Toon posts:

[MSSQL] Linked Server Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het eea al gezocht op dit onderwerp, maar ik kan maar niet het juiste antwoord vinden.

Op een netwerk met 2 servers draai ik op Server 1 MS SQL Server 2000 en op Server 2 staat een shared map ( \\Srv2\Database ) met daarin een Access 2000 databasefile ( mydb.mdb ) zonder login/password.
De map is geshared voor iedereen op het moment.

Nu probeer ik via SQL Server Enterprise manager met een Linked Server mezelf toegang te verschaffen tot de database op Server 2.

Dus datasource \\Srv2\Database\HN.mdb , type MS Jet 4.0 OLE DB

Op het moment dat ik bv. op tables klik krijg ik de volgende Error:
"Error 7399: OLE DB provider 'Microsoft.Jet.OLEDB.4.0' reported an error."

Microsoft Knowledgebase biedt hier idd een oplossing voor, maar die werkyt niet voor mij.

Wat echter wel vreemd is dat als ik via Netwerkomgeving inlog op Srv2 dat het geheel wel werkt.

Nu zou het fantastisch zijn als het geheel zou werken zonder dat ik moet inloggen op Srv2, maar dat de Database map altijd toegankelijk is.

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan regelen?

Bij voorbaat dank

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Heb je een linkje naar het KB artikel? Altijd handig om te zien wat je al geprobeerd hebt.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
Microsoft Knowledge Base Article - 285833

Ik ben ondertussen even aan het proberen geweest en ik denk dat de oorzaak elders ligt.

Als ik bij de gedeelde map probeer te komen moet ik dus eerst Srv2 selecteren. Deze geeft de foutmelding:

incorrect password or unknown username for:
\\Srv2

Maw ik denk dat deze probeert in te loggen op Server 2, met het password van Server 1.

Een feit is dat deze zijn verbonden via een (router) switch en dat op geen enkele machine Active DirectorY draait. (Er is dus geen domain controller)

Ook hierop heb ik gezocht, maar kan niet het gewenste antwoord vinden (Op beide servers zelfde login / password is geen optie )

Misschien wordt ik nu naar een ander forum verplaatst vanwege de aard van de foutmelding. Alvast mijn excuses.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 17:45 ]