Ik heb het eea al gezocht op dit onderwerp, maar ik kan maar niet het juiste antwoord vinden.
Op een netwerk met 2 servers draai ik op Server 1 MS SQL Server 2000 en op Server 2 staat een shared map ( \\Srv2\Database ) met daarin een Access 2000 databasefile ( mydb.mdb ) zonder login/password.
De map is geshared voor iedereen op het moment.
Nu probeer ik via SQL Server Enterprise manager met een Linked Server mezelf toegang te verschaffen tot de database op Server 2.
Dus datasource \\Srv2\Database\HN.mdb , type MS Jet 4.0 OLE DB
Op het moment dat ik bv. op tables klik krijg ik de volgende Error:
"Error 7399: OLE DB provider 'Microsoft.Jet.OLEDB.4.0' reported an error."
Microsoft Knowledgebase biedt hier idd een oplossing voor, maar die werkyt niet voor mij.
Wat echter wel vreemd is dat als ik via Netwerkomgeving inlog op Srv2 dat het geheel wel werkt.
Nu zou het fantastisch zijn als het geheel zou werken zonder dat ik moet inloggen op Srv2, maar dat de Database map altijd toegankelijk is.
Heeft iemand een idee hoe ik dat kan regelen?
Bij voorbaat dank
Op een netwerk met 2 servers draai ik op Server 1 MS SQL Server 2000 en op Server 2 staat een shared map ( \\Srv2\Database ) met daarin een Access 2000 databasefile ( mydb.mdb ) zonder login/password.
De map is geshared voor iedereen op het moment.
Nu probeer ik via SQL Server Enterprise manager met een Linked Server mezelf toegang te verschaffen tot de database op Server 2.
Dus datasource \\Srv2\Database\HN.mdb , type MS Jet 4.0 OLE DB
Op het moment dat ik bv. op tables klik krijg ik de volgende Error:
"Error 7399: OLE DB provider 'Microsoft.Jet.OLEDB.4.0' reported an error."
Microsoft Knowledgebase biedt hier idd een oplossing voor, maar die werkyt niet voor mij.
Wat echter wel vreemd is dat als ik via Netwerkomgeving inlog op Srv2 dat het geheel wel werkt.
Nu zou het fantastisch zijn als het geheel zou werken zonder dat ik moet inloggen op Srv2, maar dat de Database map altijd toegankelijk is.
Heeft iemand een idee hoe ik dat kan regelen?
Bij voorbaat dank