Toon posts:

WIN XP herkent werkgroep niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer met WIN XP PRO en heb een hub eraan om 3 andere WIN 98 machines op aan te sluiten. Nu heb ik keurig de wizzard gevolgd om een thuisnetwerk te installeren. Je geeft de XP computer een naam en de werkgroep is gewoon MSHOME (standaard) vervolgens geef ik aan dat er een diskette gemaakt moet worden die je in de andere compu's kunt stoppen met de wizzard. Als ik dit doe op een Win 98 machine gaat dit goed. Je geeft die computer een naam en dezelfde werkgroep. Na een keer re-booten doet de WIN 98 machine het goed. Je ziet de werkgroep en de computers. Maar de WIN XP ziet niet eens zijn eigen werkgroep!!!?? Nu al een paar keer opnieuw geinstalleerd maar het werkt niet. Wat kan er mis zijn?? Ik denk dat het eenvoudig moet zijn maar niet voor een leek als ik! 8)7

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:16
Let dat een masterbrowser refresh 15 minuten kan duren... dus het kan even duren voordat je ze in je browselist krijgt te zien...

Kun je wel pingen (op naam) en connecten naar shares??

[edit]
Daarbij komt ook nog dat XP doodleuk alle scheduled tasks van al je clients opvraagt; kan ook wat tijd overheen gaan..

[ Voor 26% gewijzigd door Krypt op 28-02-2003 16:01 ]

Pvouput live

Verwijderd

Toch even kijken voor de zekerheid onder control panel / System / 2e tabblad Computer name of zoiets / of daar de werkgroep correct staat ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb "zoeken computer" gedaan, en dan kan hij zichzelf niet vinden, de WIN 98 computer niet en de werkgroep niet. Je ziet wel de lampjes op de hub flikkeren dus er moet communicatie zijn. Het vreemde vind ik dat het op de W'98 machine allemaal perfect verliep.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:22

Nakebod

Nope.

Als je op die xp bak naar netwerk omgeving gaat, en dan Volledig netwerk > (Volledige Inhoud) > Microsoft Windows Netwerk misschien, dat ie daar wel bij staat? Misschien toch een kleine typfout?
Of probeer, als er iig een share is op 1 van die 98 bakken, eens in browser/explorer \\computernaam te openen.
Doen bij de weg alle win98 pcs het gewoon goed? of alleen die 1e 98 bak?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Computer zoeken, wauw, ik wist niet eens dat Windows die optie had :). Je zou er inderdaad je computer mee moeten kunnen vinden, maar niet je werkgroep.

Maar ga nu eens naar "My Network Places" en klik daar links eens op "View Workgroep Computers". Dan zou je iets moeten vinden.

Zo niet, ga naar start, naar uitvoeren, tik "cmd" en tik vervolgens eens in het dosprompje wat je ziet "ipconfig" en vertel dan eens wat je daar hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben blij dat er meteen zoveel reacties zijn! Ben nu op mijn werk en ga het over een uurtje of 2 thuis nogmaals proberen. Maar de andere Win 98 compu doet het ook. Het zait dus bij de XP machine niet lekker. Ik ga de ipconfig proberen!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 01:19
ik en mijn huisgenoot hebben allebij het zelfde probleem met winXP, het enigste verschil met jouw probleem en de mijne, is dat ik een Mac heb in plaats van een win98 bak ;)

Dus ik ga dit topic ff goed volgen :P

Hello fellow humans

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 16:16:
Ik ben blij dat er meteen zoveel reacties zijn! Ben nu op mijn werk en ga het over een uurtje of 2 thuis nogmaals proberen. Maar de andere Win 98 compu doet het ook. Het zait dus bij de XP machine niet lekker. Ik ga de ipconfig proberen!
IPConfig geeft alleen informatie voor ons, het doet verder niet veel hoor.

Waar we benieuwd naar zijn is het IP-Adres, hoe windows dat heeft ingevuld.

Je kunt het ook vinden onder Network Connections, daar vind je waarschijnlijk een LAN-verbinding, daar vraag je dan met de rechter muisknoppen de eigenschappen van op en vervolgens weer de eigenschappen van het TCP/IP protocol.
Volgens mij moet dat op 192.168.0.1 en submask 255.255.255.0 staan.
Succes ermee in ieder geval. Over 2 uur hoop ik in de trein naar mijn vriendin te zitten, dus dan zal een ander je verder moeten helpen (of moeten :X , mogen natuurlijk :) ).

Welkom op GOT btw. Heb je de FAQ's al doorgelezen, staat ook een hoop in en met de search is ook een hoop te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 16:24 ]

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:00

Xtremelead