Toon posts:

Virtual linux: Attempted to kill the idle task

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik linux probeer te installeren via Virtual PC of Vmware krijg ik al bij het booten van de installatie software deze error:

Afbeeldingslocatie: http://www.bouwe.net/images/error.jpg

Zowel via cd, floppy als iso-image boot. Met Slackware 8.1, met redhat 7.3 en met een boot vanaf een bestaande linux versie vanaf een partitie. Alleen een aantal kleine distro's doen het wel (Op 1 of 2 floppy's). Ook FreeBSD en alle windows varianten doen het wel. Ik verwacht dus eigenlijk een probleem met de laatste linux kernel of de laatste paar versies icm met mijn systeem. RedHat 7.3 wordt wel ondersteund door Vmware en volgens mij ook door virual pc. Ik heb al behoorlijk gezocht op de sites van vmware, virtual pc, google en hier. Wel veel soortgelijke foutmeldingen, maar niet bij de installatie van linux en niet in virual pc/vmware. Ik heb zowel vmware als virtual pc gemaild, alleen virtual pc gaf antwoord, maar dat mocht allemaal niet baten. (Acpi aware OS aan zetten in de virtual bios) Linux werkt verder prima op dit systeem als het gewoon boot. (niet in virtual pc/vmware) Alleen om mee te testen wil ik linux graag in vmware of virtual pc draaien.

Heeft iemand hier nog ervaringen met dit probleem of een mogelijke oplossing?

Het systeem:
Duron1300
Biostar m7vka (via kt133/a) met award 6.00pg
30 gb HDD Samsung SV3063H
128 MB pc133 (Ik weet het, dit is eigenlijk te weinig, maar deze mobo is gaar en eet alleen 1 reepje 128 mb)
Geforce 2mx 400 met 32mb.

Verwijderd

Emh, dat had ik ook... Was brak geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hele mobo is brak zeker het geheugen deel. Het zou het dus kunnen zijn, maar het is wel raar dat die het zo constant doet. Ook toen ik nog 256mb ram had. Verder heb ik nooit problemen in windows of linux. Alleen dit dus.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 13:24

deadinspace

The what goes where now?

Enabling unmasked SIMD FPU exception support... *krak*
Wellicht heb je in het geinstalleerde GNU/Linux systeem een voor Athlons geoptimaliseerde kernel. VMware (en VirtualPC) emuleert waarschijnlijk geen SSE gebeuren, en daar verslikt de kernel zich op lijkt het.

Alleen... Waarom heb je het probleem dan ook als je van Slackware flops of CD boot?

Als je van Slackware flops of CD boot, krijg je dan exact dezelfde error, of een andere? Welke distributie heb je op je systeem staan? Van welke distributie van welk medium geboot is deze screenshot?

Verwijderd

Topicstarter
Screenshot is van redhat 7.3 cd-boot
Slackware cd boot geeft precies hetzelfde.
Ik ga nu de floppy testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 01:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er ff 2 geprobeerd:
bare.i
lowmem.i
Deze geven dezelfde error. SIMD FPU... en dus uiteindelijk Attempted to kill the idle task!

De kernel moet dit dus NIET doen:
Enabeling Disabled K7/SSE Support...
Is er misschien een manier om hem dit af te leren of op een andere manier mee leren om te gaan.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 13:24

deadinspace

The what goes where now?

Je kunt proberen te booten met "linux no387" op de bootprompt, misschien dat het dan wel werkt. De kernel die je dan boot moet dan wel math emulation support hebben.
Als het wel werkt, dan is het btw geen ideale oplossing... FPU emulatie is traag.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een ietsjes ander scherm, maar de error komt op hetzelfde neer.
Ik kan niet zien of die K7/SSE Support probeert aan te zetten.
Hij eindigt wel weer met "Attempted to kill the idle task!" maar zonder de regel er na: "In idle task - not syncing"
Pagina: 1