje van mijn mobo waar het volgende opstaat:

USB1/USB2: Front panel USB headers
The mainboard has USB port installed on the rear edge I/O port array.
Some computer cases have a special module that mounts USB ports at the front of the case (bij mij het geval). If you have this kind of case, use auxiliary USB connectors USB1 and USB2 to connect the front-mounted ports to the mainboard.

Verwijderd

Probeer legacy support voor usb in je bios eens aan te zetten, soms werkt daardoor front-usb wel :)

/edit /me Wrijft slapers en dergelijke zooi uit ogen :+

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 16:51 . Reden: kuch ]

Verwijderd

Topicstarter
Het anders USB poort die eronder zit werkt wel..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vervang die header eens, waarschijnlijk is die niet helemaal goed meer dan.

Verwijderd

Topicstarter
Ok stel hij is kapot. Is het mogelijk om nog een usb hub op mijn usb aansluiting aan te sluiten, of bestaan daar simpele verdeel stekkertjes voor, of zal ik hem echt moeten vervangen. Wat is de meest handige oplossing?

Verwijderd

je kan gewoon een usb-hubje op een werkende usb poort hangen, of je kan er een usb-pci kaartje inprikken.
een pci kaartje van een cheapy merk (sweex) ofzo kost niet zoveel, een hubje is wat duurder, maar het voordeel daar weer van is dat hij een aparte voeding heeft en geen stroom trekt uit je pc

Verwijderd

Zoals ik hier lees heb je in totaal 6 USB poorten (2 poorten én 2x2headers).

Even de headers verwisselen kan uitsluitsel geven over 't wel of niet defect zijn van die poort.

Desnoods voor een paar euro een nieuw I/O-schield aanschaffen en die op de overgebleven header aansluiten.

Zonde als je een hub koopt die je eigenlijk niet nodig hebt.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ossie_B: Ik zou dan gewoon gaan voor een USB hub hoor, de USB hub is toch net iets goedkoper (met verzendkosten erbij gerekend is de USB hub helemaal goedkoper) en het kost je anders toch weer een PCI slot. Maarja, die keuze laat ik wel over aan de topicstarter. :)

Handige pricewatch-links:
pricewatch: USB mini-HUB 3 Poorts
pricewatch: Sweex USB adapter (2x USB, PCI)
Pagina: 1